Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt ApS skal koste 50.000 kr.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17

Så glæder SMBA-sælgerne sig vel?Big Smile

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:09

Jeg syntes personligt det lyder fornuftigt. Man undgår at det bliver for nemt bare at lave et ApS (hvad jeg mener er rimeligt) og bevarer en vis "kreditværdighed"! men får samtidig størrelsen lidt ned. Hvis folk ikke kan skrabe 50.000 kr. sammen i form af værdier eller likvider må man stille spørgsmålet om de (virksomheden) så overhovedet er moden til at etablere et ApS.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:12

Hvilke fordele er der ved Aps kontra enkeltmandsfirma ?

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:38

Pudsigt. For nogle (ok, flere år siden) ændrede man kapitalkrav fra 75tkr til 125tkr for også at øge seriøsiteten lidt for den slags selskaber. Nu vander man det ud igen. Ja, man bliver jo klogere med tiden. 

Hilsen Jakob

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 23:51

Hej Jacob,

Jeg forstår godt, hvor du vil hen, men det er jo sådan, at man idag alligevel skal aflevere kreditrapporter eller regnskaber, hvis man vil oprette en konto hos en grossist virksomhed eller på anden måde opnå kreditter hos leverandører. Så hvor ligger problemet?

Staten Danmark ønsker at fremme iværksætteriet og det gør man ikke just, hvis man mener at alle nye selskaber skal være enkeltmandsvirksomheder med de mange ulemper, der ligger i denne selskabsform eller have stor kapital og dermed forbeholdt de få.

Det må helt klart være op til aktørerne i markedet at sikre sig at de får deres penge, herunder SKAT. Det skal ikke ligge nystartere til last, at de ikke har røven fuld af penge til at starte med.

Markederne regulerer sig selv og med denne ændring er der god mulighed for, at endnu flere springer ud som iværksættere. Dog ved mange af os også, at 50.000 forslår som en skrædder i helvede og man får ingen kreditter nogen steder, som nystartet. Jeg ved ikke, hvor meget det vil øge iværksætteriet, men det er ubetinget bedre end I/S og enkeltmandsvirksomheder, når man starter op - imho.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:56

Skattekonsulenterne:

Jeg syntes personligt det lyder fornuftigt. Man undgår at det bliver for nemt bare at lave et ApS (hvad jeg mener er rimeligt) og bevarer en vis "kreditværdighed"! men får samtidig størrelsen lidt ned. Hvis folk ikke kan skrabe 50.000 kr. sammen i form af værdier eller likvider må man stille spørgsmålet om de (virksomheden) så overhovedet er moden til at etablere et ApS.   

Så burde man  overveje at justere reglerne for smba-selskaber, således at de fuldt ud kan indgå i virksomhedsomdannelser.

Mon ikke vi om nogle år ser at kapitalkravet afskaffes og vi i stedet oplever at et selskabs kreditværdighed ikke bygger på selskabstypen, men derimod på den indskudte kapital - underforstået at man som en del af sine selskabsoplysninger angiver kapitalstørrelsen. Det er en praksis man allerede ser i andre EU-lande.

En anden måde at gøre det på kunne være som her i Italien, hvor man kan nøjes med at indskyde 10% af anpartskapitalen på en spærret konto. Resten skal indbetales på anfordring. Ligesom det er muligt at indskyde en arbejdsforpligtigelse som anpartskapital.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:02

Klovn:

En anden måde at gøre det på kunne være som her i Italien, hvor man kan nøjes med at indskyde 10% af anpartskapitalen på en spærret konto. Resten skal indbetales på anfordring. Ligesom det er muligt at indskyde en arbejdsforpligtigelse som anpartskapital.

Den konstruktion bruger man også i Thailand.

For indfødte thai'er gør man dog det at man nedsætter kapitalkravet med 75% og kræver kun en mindre del inskudt med det samme. Dette tal husker jeg dog ikke, da det ikke lige vedrørte min situation.

Arbejdsforpligtelse er dog lidt svært definerbart og det er første gang jeg støder på den

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 00:03

Du kan i en enkeltmandsvirksomhed via virksomhedsordningen opnå mange af de fordele der er ved et ApS: 25% virksomhedsskat som er en foreløbig skat. Når man tager pengene ud vil der ske en yderligere beskatning. I en personlig virksomhed kan man optimere ved at udbetale sig overskud op til topskatten. Det kan man også når vi taler om løn fra et ApS men her kan man supplere med udbytte op til bundgrænsen (i dag 28%. Fra 2012 måske kun 27%).

I virksomhedsordningen kan du ikke investere i aktier. Det kan du i et selskab. Spørgsmålet er så om det er smart med de nye regler de har lagt op til.

Herudover er der hele den juridiske side af sagen (hæftelsesspørgsmålet).

Men har virksomheden underskud kan det være bad luck at drive virksomheden i et ApS, idet man ikke personligt kan bruge underskuddet. 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 00:05

Klovn:

Så burde man  overveje at justere reglerne for smba-selskaber, således at de fuldt ud kan indgå i virksomhedsomdannelser.

Det ville jo ikke hænge sammen. Et SMBA er en juridisk enhed ligesom et ApS. Omdannelsesloven omhandler omdannelse af personlige virksomheder. Det man kunne tale om var fusion eller spaltning.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)