Hej Aminoer Jeg er kommet i den ulykkelige situation, at vores .com domæne er overtaget af en anden. Sagen var lagt i hænderne på vores hostingfirma og vi var såmænd slet ikke selv klar over at domænet udløb. Imidlertid havde hostingfirmaet ingen anelse om hvordan og hvorledes domænet i sin tid var blevet købt, og kunne derfor heller ikke yden nogen særlig (professionel) hjælp til vores store ærgelse. Når jeg i dag går ind på siden fremkommer der en masse diller-daller og naturligvis et tilbud om at man kan købe domænet. Jeg har en mavefornemmelse, af at prisen stiger eksponentielt med antallet af emails til sælgeren og at jeg alligevel ikke kommer til at få ejerskabet over domænet. Hvad i alverden gør jeg? Bedste hilsner Thomas |
Prøv i første omgang at henvende dig til sælgeren og høre, hvad han vil have for domænet. Lad være med at nævne, at du er tidligere ejer, har .dk-domænet og andet, som kunne antyde, at du er desperat og gerne vil betale meget.
Jeg har tidligere fået spam-mails fra firmaer, som gerne ville sælge mig .com-versionen af et domæne, hvor jeg ejede .net/info eller andet. Deres pris startede faktisk ret lavt, så er du heldig, kan du få domænet tilbage for nogle hundrede dollars.