Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tidfrisk fir opkrævning af betaling?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne godt tænke mig at vide om der er nogen form for tidsfrisk for opkrævning af fra et firmas side? Fik udført et stykke arbejde fra en anlægsgartner juli 2008. Har aldrig set en regning trods henvendelse fra min side, men sidder nu med inkaasobrev fra firmaets side. Firmaet har lavet en række fejl/mangler, som der aldrig er udrettet også trods henvendelser fra min side. Er lidt usikker på hvor man står i sådan en situation?

vh marian1982

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:59

Der er generelt 5 års forældelse på en "simpel fordring" som det krav de har overfor dig.

Har du rettet skriftlig henvendelse til firmaet med dine reklamationer overfor det udførte arbejde? (Kan du dokumentere dine reklamationer)

Du står såmænd ikke ringere end at du kontakter firmaet og gør det klart overfor dem, at du ikke har modtaget regningen og derfor er uforstående overfor at du nu er sendt til inkasso uden varsel. (Det må de heller ikke)

Du skal selvfølgelig betale den oprindelige fakturasum for det udførte arbejde medmindre andet er aftalt i forhold til fejl og mangler.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 27. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:11

jeg kontaktede dem kort tid efterfølgende og de var ude en gang , men fik ordret at vide de jo ikk kunne rette disse pågældende ting da de så skulle rive alt op ... det skal siges de har bygget nye stier i et alment boligselskab, men har gjort dette skævt sådan så at min fliser ikk flugter med kanter osv, samt at de har beskåret tydeligt skævt, leveret en flise med kæmpe hak i... så dvs at jeg åbenbart har at betale ved kasse 1 for et stykke total uacceptabelt arb samt dårlig kundeservice?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)