Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Formmailer???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Give
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften Aminoer.

Jeg har siddet og læst og læst om de her såkadte forms. Men er ikke blevet så meget klogere- jo altså, kan indsætte dem, osv. Men jeg kan stadig ikke finde ud af, hvordan jeg modtager de oplysninger som folk indtaster- til min e-mail.. Jeg er bare LOST lige nu.. SmileLæste dog noget om noget der hed formmailer... er der nogen der kan forklare mig hvad det er??Big Smile

Jeg håber der er nogle af jer herinde der kan være behjælpelige.

Mvh Caroline Troelsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 00:46

Hvad er det helt præcist du vil? 

Vil du have folk til at tilmelde sig et nyhedsbrev, og så derefter kunne sende mails ud til dem? Eller hvordan?

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 00:50

Hvilket sprog programmerer du i?

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 09:10

Hej Caroline,

Jeg skal prøve at give dig en forklaring på, hvad det er der sker, så kan du forhåbentlig lidt bedre forstå, hvad du har brug for.

Når en gæst besøger dit website bliver gæsten præsenteret for en side. Denne side kan indeholde en formular. Når gæsten har udfyldt formularen og trykker "send" så bliver indholdet af formularen sendt tilbage til websitet til en URL defineret i formularen. Websitet skal så have et program til at opfange formularens indhold på denne URL og dette program kan så sende en e-mail med indholdet, gemme det i en database eller noget fjerde. Typisk så vil programmet efter at have gjort dette fortælle gæsten, hvilken side vedkommen skal besøge derefter - f.eks. en takkeside.

Så det du mangler er programmet, der kan opsamle og videresende de oplysninger, der bliver givet i formularen. Disse programmer kaldes nogen gange for formmailers, når det eneste programmet gør er at sende en mail med oplysningerne.

Jeg håber du er lidt klogere nu :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)