Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er "gratis" et fy-ord..?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har startet FindKjolen.dk her fra starten af 2009. FindKjolen.dk er en portal hvor man kan finde links til og nyheder fra kjoleforretninger over hele landet.

Vi har en god kontakt inden for branchen og har derfor haft mulighed for at tilbyde annoncering til omkring 150 forretninger via en nyhedsmail. Vi har tilbudt forretningerne 3 måneders gratis annoncering, uden forpligtelse til at forsætte annonceringen efter de 3 måneder.

Sitet fungerer fint, og vi har masser af besøgende, som giver masser af hits til de annoncører vi allerede har.

Men...

Forretningerne reagerer ikke som forventet. Ud af 150 forretninger fik vi svar fra 5, til en start. En opfølgning på første nyhedsmail gav yderligere 15 cirka.

Er det fordi vi tilbyder en gratis introduktionsperiode på sitet, at forretningerne bliver usikre?

Eller er det blot fordi at det kræver en halv times ben-arbejde fra forretningens side, til at skrive en lille præsentation?

Eller griber vi det bare helt forkert an?

Vores kontakt er i daglig kontaktt med forretningerne, og FindKjolen.dk er udarbejdet i samarbejde med vores ham, for at hjælpe forretningerne, som generelt har det svært i disse krisetider.

Selvfølgelig vil vi på sigt tage os betalt for denne annoncering, men vi vil give forretningerne en chance for at prøve varen, inden de køber. Vi har efterhånden kendskab til en del forretninger som annoncerer på konkurrende portaler hvor de betaler op til 12.000 kroner pr. måned. Vi forventer at prislejet på FindKjolen.dk skal være omkring 5-700 kroner om måneden.

Hvis der er nogen der har en ide til hvad vi evt. gør forkert, eller hvad vi kunne gøre, som var mere effektivt, så hører vi det meget gerne.

I kan se sitet på www.FindKjolen.dk

På forhånd tak :-)

Tilmeldt 30. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:37

Er der slet ingen, der har mod på at give et godt råd til ovenstående? Embarrassed

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 08:59

Efter min egen erfaring betyder, det helt klart noget at I beder travle butiksfolk om en halv time af deres kostbarer tid. Hvis I kunne minimere dette ville jeg tro I fik flere i nettet.

Jeg tror ikke som sådan at gratis er et fy ord, men der er nok heller ikke nogle der tror i giver dem noget for deres blå øjnes skyld. Alle ved at grunden til I gør det er at I senere håber på at kunne sende dem en faktura. Og måske føler butiksejerne ikke helt at de kan gennemskue hvornår det sker.

De kender jer jo ikke, og kommer måske forveksler de jer med de mange annonce sælgere, der er rene fupmagere.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:59

Jeg vil give Lundsby ret. Vi får mange mails indenfor børnetøjsbranchen med tilbud om at vi kan melde os til det ene og det andet. Det tager meget tid - så nu læser jeg faktisk ikke mails'ene mere...

Hvis du vil være helt sikker på at få folk til at sige ja - så tror jeg at du selv skal lave alt forarbejdet :·) lav eks deres annonce og find selv billeder, info og tekster fra deres shop. Send så et link på en mail med info om at du har tilladt dig at gøre alt forarbejdet for dem - i håb om at de vil være med i prøveperioden gratis og se om det giver nogle kliks. Garanter dem samtidig at de på ingen måde forpligter sig til at være med efter gratis perioden - men at de vil få tilbuddet. det ville i hvert fald få mig til at sige ja tak :·)

Når jeg klikker for at få annoncør information på din side, så skal jeg udfylde en masse. Det gider jeg ikke - jeg vil have priser og specificeringer med det samme. Det var derfor jeg klikkede i første omgang. Så her kunne du ligge info ud om alt.

Det var lige lidt input herfra :·)

Mange hilsener Helle

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)