Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Butik / webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Nu skal i høre, jeg startede for noget tid siden et lille firma hvor jeg tager ud og laver ballon opsendelser og udsmykning med balloner,,

Meen nu overvejer jeg at lave en webshop hvor jeg sælger stk. vis balloner og til ballon dyr osv.

jeg har på samme tid fundet en lille butik i nærheden af byen , hvor der kommer mennesker ikke et dårligt sted, prisen pr. mån. er ca. 2200 kr.

Kunne det være en ide at leje sådan et sted, og på samme tid have den dernede regner ikke med der kommer så mange mennesker, men udelukkende satse på webshoppen,

Vil det være en dårlig idé?

Og hvis man skal have lavet en ordenlig designet hvormeget skal man så regne med!

Min side er lidt kedelig nu .

http://www.ballonnord.dk

Venlig Hilsen
Thomas Lund

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 19:34

Hej

Kender mange, som har brugt det at kombinerer en webshop og en butik, men tror at du skal starte med at finde ud af om der er noget marked. VIlle mennesker gå ned i din butik og købe balloner eller ville man ikke bare købe dem i supermarked når man nu alligevel var der? Der tror jeg at en webshop har en helt klart fordel, her vil der være flere interesserede der kan finde dig, hvis man skal bruge nogle specielle balloner. Prisen på en webshop kan svinge helt ekstremt meget, men du er da velkommen til at skrive til mig, og så skal jeg nok give dig et rigtig godt tilbud Wink

Krii08@hotmail.com

MvH Kristoffer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07

Jeg tror også det vil være svært for folk, at gå ind i en butik hvor man kun kan købe baloner. Og langt nemmere med en webshop.. Men hvis du har plads til dit lager i de ønskede lokaler, så er det jo billigt med 2200 kr i leje pr. måned. Så vil det jo være en super ide at kombinere webshop med alm. butik, da du ikke kommer til at have super mange ekstra omkostninger!!!

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 08:28

Lars Mathiesen:

Jeg tror også det vil være svært for folk, at gå ind i en butik hvor man kun kan købe baloner. Og langt nemmere med en webshop.. Men hvis du har plads til dit lager i de ønskede lokaler, så er det jo billigt med 2200 kr i leje pr. måned. Så vil det jo være en super ide at kombinere webshop med alm. butik, da du ikke kommer til at have super mange ekstra omkostninger!!!

2200 billig... MEGET BILLIGT.. Jeg har lige modtaget et brev fra en mægler som "tillod" sig at sende mig et fordelagtigt tilbud da der var en butik som kommer til at stå tom. Og da jeg driver en webshop ikke en fysisk shop. Årlig husleje 389.000 ikk så slemt hva.. OMG LOL. Der burde være regler for de mennesker om lige at undersøge om ikke det er spild af tid at sende sådan noget ud. Min shop drives i fritiden, og omsætning i 2008 er små 600.000. Sååå hurtig hovedregning.. bliver der råd til den husleje.. i think not.

Nåå tilbage på sporet. Det er meget billigt de 2200, men det kan hurtigt blive meget dyrt også, der kommer jo flere udgifter med når man vil åbne butik. Så tænk det godt igennem. Både udgifts mæssigt, men også kan byen bærer en ballonshop?

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 09:07

389.000 :O ja puha det var da også en slat!

Byen kan ikke bære en ballon shop, jeg ville også bare have en masse reoler med klads kasser, (ikke pænt) men sådan bruge det som et lager,-

for får hele tiden mere hjem, og pladsen i en lejlighed er ikke stor, men ved ikke om folk vil bestille balloner på en web shop, men hvis prisen og det hele er iorden er det vil ikke hele umulig?

for hvis man kan få det så billigt finder jeg jo ingen lager der er så billigt, lokalerner ligger ved siden af en cykel butik og en børne fotograf , man kunne jo være heldig folk kiggede ind når de havde været inde og få taget billeder,

Men ar mest tænkt som lager, med god reklame ud til

Hilsen
Thomas Lund

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:25

Jamen det må da siges at være de rette omgivelser. Der kan da være potentielle kunder der ;)

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:32

Danskere er generelt lidt skeptiske overfor at handle på nettet så det med at have en fysisk butik er næppe nogen dårlig ide, da det vil give lidt "troværdighed" til din webshop. til 2200 kan man knap og nap få et lagerlokale i København (hvor jeg bor) så jeg tænker jo nærmest "lej det og så bare lav et eller andet"...Smile

Jeg ved ikke noget om markedet for ballondyr og balloner i det hele taget men ville da tro det var lidt tungt, og at efterspørgslen ikke var så stor igen? Hvis du vil gå fra hobby til forretning skal man altid lige huske at regne på tallene...

Mht webshops for man mere eller mindre hvad man betaler for, du kan finde nogle virkelig billige standard løsninger som ikke koster mere end få hundrede kroner (men som også ser ud derefter) og du kan bruge både halve og hele millioner hvis du vil have dem bygget fra bunden eller skal have særligt funktionalitet eller design. (og når man solgte balloner ville det det måske være meget sjovt at lave nogle billeder der blev pustet op...) 

Dygtige designere er håndværkere lige som alle mulige andre og koster timeløn nogenlunde lige som alle mulige andre, så hvis du regner med en 5-800 i timen, og så budgeterer med det tager en lille uge at lave design til din shop, incl visitkort og embalage, så er det nok ikke helt forkert. Ih vertfald hvis du vil have dit helt eget unikke design, hvis du er ligeglad med hvordan du tager dig ud på nettet ligger der alt muligt frit tilgængeligt på nettet, som er mere eller mindre gratis... Men kønt er det altså heller ikke

Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:47

Hej Thomas,

Jeg mener ikke at de 2200 kr i husleje er godt givet ud med dit meget specielle produkt. Du har nok brug for at kunne skarprette din markedsføring og der ligger en udfordring for dig tror jeg.

Jeg vil anbefale at du får en webshop/hjemmeside (jeg har ikke lige været inde på din side endnu). For at få besøgende vil jeg foreslå at du satser på Google Adwords.

Man opretter en konto hvor man definerer/køber nøgleord som så peges over på din hjemmeside. Ordene har en "klik-pris" og ja, de mest brugte søgeord koster så mest. Jeg har været med til at opsætte det for en ven og de dyreste ord for ham kostede 6,- kr/klik.

Der laves også en annonce som vises når folk laver søgninger hvori dine søgeord indgår. Man betaler kun for dem der faktisk klikker på din annonce. Det som så er det perfekte i det er at du selv bestemmer hvormange kroner du ønsker at annoncere for. Så det er et klippekort hvor du kender dine udgifter. Ja, du kunne jo vælge at annoncere for 2200 kr/md i en periode! Det vil generere en række hits på din hjemmeside.

Din hjemmeside skal "være lidt forberedt" på besøg inden du iværksætter din kampange. Se det som en normal butik: Du ville jo aldrig indrykke en annonce i en avis hvor du skriver "vi holder åbent", før butikken var parat til at besøgende kom ind i den. Man rydder op og flytter rundt på varene så folk ser de ting man selv mener er interessante.

Jeg vil tror at et succeskriterie for dig er at komme i kontakt med folk, at beskrive dit koncept. Umiddelbart synes jeg (efter kort at have besøgt din hjemmeside) at der vist er teknisk information nok. Men jeg savner konkrete scenarier hvor det kunne være en sjov ide at bruge dine produkter (selve balonnerne samt opsendelse).

Jeg vil så til sidst anbefale at du opretter en Google Analytics konto og indsætter sporings/statistik koden på alle dine sider (det er gratis).

Med venlig hilsen og held og lykke! (spændende special produkt)

/Sten Hougaard

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)