Hej kære Aminoer :) Jeg står foran mit bachelorprojekt i mit valgfag Entrepeneurship (HA.Almen, 6. semester). Projektet går ud på, at jeg skal udarbejde en forretningsplan for opstart af en virksomhed med alt hvad dertil hører. (Problemformulering, markedsanalyse, økonomi, etc....) Med inspiration fra www.hjemmejob.dk, var det min hensigt at skrive forretningsplanen om en virksomhed, som skulle udleje babytøj. Dette skulle baseres på, at nyfødte ret hurtigt vokser ud af deres tøj. Familierne skulle så via en abonnementsordning modtage nyt tøj i den rigtige størrelse i bytte for det tøj, som babyerne er vokset ud af. Desværre er min vejleder (lærer) ikke helt vild med idéen, hendes kritik går på, at forældre til nyfødte børn vil være skeptiske overfor konceptet eftersom de ikke ved, hvor tøjet har været før. Hun foreslog så, at jeg kunne ændre konceptet til eksempelvis udlejning af babyudstyr (stole, barnevogne etc.) - jeg har så selv tænkt på legetøj til forskellige aldersgrupper, dog har jeg fundet en virksomhed som gør sig i det samme, men det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at jeg ikke kunne gøre det samme. Jeg ønsker lidt kritik/forslag til mine idéer - evt. input til hvad man ellers kunne arbejde med. På forhånd mange tak - og god weekend!
Med venlig hilsen. Christopher Bruun. |
Hej Christopher,
her får du lidt feedback på dine idéer.
Jeg synes idéen med børnetøj umiddelbart lyder rigtig god, men kan godt se problematikken i at mange forældre ikke ville være interesseret i tøj, som andre (som de ikke kender) har haft på. Mange forældre er meget bevidste om økologi osv., så jeg tror det bliver svært, men det betyder ikke at du ikke skal prøve idéen af hvis du virkelig brænder for det. Så er det jo i princippet ligegyldigt om din vejleder kan lide idéen eller ej. En markedsanalyse kan jo sagtens være rigtig god, selvom din vejleder ikke umiddelbart bryder sig om konceptet.
Den anden idé lyder mere realistisk og jeg kunne godt se et spændende projekt. Du kunne jo overveje om du kunne lave en lidt anden vinkel end den allerede eksisterende side. Kombinere hjemmeside med noget andet og det lyder jo nok til at du har nogle idéer.
Held og lykke med projektet. Er selv netop begyndt på mit speciale.
C