Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagligvare i hovedstadsområdet på mindre end 2 timer.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 88
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Dette er mit første indlæg, og jeg er en ny bruger på amino.dk.

Jeg har en forretnings idé som jeg helst ikke vil røbe for meget om, men blot spørge de aktive på sitet om det kunne have deres interesse. En undersøgelse om man vil.

Hvis du kunne bestille dagligvare via Online/telefon/SMS, og få dem leveret indenfor 2 timer, samt betale en lille sum penge for denne service. Ville det være en attraktiv ting i en hurtig daglig dag?

Mvh

Simon

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 14:52

Jeg kunne forestille mig at mange godt kunne tænke sig servicen - det det typisk kommer an på er jo prisen for ydelsen - samt at man kan stole på at varene der vælges ud er gode (specielt vedr. frugt, grønt og kødvare). ISO prøvede for nogle år siden og fejlede, men der er da et par online supermarkeder nu - men det er jo typisk levering næste dag.

Et sted man kunne starte kunne jo evt. være at tilbyde en firmaordning - sådan at ens indkøb bliver leveret til ens firma. Så kan du skære ned på transportprisen ved der forhåbenligt er flere kunder på samme adresse :)

held og lykke
jesper

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:59

Hey,

Jeg kører et lignende projekt, dog indenfor en anden branche, men jeg har gjort mig en del tanker omkring det, som du måske kunne have gavn af :-)

kontakt mig på jacob@html24.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:06

jesperFG:

Jeg kunne forestille mig at mange godt kunne tænke sig servicen - det det typisk kommer an på er jo prisen for ydelsen - samt at man kan stole på at varene der vælges ud er gode (specielt vedr. frugt, grønt og kødvare). ISO prøvede for nogle år siden og fejlede, men der er da et par online supermarkeder nu - men det er jo typisk levering næste dag.

Et sted man kunne starte kunne jo evt. være at tilbyde en firmaordning - sådan at ens indkøb bliver leveret til ens firma. Så kan du skære ned på transportprisen ved der forhåbenligt er flere kunder på samme adresse :)

held og lykke
jesper

Findes allerede - shoponjob.dk :)

VH Jørgen Olsen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:08

Hej Simon

Vi har også i to omgange kigget på et lignende koncept. Umildbart var det svært at få logikstikken til at hænge sammen på en måde, så forbrugerne ikke skal betale for meget.

Idag findes der flere afarter konceptet f.eks. http://www.intervare.dk/

Held og lykke med projektet frem over! Du må endelig sige til hvis du har behov for noget software/web i den forbindelse.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:37

Hej Simon,

Jeg tror, at der skal flere ting til for at det kan blive en succes med en sådan forretning. Sagen er den, at forbrugerne gerne vil have den, men de vil ikke betale for meget for tjenesteydelsen.

Hvis det skal kunne løbe rundt, så tror jeg at man skal lave nogle aftaler med hele boligblokke, hvor man kan få en nøgle og levere fast hver dag indenfor et givent tidsrum f.eks. mellem 15-16 og aflevere til aflåste rum til hver forbruger eller lign. Dette ville kunne bringe omkostningsniveauet ned til noget rimeligt og hver kunde skulle blot afgive bestilling inden kl 24 for at kunne få varerne med til næste dag.

Samtidig skal det nok ligesom i England kombineres med, at der på webben er opskriftsforslag, så forbrugeren trykker på en opskrift, finder den fristende og trykker: "køb ind til denne opskrift". Når det er gjort, så kan han/hun fravælge de ting, som de allerede har i huset og acceptere købet på resten. Samtidig skulle der være favoritlister - for det er dumt at kunder, der aldrig drikker soyamælk f.eks. skal scrolle ned forbi det dagligt. Så kunden skal kunne gå direkte ind på favoritlisten og vælge alle de ting, som de er løbet tør for og gerne vil have imorgen.

Kombiner med storkøb også. Mange i København har ikke bil og hader at slæbe alle de bleer, toiletruller og 3-kgs kødpakker hjem.

Det kan godt komme til at fungere - men der skal meget mere til end bare to timers leveringstid. Den faktor tror jeg ikke er så afgørende, men den kan man have som ekstra ydelse mod ekstra betaling.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 15:41

Den korte tid jeg brugte ISO's løsning var mine indkøb også møntet på præcis de tunge indkøb, det hjælper på at betale for ydelsen når andre slæber for dig :)   ... småindkøbene klarede jeg så selv.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 18:16

Jeg ser muligheder i din idé med boligområder. Man kan jo lave en meget "spot-on" kampagne møntet på ældrer mennesker der ikke har mulighed for at lave indkøb uden familie eller komunal hjælp. Den vej igennem kan man også lande en kommune som "kunde" og det er om nogen en kraftig indtægtskilde. Alt det praktiske med favoritlister osv vil jo være en "skære ind til benet" metode når ideen allerede er oppe og køre.

Har du nogen anelse om start kapital til et sådan projekt?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:54

Hej Simon,

Jeg har ikke den fjerneste ide om, hvad det vil koste at starte op, men jeg har nogle inputs til, hvad man ikke skal investere i:

Udbringningen:

Denne skal forestås af ekstern vognmand. Det kunne f.eks. være 3x34 eller Grønne Bude. Bare så længe at de kun får betaling per drop og ikke en fast afregning.

Pakningen:

Jeg går stærkt ud fra, at du ville lave nogle seriøse aftaler med nogle supermarkedskæder om indkøbene. Disse skal også sørge for at varerne bliver pakket og disse omkostninger indeholdes i priserne på varerne. På den måde holder du disse omkostninger på købsprisen og derfor får du aldrig en overraskelse i form af ekstra regninger på løn eller i form af timer, der ikke kan udnyttes pga manglende salg. Supermarkeder har jo masser af unge tilknyttet og de kan kaldes ind med kort varsel.

Websitet:

Lav en masse aftaler med opskriftshjemmesider, så når folk søger efter opskrifter og finder een, som de kan lide til næste lørdag, så er næste kunde allerede godt på vej. Herudover skal du selvfølgelig have en ganske omfattende database op og køre, men den kan du nok få fra supermarkedet, der jo gerne vil sælge sine varer. Dog skal du påregne modkrav i form af binding op imod dem i en periode.

Sitet skal selvfølgelig også kodes, men det er nok ikke det allerstørste problem.

Mit gæt? 100.000 i opstartsomkostninger. Men jeg ved det som sagt ikke - da jeg mangler viden om IT siden, som jo vil være den dyreste post i dette set up.

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Gå aldrig ud fra, at en kommune er en cash-cow. Tag det hellere som en overraskelse, hvis det skulle vise sig at være det.

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 12:40

Flemming1970:

Hej Simon,

Jeg har ikke den fjerneste ide om, hvad det vil koste at starte op, men jeg har nogle inputs til, hvad man ikke skal investere i:

Udbringningen:

Denne skal forestås af ekstern vognmand. Det kunne f.eks. være 3x34 eller Grønne Bude. Bare så længe at de kun får betaling per drop og ikke en fast afregning.

Pakningen:

Jeg går stærkt ud fra, at du ville lave nogle seriøse aftaler med nogle supermarkedskæder om indkøbene. Disse skal også sørge for at varerne bliver pakket og disse omkostninger indeholdes i priserne på varerne. På den måde holder du disse omkostninger på købsprisen og derfor får du aldrig en overraskelse i form af ekstra regninger på løn eller i form af timer, der ikke kan udnyttes pga manglende salg. Supermarkeder har jo masser af unge tilknyttet og de kan kaldes ind med kort varsel.

Websitet:

Lav en masse aftaler med opskriftshjemmesider, så når folk søger efter opskrifter og finder een, som de kan lide til næste lørdag, så er næste kunde allerede godt på vej. Herudover skal du selvfølgelig have en ganske omfattende database op og køre, men den kan du nok få fra supermarkedet, der jo gerne vil sælge sine varer. Dog skal du påregne modkrav i form af binding op imod dem i en periode.

Sitet skal selvfølgelig også kodes, men det er nok ikke det allerstørste problem.

Mit gæt? 100.000 i opstartsomkostninger. Men jeg ved det som sagt ikke - da jeg mangler viden om IT siden, som jo vil være den dyreste post i dette set up.

Med venlig hilsen

Flemming

PS: Gå aldrig ud fra, at en kommune er en cash-cow. Tag det hellere som en overraskelse, hvis det skulle vise sig at være det.

Udbringning

Ville en ordning med 4x34 være nem at få i hus ellers ser jeg ikke rigtig nogen fordel i at bruge dem, da de er ekstremt dyre. Der ville jeg hellere selv ansætte en på 18 år og få ham til at køre rundt i en kassevogn til en del billigere penge. 

Resten er jeg enig i.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)