Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac, godt eller dårligt ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Toksværd
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er !

Hvad er de forskellige meninger til Mac? Rygtet går jo på de er 5x hurtigere og arbejde på grafisk og skulle være meget længere fremme i skoen. Jeg har LÆNGE gået med tanken og hoppe over til Mac og har leget en del med dem i de forskellige forretninger.

Er der nogen der har rodet med en alm. hardcore bærbar og derefter en Mac som kan komme med lidt feedback om det er det man skal gøre? For prisen er jo langt højere men hvis glæden også er højere er det jo fint nok.

Har selv kigget meget på den lille alm. MacBook i den "store" udgave:

 
2.4GHz, aluminium 13-inch MacBook.

 

Er det bedre med MacBook Pro eller Air? Eller skal man helt holde sig væk?

 

// Mikel 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke vælge Mac på grund af at de skulle være hurtigere end en almindelig pc, det er nogle år siden at dette var tilfældet, i bund og grund er en ny Macbook / Macbook Pro "blot" en almindelig intelbaseret pc pakket pænt ind og med et uovertruffent lækkert og brugervenligt operativsystem.

Når det så er sagt, så er jeg selv rigtig glad for at have taget skridtet til at skifte til Mac for et års tid siden, først en 24" iMac til kontoret og sidenhen blev min IBM thinkpad skiftet ud med en MacBook Pro 15".

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en MBP den sidste mindste model før det nye look. Den er min første mac og jeg GAAR aldrig tilbage til windows L... , sorry.

Det hele spiller bare paa en mac. Køre derud af uden nogen fejl osv som man kender det fra W.

Du klapper den bare i og aabner den igen og vupti den er i live uden problemer, saa dejligt. Fatter ikker at folk stadig køber windows pc'er??

Jeg har ikke rodet med hardcore bærbar før, jeg er bare alm bruger Smile  , og nu alm. GLAD BRUGER

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke andet end godt at sige om Macbooks. Ja - de ER dyrere, men tilgengæld får du glæden af at sidde med et kvalitetsprodukt hvert minut du bruger ved din computer.

Jeg vil ikke begynde at diskutere styresystemet, for det er 100% en smagssag. Jeg har ikke haft nogle problemer med at gå over til Mac, og de andre jeg kender der har Mac er også kun glade for styresystemet.

Jeg vil derimod hellere snakke om samlekvaliteten og helhedsindtrykket, som jeg mener er i en klasse for sig. Godt nok er mit største referencepunkt min tidligere HP-bærbar til 7000,- som da også var god og lækker at arbejde med - det første halve år, hvorefter jeg havde rigtigt mange problemer med den, og det er klart der hvor jeg har mærket den største ændring ved at købe en Macbook Pro. Kvaliteten. Jeg føler virkeligt hele tiden, at jeg sidder med et gennemarbejdet kvalitetsprodukt, hvor det hele bare spiller sammen. Det er også derfor Mac har så få modeller - hvert produkt er virkeligt gennemarbejdet.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikel Larsen:
Hvad er de forskellige meninger til Mac? Rygtet går jo på de er 5x hurtigere og arbejde på grafisk


Jeg har skrevet dette før, i andre tråde herinde på Amino, hvor det samme spørgsmål er blevet spurgt:

Mac versus PC er nærmest et spørgsmål om religion, livsstil, signalværdi m.m.
At den er 5x hurtigere at arbejde på grafisk holder ikke. Det kommer ihvertfald an på i forhold til hvad man sammenligner.
F.eks. kører vi udelukkende på Windows og Unix-platforme i MediaMouse - simpelthen fordi det er der hvor vi kan få mest rå power. Og vi opererer netop inden for det grafiske felt og endda inden for det lidt mere performance-krævende, i og med at vi ikke blot snakker "småting" så som sidelayouts og webdesign, men også mere tunge ting så som RIPning af data i forbindelse med tryk og print, samt håndtering af store billeder og komplekse layouts.

Men jeg vil godt bøje mig i støvet og sige at en Mac da klart ser flottere ud og nok også sender et mere trendy signal, end vores arbejdsstationer som set med uvidende øjne blot er nogle sorte rackmonterede computere.

Så firkantet sagt (og nu gentager jeg igen med selv fra tidligere tråde): Hvis du gerne vil have en Mac, så vælg da en Mac hvis du har råd til den. Der er ikke noget som taler imod at du skulle købe sådan en, med mindre du har nogle meget specielle behov.

Hvor vidt du så skal vælge en MacBook Pro eller en Air, det må der være nogle mere Mac-kyndige herinde som har en mening om Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Mikel klik ">Her og ">her dette burde kunne hjælpe dig med din beslutning

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke om du har besluttet dig, og jeg kender ikke dine behov - men som Jesper meget kyndigt forklarer, så er det nok mere dine behov der er interessante, end den rå teknologi.

Lad os lige koge det med ydelse pc VS Mac ned. En Mac er idag, en PC-arkitektur, skruet ned i noget smart outfit - og med en custom build BSD (UNIX-afart).

Hvis du har en omgangskreds der bytter programmer, dokumenter/data og du skal bruge den til spil eller andet fjol, hvis du elsker spøjse gadgets eller nyt hardware...så hold dig fra Mac'en, af den ene grund, at systemet ikke er så udbredt som PC'en, og du derfor meget hurtigt komme ud i noget, hvor det du har behov for ikke kan afvikles, eller bliver afviklet ringe på Mac'en.

Hvis du skal bruge den til Office-agtigt brug, se lidt lækker ud, og kun køre applikationer du ved eksistere på platformen, jamen så kan du jo ligesågodt gå den vej.

Det ene ord jeg prøve at beskrive er vist kompatibilitet - Mac er stabilt, fordi det er en langt mere styret verden, hvilket så også går ud over udbudet. PC kan være ustabilt, ikke fordi det er noget l*tr, men fordi platformen skal understøtte meget meget bredt.

Så vurder dine behov, og se om de kan blive tilfredsstillet på den nye platform, kan de det - jamen så er det ofte sundt at prøve noget nyt.

Personligt har jeg kun PC, og rent privat kunne jeg ikke drømme om at skifte den private ud med en Mac...til gengæld, hvis jeg var blevet tilbudt en MBP mod den Lenovo T61 jeg vader rundt med til erhverv, havde jeg ikke blinket to gange, før jeg var endt med Mac'en. Det hører så også med til historien, at mit behov rent arbejdsmæssigt, kan koges ned til office-produkterne, Putty og ultraedit - resten foregår remote, med remote desktop, eller en SSH-session.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)