Vi stiller store krav til sikkerhed, og har hørt der kan være nogle brister på flere åbne systemer?
Dette er også korrekt, men de er rettet meget hurtigere end på lukkede systemer.
Har i ca. 1 års tid siddet som administrator på Microsoft CRM, ved godt at det intet har med det du skal bruge at gøre, men det beskriver meget godt situationen, der gik lang tid før end der kom opdateringer, hvilket ikke er min oplevelse af Open Source.
Men når dette er sagt, så ligemeget hvilket system du vælger, vil der med tiden komme sikkerhedsmæssige huller i det system man kører med, sådan er det og det kan man ikke rigtigt ændre på, kun forebygge ved at være på forkant med sine sikkerhedsopdateringer.
Der er sikkert mange kunder der har en billig pris som første prioritet, men vi vægter bl.a. brugervenlighed højt, og igen skal det være til at forstå for en helt almindelig person, inkl. undertegnede. :)
De mange svar er gode, men det skal også være til at forstå for
brugeren, flere af de sikkert relevante ord er sort nak, og skal jo så
alligevel over og have fat i vores udvikler for at forstå det.
Ikke nødvendigvis, bl.a mener jeg at det lidt kræver en form for pædagogisk arbejde at sælge en løsning til kunden, lave undervisning og dokumentation så kunden forstår det der er leveret.
Med flere års baggrund i IT-verdenen og undervisnings-verdenen, synes jeg selv mine erfaringer har vist mig, at ofte har man en dygtig sælger ansat, som sælger en løsning og når så kunden har taget systemet i brug, står kunden tilbage og føler sig en smule dum, da man ikke får den nødvendige backup fra firmaet som solgte løsningen.
Kravende er sikkerhed, brugervenlighed (også til den helt almindelig bruger uden forstand på kodning og programmering).
Kunne godt tænke mig en snak med dig om dette pr. tlf, (har i snart 2½ år siddet som ansvarlig for IBM LMS, (som er et system til styring af intern elæring i virksomheden), på Bispebjerg Hospital. Forestil dig 3.000 brugere og ca. 100 superbrugere, som skal supporteres af 1½ person, som skal stå for uddannelse, dokumentation, support i marken, helpdesk og ikke mindst uddannelse af normale brugere.), da dette tager meget lang tid at få ned på skrift.
Høre gerne mere fra alle der har erfaringer, også gerne manglerne. Vi har flere af de licensbaserede og større CMS systemer i kiggerten. Vi har jo læst alle de god salgs ord de hver især kommer med. Manglerne opdager man jo først når man er igang og sidder med det.
Mine forslag til dig :
1) Det vigtigste - en meget udførlig kravspecifikation
2) Du undgår ikke at bruge tid og dermed også penge på et CMS system, hvis I i firmaet ikke har den nødvendige viden i virksomheden, når medarbejderne skal til at bruge systemet.
3) Find nogen som også har praktisk erfaring med professionel IT undervisning, da dette bliver nødvendigt, hvis tingene er som du reelt beskriver imellem linierne. Hvor mange af de firmaer som foreslår noget her har undervisere med 6-10 års IT undervisning erfaring på bagen ?
4) Tag nogle møder med dem som i har udset jer til at levere løsningen eller som i har kig på, kræv at disse møder er gratis, ofte vil frimaet forsøge at sælge dig et kundemøde til x-antal kroner i timen, sig nej til disse firmaer, de er for useriøse.
5) Forlang et ca. overslag fra firmaet som vil sælge jer en løsning med de forventede omkostninger og forlang, at denne udspecificeres så i har overblive over de enkelte poster.
6) Stil spørgsmål, hele tiden, til alt som i IKKE forstår.
Stadigvæk interesseret ?
Kontakt mig da tlf.: 61 79 51 18
email : easywebhost@easywebhost.dk
Venlig Hilsen
Mogens Jørgensen
Easy Webhost
http://www.easywebhost.dk/