Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

100% dynamisk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med 1 site der bliver 100% dynamisk. Hvordan seo'er man sådan et.

Sitet er bygget op som en slags søgemaskine - Der er ingen bagvedliggende database. Når brugerne laver en søgning indsamles oplysninger fra 20-30 andre sites. og de formaterede resultater vises herefter.

Jeg har selv overvejet 2 muligheder.

1. lave lister over søgninger på forsiden så søgemaskinen har nogen links at følge. når søgemaskinen følger disse links bliver søgningen foretaget og søgemaskinen får resultatet. fordel: forsiden ændre sig hele tiden. Ulempe: links forsvinder når de ikke længere er på forsiden
  2. lave et sitemap som udvides hver gang en bruger laver en søgning og gemme resultaterne i statiske html filer som sitemappet henviser til. Fordel: Søgemaskinerne vil have masser af sider at indeksere. Ulempe sitemappet bliver stort med tiden. forhåbentligt mere end 1.000.000 nye sider pr. år.

Hvad vil i foreslå? Er der andre bedre metoder?

Mvh Ken

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:14

Kig evt. på hvordan overskrift.dk har gjort det.

Inddel i underkategorier og undersitemaps (alfabetisk eller hvad der passer bedst).

I mine øjne BØR du have en bagvedliggende database hvor du kan gemme hvilke søgninger der er foretaget. Resultatsiderne kan du stadigvæk godt lægge som html filer.

Ellers skal du jo sørge for at søgeordene går igen i title, meta-tags og overskrifter på siden.

Har du en side om "lån" bør den linke til "billige lån", så du for linket siderne sammen.

Mvh Jesper Jørgensen

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 13:50

Prøv at google lidt efter cloud tags. Der findes talrige open source implementationer på disse, som du måske kan anvende i dit projekt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)