Hej Amino'ere I den nærmeste fremtid skal jeg ud i mit lokalområde og samle opgaver ind fra diverse småbutikker, men, hvordan bærer jeg mig ad. Hvad virker mest seriøst at troppe op med. Reference liste, layout-forslag eller måske noget helt tredje. Har gået og tænkt på det længe da man jo nok kun får en chance hos hver. Så, hvis der er en der har nogle gode tips så kom med dem. Er det meget vigtigt at jeg har en firma side jeg kan henvise mine evt. kunder til? Hvordan gør jeg med kvittering når jeg ikke er momsregistreret, endnu? Hilsen Frederik |
hvorfor vente med at få et cvr nummer?
hvorfor vente med at få en præsentations hjemmeside?
du skal være nem at finde!, næsten ingen virksomheder er unikke, kunden finder bare en anden leverandør
det ser lødigt ud at aflevere et visitkort eller andet materale med cvr nummer, adresse, mail og telefonnummer på, så ser man en anelse mere troværdig ud
reference liste er en god ting, så kan en potentiel kunde checke dig ud og måske ved selvsyn se dit produkt, nu er det lidt svært at læse her hvad du vil levere, yde af service!?
billeder af opgaver kan også være ret gode at have, der kan man vise sit håndværk og sine ideer
som ny kan det være godt med et"godt tilbud" man kan aflevere, lav dine egne tryksager, brug DYRT glat papir hvis det er en håndgribelig vare, find et stort billede, supler med et par små billeder i en lille kollage, lav en "pang pris" men husk at gøre tiden kort for tilbudet, max en måned!
APP pris pas på med at gøre prisen for god, evt skal der være noget at handle med, og husk du skal også leve af det her, og bare fordi du er ny skal du ikke forære dine ting væk, kan det ikke sælges til en fornuftig pris kan du alligevel lige så godt lukke med det samme og undgå gæld, og jeg ved af sur erfaring at man altid glemmer forskellige udgifter og dermed altid er for optimistisk og sætter sine priser for lavt
sæt en pil på forsiden og udnyt bagsiden til at fortælle mere om produktet og dig selv, brug KISS, keep it simple stupid, ikke for megen "snak", små punchlinier der fremhæver dit produkts fordele
lav maks 20 tryksager, ingen grund til at lave masser, se hvordan dine første "kunder" reagerer, er der noget der kan misforstås, noget der skal rettes til?
få ALTID, ALTID, ALTID "kundens" oplysninger, visitkort e.lign, kunden ringer IKKE tilbage til dig, DU skal følge op, sådan er det at være sælger!, (naive sure personlige erfaringer!), gør dig den tjeneste at få lavet et godt emneregister fra starten af, husk at besøger kunder, både dem der har købt(mersalg) og dem der ikke har købt endnu, køb/salg er en personlig tillidssag! det er for mange en ting der skal modnes i tankerne, derfor kan det godt tage tid at lande et salg
fortæl gerne mere om din virksomhed
held og lykke!
jan kristensen, nordisk-handelshus