Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HTML kodning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 07:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har umiddelbart fundet ud af/fået af vide, at html kodningen har meget at sige for ens placering på sider som f.eks. google.

Hvordan finder man ud af om firmaet der laver webdesign og html kodning, rent faktisk er gode til det og det ikke er noget skidt de laver?

Vil jo ikke kun have et flot webdesign, men også en kanon kodning, så jeg kommer godt ind på søgemaskinerne.

Håber der kommer en masse kloge hoveder frem her :-)

God weekend fra Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 10:55

Hej Githa

Det er rigtigt at det har noget at sige, men efterhånden er det begrænset. Det vigtigste er gode og relevante tekster, samt fornuftig linkbuilding.

Når det så er sagt, kan der selvfølgelig også gøres nogle ting rent teknisk, som <h1> på overskrifter, unikke og sigende titler på de enkelte sider osv.

Hvordan du tjekker om dit firma har styr på det er et større problem, hvis du ikke selv har forstand på det. Allier dig eventuelt med en uvildig rådgiver og lad ham gennemgå tingene.

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 11:34

Hej Girtha

Kontakt mig på mecci@live.dk som også bruges som msn.

Så kan jeg hjælpe dig til en billig pris inkl et fedt design og med godt seo selvfølig.

Lad mig høre fra dig.

Med venlig Hilsen

Arlo

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 11:47

Arlo, det var vidst ikke det spørgsmålet gik ud på.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:12

gweb:

Arlo, det var vidst ikke det spørgsmålet gik ud på.

Nææ.. men der er mange der lige øjner en chance for et salg :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 13:03

Niels - netopcom.dk:
Nææ.. men der er mange der lige øjner en chance for et salg :)

Og det skal der vel egentlig også være plads til så længe trådstarter ikke direkte frabeder sig tilbud... :)

Ordentlig Html... Den bedste definition af ordentlig Html, kommer nok fra w3c, som fastligger retningslinjerne for mark-up sproget html. Der er forskellige såkaldte doctypes at vælge imellem. Dette markeres først på Html, så browseren der skal læse koden, ved hvordan den skal forstås. Det er vigitgt at man holder sig inden for konventionerne for den doctype man har valgt. For at sikre dette kan man benytte w3c's gratis validerings værktøj. Det skulle gerne komme tilbage uden fejl.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fmediatown.dk&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Som du kan se, validere mediatown.dk med xHtml 1.0 transistional, som er en meget almindelig webstandard. Der er dog også ting som er gyldige nok som valid html, men som ikke er så "god stil". Det er f.eks. god stil at placere lange JavaScripts eller CSSblokke i seperate filer, da det også giver visse fordele.

MEN MEN MEN! Det siger næsten sig selv, at en kode som er nem at læse for maskiner også er nem at læse for søgemaskiner. Søgemaskinerne er dog ret avancerede, og kan godt finde meningen i selv forholdsvis dårligt skreven kode. Det vigtige i forhold til SEO, er ikke så meget om koden er korrekt, men derimod hvad teksterne, sidetitlerne, overskrifterne, meta-tags'ne, etc. indeholder. Derudover er der nogle tekniske ting i opbygningen af dit site der kan være værd at kigge på, og så er gode indadgående links rigtig rigtig vigtige.

Pointen er, at en helt korrekt og valid html side, sagtens kan være noget møg i forhold til de søgeord du gerne vil op på. Jeg vil umiddelbart foreslå dig at du får lavet din side af en som du ser som dygtig til det. Du kan sagtens kræve at w3c standarderne overholdes så vidt muligt, og at denne har SEO for øje. Vil du så gerne rigtig godt frem på google, så hiv fat i en SEO ekspert, og lad ham/hende optimere din side. Der er rigtig mange ting at tænke over, og det kræver erfaring og indsigt at udføre rigtig god SEO.

Jeg syntes personligt man bør dele disse to opgaver op, sådan at en webdesigner / programmør står for at lave en rigtig flot side i god kode. Herefter kan en SEO ekspert tage sig af at gøre siden optimal for dine søgeord.

Der findes helt sikkert folk der gerne vil gøre begge dele i samme omgang, men vil du gerne rigtig højt op i søgemaskinerne, OG have en rigtig flot og velprogrammeret side, så mener jeg at det er en fordel at dele det ud.

Det burde give sig selv, at du hellere vil have to eksperter inden for deres fag, end en som kan lidt af begge dele. Jeg håber du kunne bruge mit efterhånden ret lange indlæg til noget. Fortsat god dag :)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)