Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Incasso program

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at få lavet mit eget inkasso program, da jeg ikke kan få øje på et eksisterende, udover de større advokatløsninger.

Er der nogen der ligger inde med sådan et program, eller kender til et eksisterende, hvor der kun er incassoløsning, og ikke alt muligt andet tingel tangel?

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:54

Kan du eventuelt skitsere nogle hovedtræk i et sådan program? Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 07:10

Ja, det kunne jeg Anders Wink Eftersom der øjensynligt ikke er andre der fører en ren incasso-version, kunne det være et fint pilot-projekt at udvikle, da jeg kan forestille mig, der er mange der efterspørger det. Det skal i hovedtræk indeholde:

Kundekartotek, og under hvert kundekartotek:

• Registrering af debitorer, med alle gængse oplysninger
  • Registrering af fakturaer, med bemærkningsfelt/tekstfelt til flet i incassobreve
  • Renteberegning - fleksibel med manuelt valgte rentedage, eller fra forfald
  • Rentetabel, til indtastning af procesrenten
  • Dokumenthåndtering til incassoskrivelser
  • Tidsregistrering, enten automatisk eller manuelt, med udskrift

Retskredskartotek, eller blot et "partskartotek", der kan bruges/trækkes i hele systemet. Da der kan være flere parter i en incassosag, vil "partskartoteket" nok være det bedste, istedet for et reelt retskredskartotek, forstået på den måde, at alle juridiske enheder (kunder, debitorer, retskredse osv) kan trækkes og bruges overalt i systemet.

Mulighed for benyttelse af google-kalender ville være liret.

Systemet skal være webbaseret.

Det er hvad jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om.

Jeg er interesseret i enten et eksisterende system, eller at få ovenstående udviklet med henblik på salg.

SusanneK.nu

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 07:24

Det skal måske lige siges, at jeg godt selv kunne lave det, men har ikke tiden til det. Det ville nok ikke blive så fantastisk, som en reel udvikler kan lave det, men det ville blive funktionelt. Med det vil jeg sige, at jeg er interesseret i at have rettighederne til systemet, eller indgå et samarbejde.

SusanneK.nu

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:20

Hej Susanne

Hvis det har interesse vil vi gerne tage et kig på projektet. Vi har en ganske omfattende erfaring med at bygge kundespecifikke webbaserede systemer.

Hvis du skriver til mig på psj@taketwo.dk kan jeg sende en mail tilbage med CV'er på vores udviklere samt en lille skrivelse om hvad vi har af forskellige projekterfaringer. Alternativt kan du ringe til mig på 40685707 hvis du vil fortrække en kort indledende snak pr. tlf.

Det skal lige siges at vi holder til i Århus, så hvis vi bliver valgt som leverandører vil der være en smule rejse aktivitet. Jeg vil umiddelbart forvente at det vil kræves at vi mødes 2-3 gange gennem et projekt af denne karakter.

Mvh Peder

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:42

Hej Susanne

Smid mig gerne en mail med mere information og dine tanker omkring et eventuelt samarbejde omkring udvikling / salg af systemet.

Jeg er ofte i København, så vi kan sikkert mødes over en kop kage eller en bid kaffe en dag hvis det er.

Det ser ud til at vores telefonanlæg er taget på tidlig weekend, så jeg er desværre ikke lige at fange på telefonen lige nu.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 17:45

Hej Peder og Anders

Jeg vil lige vende tilbage, nok søndag aften, og høre hvad I kan tilbyde :)

Mh Susanne

SusanneK.nu

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 19:06

Alt om både i Danmark

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:33

Det har Susanne helt styr på. Der er nemlig kommet nye regler på området som er mere liberale med hensyn til hvem der må udøve incassovirksomhed (og det må eksempelvis Susanne gerne indenfor et vist interval og hun har også de faglige forudsætninger for at kunne lave det). Jeg kan ikke huske hvornår reglerne er trådt i kraft men det er efter 2005, som det link der henvises til er fra.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 01:01

Nej, reglerne er ændret i 2005, og det er ganske rigtigt, at man skal have tilladelse, men det er en formel-sag. Dog kan virksomheder selv inddrive deres krav op til kr. 50.000,- ved den forenklede inkassoproces. No problemo :) Men tak for info BB  Smile

SusanneK.nu

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)