Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hijacked .com domæne

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er kommet i den ulykkelige situation, at vores .com domæne er overtaget af en anden. Sagen var lagt i hænderne på vores hostingfirma og vi var såmænd slet ikke selv klar over at domænet udløb.

Imidlertid havde hostingfirmaet ingen anelse om hvordan og hvorledes domænet i sin tid var blevet købt, og kunne derfor heller ikke yden nogen særlig (professionel) hjælp til vores store ærgelse.

Når jeg i dag går ind på siden fremkommer der en masse diller-daller og naturligvis et tilbud om at man kan købe domænet. Jeg har en mavefornemmelse, af at prisen stiger eksponentielt med antallet af emails til sælgeren og at jeg alligevel ikke kommer til at få ejerskabet over domænet.

Hvad i alverden gør jeg?

Bedste hilsner

Thomas

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:36

Prøv i første omgang at henvende dig til sælgeren og høre, hvad han vil have for domænet. Lad være med at nævne, at du er tidligere ejer, har .dk-domænet og andet, som kunne antyde, at du er desperat og gerne vil betale meget.

Jeg har tidligere fået spam-mails fra firmaer, som gerne ville sælge mig .com-versionen af et domæne, hvor jeg ejede .net/info eller andet. Deres pris startede faktisk ret lavt, så er du heldig, kan du få domænet tilbage for nogle hundrede dollars.

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 13:49

Thomas:

Når jeg i dag går ind på siden fremkommer der en masse diller-daller og naturligvis et tilbud om at man kan købe domænet.

Hej Thomas,

Hvornår er domænet egentlig udløbet? Efter udløb er der en 'redemption period' hvor du kan købe dit .com domæne igen - bare til en højere pris. Normalt skal man komme meget galt afsted før det er mistet...

Fra Århus
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 13:53

i dag er det nok et år siden det gled af vores hænder - og vi har selv heller ikke bidraget med noget særligt, da vi jo regnede med at hostingfirmaet havde fod på sagen.

Fra Købehavn
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:04
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:09

Det er trist at høre. Specielt med et .com domæne. Det er rigtig gode råd fra Frank, men det er svært at regne med cybersquatters - nogle gange kræver de fuldstændig monstrøse beløber uanset om man udgiver sig for at være en virksomhed eller en "småinteresseret privatperson".

Kan du fortælle hvilket hostingfirma du benyttede dig af?

Fra Århus
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 14:21

vi benytter(endnu) af www.die.dk

nu har jeg oprettet en profil på

www.snapnames.com - og det ser ret nemt ud - men nu må vi se hvad der sker ;-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)