Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korrekturlæsere, hvor hurtige er I?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og korrekturlæser en større tekst, og selv om jeg arbejder koncentreret, så synes jeg det går langsommere end jeg synes det skal gøre. Måske er det bare fordi jeg gerne vil være hurtigt færdig og gøre min kunde glad :-), men til sammenligning synes jeg det kunne være interessant at høre hvor hurtige I andre er? Jeg har ikke ret mange korrekturopgaver (andet end på mine egne tekster, og der tænker jeg ikke over det), så jeg har ikke andet sammenligningsgrundlag end den forrige som jeg også syntes overraskede mig tidsmæssigt.

Er der nogle af jer der har styr på hvor mange sider/ord I typisk når i timen? Jeg ved godt at det afhænger af teksttype, antal fejl osv., men bare et bud?

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:44

Det kommer også an på, om det er en tekst, man har forstand på Surprise

Men nej - jeg har aldrig taget tid.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:53

Det kommer også an på, hvordan teksten er.

Jeg har flere grader af korrektur. For mig er der forskel på ren stave- og tegnsætningskorrektur og en korrektur, hvor man også skal fange dorske formuleringer, forkerte datoer, webadresser, telefonnumre, inkonsekvent formatering osv.

Jeg betaler i reglen for 1-2 timers korrektur på et 32-40 siders nummer af Gang i Thyholm og Sydthy, som kører med ca. 50% annoncestof.

mvh Hans

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 00:58

Jeg fandt lige dette her på en hjemmeside (http://landet-i-vandet.typepad.com/italesat/korrektur.html):

"Timeprisen for korrektur (rettelse af slåfejl, stavefejl og sproglige fejl) er kr. 440 + moms. Du er som minimum garanteret at få korrekturlæst otte sider/time uanset det faktiske tidsforbrug (én side = 300 ord)."

Til min glæde er jeg ikke frygteligt meget langsommere end det - til gengæld en del billigere, så det kan måske opveje det lidt ;-)

Men kom stadig gerne med jeres bud - det kunne da være interessant at se hvad normen er.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 11:18

Jeg kan også spørge på en anden måde: Hvis jeg skal have korrekturlæst den bog jeg lige har oversat, som er på 185 A4 sider (ca. 650 ord pr. side), hvor mange timer ville I så umiddelbart beregne til opgaven?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)