Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har vi gjort det godt nok? Kunne vi have gjort mere?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

For 9 år siden da forlaget stadig var en del af TDC blev vi underleverandør for hosting til en afdeling under TDC forlag.
Afdelingen havde udviklet et simpelt CMS system i Coldfusion og delvis tredjeparts software (com objekter plus andre c+ programmer) der skal installeres på serveren.

For 8 år siden blev afdelingen lukket med ca. 150 hjemmesider kørende, men TDC forlag overdrog kunderne til os og vi har serviceret dem siden.

De første problemer opstod gennem årene da hardwaren selvfølgelig bliver slidt. Problemet er at det specialudviklet tredjeparts software kan ikke fås mere. Så vi har gennem de sidste 8 år lappet på serveren og sagt til kunderne de snart skal have en ny hjemmeside, vi har enda forslået at finde leverandører til dem.

Ud af de 150 hjemmesider er der så nogle få (15) der ikke har gjort det, så vi holdt serveren igang for dem.

Nu er det så sket, serverens hardware er beyound repair (desuden kører den stadig på en IIS4 som heller ikke er særlig sikker), vi har selvfølgelig backup af dataerne men ingen installationsfiler til trdjeparts softwaren som vi ikke et gang ved hvor det er bestillt/købt henne, så siderne kører ikke.

Jeg har ringet til kunderne og forklaret problemet og prøvet at finde en løsning. Inkluderet følgende.

1. Prøvet at finde programmøren som er i indien ud fra de 8 år gamle informationer (signaturer i programeringen)  jeg har (Det er ikke nemt ikke nemt)
2. Finde 2 leverandører som jeg mener kan løse opgaven med en nye hjemmeside og fået dem til at lave et tilbud hvis de får 5 kunder samtidig (fik derfor også gode priser)
3. prøvet at få fat i programøren af CMS systemet som var ansat hos TDC forlag dengang (no luck).

Vi har altid haft et godt forhold til disse kunder, ellers havde de nok ikke været hos os i 9 år, så det fleste har forståelse for det. Men en vil melde os til BT og truer med bål og brand.

Jeg kan sagtens se hans situation... det er lidt en spand kold vand i hovedet.

Så nu er mit spørgsmål.. har vi gjort nok? Eller er hans vrede berettiget. Er vi som hoster ansvarlig for hjemmesider CMS systemer vi slet ikke har udviklet?

Mvh

Markus

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:08

Det eneste jeg umiddelbart ville have gjort anderledes, var at varsle kunderne 3-6 måneder i forvejen, om at produktet udgår da det er end of life fra leverandøren, og kunderne derfor anbefales at skifte til løsning <Z> fra <leverandør Y>, men det er jo nok for sent nu hvis hardwaren er gået helt død.

Er det muligt at migrere den kørende maskine til en virtuel server og holde det kørende lidt endnu mens kunderne får nye løsninger i luften?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 10:13

Jeg har løbende advaret dem de sidste 3 år. Men vi fik hver gang serveren til at køre igen og så sket der ikke noget.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:16

Men ingen reel opsigelse af kunderne til <dato>?

Så hænger du nok desværre på balladen, alt efter hvad der er aftalt oprindeligt.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 10:24

Hvad forhindre jeg i at flytte harddisken til en ny computer, og bruge den som server i stedet?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 09:37

Hej.

Jeg synes ikke de kan stille nogle krav overfor dig såfremt du løbende har gjort opmærksom på det.

Er diskene døde? ellers vil jeg klart foreslå og lave et complet image og se om du kan konvetere systemet fra psysical to virtual og køre den på noget wmware(acenet) eller på en xen-kerne, eller hvad du ellers kører med.

På den måde får du alle 3.parts programmer med.

Såfremt at kunden går til BT. så har du gjort forarbejdet og lavet en pressmeddelelse som du skal omskrive på 10minutter når deres artiklel kommer ud. På den måde får journalisten et modsvar fra dig som han er nød til at bringe, samt de besøgende du får på dit website skal som det første i de næste dage se denne pressemeddelelse. Således de kan se du har handlet korrekt. BT vil sikkert genere en masse trafik til dit site.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 09:45

SÅ er det samtidig du skal have mediemaskinen i gang, da du sikkert kan få nogle nye kunder på denne omtale.

Jeg kan ikke se hvordan du kunne havde gjort anderledes en du har gjort ?

mvh

Mogens Jørgensen

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 10:45

Hej Allesammen

Og tak for svarene. Jeg har imellemtiden fundet programøren i indien. Vi arbejder sammen med ham for at konvertere systemerne til noget der ikke er afhængig af softwaren vi mangler. Det bliver dyrt for os da han skal over hver side, men i sidste ende vil jeg ikke være den der skuffer vores kunder især nogle der har været så trofast i 9 år..

Hilsen

Markus

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)