Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Præsentation af firma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'ere

I den nærmeste fremtid skal jeg ud i mit lokalområde og samle opgaver ind fra diverse småbutikker, men, hvordan bærer jeg mig ad. Hvad virker mest seriøst at troppe op med. Reference liste, layout-forslag eller måske noget helt tredje. Har gået og tænkt på det længe da man jo nok kun får en chance hos hver. Så, hvis der er en der har nogle gode tips så kom med dem.

Er det meget vigtigt at jeg har en firma side jeg kan henvise mine evt. kunder til? Hvordan gør jeg med kvittering når jeg ikke er momsregistreret, endnu?

Hilsen

Frederik

Fra frederikssund
Tilmeldt 25. Nov 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 17:49

hvorfor vente med at få et cvr nummer?

hvorfor vente med at få en præsentations hjemmeside?

du skal være nem at finde!, næsten ingen virksomheder er unikke, kunden finder bare en anden leverandør

det ser lødigt ud at aflevere et visitkort eller andet materale med cvr nummer, adresse, mail og telefonnummer på, så ser man en anelse mere troværdig ud

reference liste er en god ting, så kan en potentiel kunde checke dig ud og måske ved selvsyn se dit produkt, nu er det lidt svært at læse her hvad du vil levere, yde af service!?

billeder af opgaver kan også være ret gode at have, der kan man vise sit håndværk og sine ideer

som ny kan det være godt med et"godt tilbud" man kan aflevere, lav dine egne tryksager, brug DYRT glat papir hvis det er en håndgribelig vare, find et stort billede, supler med et par små billeder i en lille kollage, lav en "pang pris" men husk at gøre tiden kort for tilbudet, max en måned!

APP pris pas på med at gøre prisen for god, evt skal der være noget at handle med, og husk du skal også leve af det her, og bare fordi du er ny skal du ikke forære dine ting væk, kan det ikke sælges til en fornuftig pris kan du alligevel lige så godt lukke med det samme og undgå gæld, og jeg ved af sur erfaring at man altid glemmer forskellige udgifter og dermed altid er for optimistisk og sætter sine priser for lavt

sæt en pil på forsiden og udnyt bagsiden til at fortælle mere om produktet og dig selv, brug KISS, keep it simple stupid, ikke for megen "snak", små punchlinier der fremhæver dit produkts fordele

lav maks 20 tryksager, ingen grund til at lave masser, se hvordan dine første "kunder" reagerer, er der noget der kan misforstås, noget der skal rettes til?

få ALTID, ALTID, ALTID "kundens" oplysninger, visitkort e.lign, kunden ringer IKKE tilbage til dig, DU skal følge op, sådan er det at være sælger!, (naive sure personlige erfaringer!), gør dig den tjeneste at få lavet et godt emneregister fra starten af, husk at besøger kunder, både dem der har købt(mersalg) og dem der ikke har købt endnu, køb/salg er en personlig tillidssag! det er for mange en ting der skal modnes i tankerne, derfor kan det godt tage tid at lande et salg

fortæl gerne mere om din virksomhed

held og lykke!

jan kristensen, nordisk-handelshus

Tilmeldt 8. Jun 07
Skrevet kl. 18:20

Hej Jan

Tak for det lange og ikke mindst yderst brugbare indlæg. Jamen min virksomhed skal hovedsagligt stå for at lave små Joomla-baserede websites til foreninger, men ikke mindst andre selvstændige, malere, tømrere og blomsterhandlere osv. Prismæssigt havde jeg regnet med omkring en små 3000,- for et standard site med 3-4 undersider. Jeg her kontakt med en grafiker som selvfølgelig kan lave et firma logo, hvis det ikke haves med i forvejen.

Du siger hvorfor vente med en hjemmeside omkring firmaet, du har nok ret. Det er vigtigt at den evt. kunde har et sted at gå hen og kigge lidt.

Hvilke fordele kan jeg drage af at blive momsregistreret? Har det nogen ulemper når man lige er startet?

Mht. hosting har jeg tænkt mig at købe en server som er i tip top stand og fungerer gnidningsfrit. Det koster så godt nok lidt meget om måneden, men tror bestemt, at det er det værd.

Fra frederikssund
Tilmeldt 25. Nov 06
Skrevet kl. 18:52

der er fordele og bagdele med momsregistrering

du må omsætte 50000 det første år før du skal betale moms, dvs omsætter du mindre end 50000 skal du ikke betale moms, det kan være en god måde at komme igang på specielt hvis du starter sidst i året, skat skal du dog betale, fordelen ved at momsregistrere sig er hvis du feks vil købe server etc så kan du få moms hurtigt tilbage du kan lade aktiverne ingå i regnskab og afskrive dem løbende

ideen med egen server er ret god, efter du har solgt produktet kan du tage en lille fast sum pr måned for at hoste, det er også nemmere at sælge den type produkter hvis du lover at du ikke er langt væk og altid kan hjælpe ved problemer, server nedbrud og det kommer der!

jeg kender ikke økonomien i den verden, så jeg ved ikke om det bedre kan betale sig at lade en serverudbyder tage sig af dette, men jeg ved at mange små sætter pris på at få personlig hjælp fra en lille udbyder der gør sig umage for ikke at tale "putersprog"

det er en hård verden du er på vej ind i, men jeg tror på det nære og lokale når man skal sælge den slags løsninger til mindre erhvervsdrivende

for guds skyld lad være med at snakke teknik og lad være med at bruge fagudtryk når du skal sælge, de fatter det ikke og vil ikke vide det, lortet skal bare virke som aftalt!

hvis du vil sælge denne type produkter er du nødt til at have en hjemmeside, det er jo det du sælger!

prisen..hmmm, der findes jo "gratisvarianter! på markedet, men personlig betjening og gode ideer, det vil en del nok gerne betale for

hvilke funktioner vil du tilbyde klubber på udersiderne?

hvilke funktioner  til selvstændige?

mvh jan

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:02

Er din pris regnet hele vejen igennem, i forhold til den tid du bruger på at få kunden, holde et møde omkring hvordan tingene skal laves, udføre arbejdet og aflevere dette til kunden / sætte det i drift på kundens webhotel?

Jeg kunne nemt forestille mig at netop det segment du sigter imod, meget nemt kan komme til at tage meget mere af din tid end du lige regner med.

Har du lagt et budget for hvor meget du skal sælge for pr måned for at det hænger sammen med dine udgifter?

Angående hosting, så ville jeg nok vælge en hostingpartner der kan stå for den del, medmindre det er noget du selv brænder for og har styr på.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra frederikssund
Tilmeldt 25. Nov 06
Skrevet kl. 19:32

Anders har en pointe, og jeg var også selv inde på det, sæt ikke prisen for lavt, der vil altid være uforudsete udgifter, ud over det skal der laves en fornuftig kalkule sådan at du ved hvor mange timer en sag må tage at sælge, producere etc

et lille eksempel fra virklighedens verden..min kusine havde et rengørings firma der lavede privat rengøring, hun regnede sig frem til en fornuftig (lav) pris og gik ud og solgte sine ydelser. så går året jo sin gang, det blev sommerferie jul etc, så ringede kunderne og sagde de ikke skulle have gjort rent for nu var de selv hjemme og kunne gøre det selv! for det første havde hun ikke lige tænkt den detalje ind i sin pris, det næste var at når hun så nævnte at der i kontrakten stod at der var tre måneders opsigelse(hun havde timelønnet personale som hu ikke bare kunne fyre) fik hun bare at vide at hun ikke fik penge og der blev truet med at ophøre samarbejdet

pointen er at alt, ALT skal gennemtænkes og at man ikke kan regne med alle overholder aftaler og at man ikke kan køre inkasso på småbeløb, derfor skal du sikre dig en vis betaling up-front inden du laver noget, i disse tider er der rigtig mange der er på røven, de vil måske gerne betale men kan ikke..og så er der røvhullerne der aldrig har tænkt sig at betale! de ved at du ikke kan køre inkasso på små beløb..ud over det er der en masse konkurser for tiden feks i resturationsbranchen..så skriv regninger hurtigt og husk at have dine kontrakter iorden og få din up-front betaling inden du bruger tid på opgaven

brug argumentet med  at sådan er tiderne, og at din pris er lav fordi du på den måde ikke mister penge, så bliver det lidt win-win

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:12

Jeg vil ikke svare så indgående - men foreslå dig at gå ud til nærområdet og komme i dialog med dine kunder. Spørg dem, hvad der skal til for, at de kunne finde på at få lavet en hjemmeside. Saml informationerne sammen, og tag dine kommende nye kunders ord med i dine overvejelser, og giv dem så hvad de beder om. Ved første møde skal du ikke "sælge varen", men blot komme i dialog på en venlig og imødekommende måde - når du kan levere hvad de ønsker, kan du komme igen med et oplæg og spørge, om det har interesse.

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Tilmeldt 8. Jun 07
Skrevet kl. 21:14

Det er taget til eftertanke, tak for det:)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)