Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af CMS systemer?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi stiller store krav til sikkerhed, og har hørt der kan være nogle brister på flere åbne systemer?

Der er sikkert mange kunder der har en billig pris som første prioritet, men vi vægter bl.a. brugervenlighed højt, og igen skal det være til at forstå for en helt almindelig person, inkl. undertegnede. :)

De mange svar er gode, men det skal også være til at forstå for brugeren, flere af de sikkert relevante ord er sort nak, og skal jo så alligevel over og have fat i vores udvikler for at forstå det.

Kravende er sikkerhed, brugervenlighed (også til den helt almindelig bruger uden forstand på kodning og programmering).

Høre gerne mere fra alle der har erfaringer, også gerne manglerne. Vi har flere af de licensbaserede og større CMS systemer i kiggerten. Vi har jo læst alle de god salgs ord de hver især kommer med. Manglerne opdager man jo først når man er igang og sidder med det.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 09:03

Hej Martin.

Vi udvikler præcis det du efterspørger - forskellen i vores udvikling ligger i at vi udvikler efter dit behov, og ikke omvendt, hvor dit behov skal låses i forudbestemte moduler eller systemer.

Det giver os 100% med design integrering, funktionsopbygning og ønske.

Til dagligt udvikler vi CMS, intranet, e-learning og bookingsystemer, opgaven vil derfor ikke ligge langt fra vores daglige opgaver.

Jeg vil nok ikke være den billigste, ej heller den dyreste - men jeg giver dig en sikkerhed for et godt produkt og en god afterservice med daglig telefonisk support.

Giv mig et kald på 51 91 52 93 eller 89 938 138 - mail på henrik /a/ danskwebinnovation.dk

Så sammensætter vi en projektspecifikation så jeg kan give et konkret tilbud istedet for et estimat.

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 09:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har igen, nogenlunde den samme pointe mht sikkerhed og OpenSource.

...hvorfor er det du tror, at fordi du betaler penge til en licens, så er sikkerhed og brugervenlighed højere?

Et åbenlyst eksempel er Microsoft IIS vs Apache - i sin tid, kunne du ligesågodt rulle en velkomstmåtte ud for mhackere, hvis du brugte IIS, der var licenspligtigt - derimod var Apache, der er en OpenSOurce-produkt, betydelig mere sikkert. Med til historien hører at IIS er blevet betydeligt mere sikkert, og er idag en reel spiller på http-markedet.

Det som jeg samtidig undrer mig over, er at du kommer med nogle krav, men giver udtryk for at du er temmelig grøn - og at du ikke har lyst til at skrive en linie kode.

...kan du ikke fortælle lidt om jeres behov og opgave?

Er det meningen at i skal sætte et system op, eller skal i have andre til det?

Hvad er jeres forudsætninger for at løse den pågældene opgave?

Når du skriver det skal kunne skalere, hvad snakker vi så om? Er det store trafikmængder eller er det mange sider? ...og hvad i hvilke størrelsesorden taler vi om?

Jo mere information du giver, jo bedre og mere præcis rådgivning kan du få.

Vær opmærksom på, at er jeres ide god, eller har i allerede en kunde, så er sandsynligheden for, at jeres ide bliver stjålet, fordi du fortæller om det herinde, nærmest forsvindene lille - so please, be more specific.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin

Som Munksgaard mener jeg også at du bliver nød til at lufte lidt mere om hvad det er du konkret er på udkig efter, før du kan få ordentlig sparing i forhold til din problemstilling.

Hvis i leder efter et bureau til at tage sig af hele opgaven, så vil vi da gerne kigge på den. Hvis i der i mod leder efter et CMS som i skal have en in-house udvikler til at arbejde videre på så tror jeg det anbefalelsesværdige vil ville være at i tager snakken med ham/hende om hvilke systemer vedkommende i forvejen er fortrolige med.

I kan selvfølgeligt sagtens få lov til at købe en licens til vores CMS, men det ville sandsynligvis være spild af ressourcer at sætte en programmør, som ikke i forvejen har erfaring med systemet, til at arbejde videre på det.

Mvh Peder

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:46

Hejsa,

Umiddelbart ville jeg anbefale dig, at genoverveje de gratis løsninger, da de er velegnede til relative simple løsninger f.eks. til præsentation af en virksomhed. - dvs. drupal og joomla.

Alternativt kan en mellemstor virksomhed kigge i retning af dynamicweb cms, Danmarks mest solgte CMS-system - Systemet findes i flere niveau'er, så det kan målrettes dit behov.
Se www.dynamicweb.dk

Jeg kender til flere systemer, som ligger i forskellige prisklasser - det handler altså primært om dit behov for funktionalitet og din pengepung. Uanset hvad du vælger, så vil jeg gerne være behjælpelig med implementeringen af designet i dit nye system.
Jeg kan kontaktes på jacob@html24.dk

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 19:40

Hej Martin,

Du kan prøve at kontakte ItConcept som leverer nogle flotte løsninger der alle er baseret på SmartWeb CMS. Jeg har før arbejdet sammen ItConcept, hvor de har konverteret mine designs til færdige løsninger, og de kan varmt anbefales.

Mvh. Jeppe

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Martin Mollerup:

Alle billige standard løsninger på 1-40 kroners webhoteller er ikke interessante. Vi bruger en del penge på at få lavet design og layout der skal implementeres i CMS systemet. Så det vi efterspørger er selve systemet, skalerbareheden i moduler  udvidelser etc. Til start er der behov for en simpel hjemmeside, men vi ligger vægt på at teknolgien bag er god, brugervenlig og ikke kræver en programmør hver gang der skal laves noget. Der er tale og en konsulent virksomhed der skal præsentere virksomhedens services, nyhedsbrev, blog, og kontakt formular.

Jeg er ved at lave et system er der skalér bart ud over din fantasi. Det betyder at hvis du kender en programmør der kan .NET, så kan du lave nøjagtigt hvad du har lyst til. Som en krølle på halen, kan selve admin-delen også udvides nemt.

Ellers kan jeg anbefale Umbraco som et rigtigt godt system. Du kan læse mere på www.umbraco.org (det er gratis og open source).

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:58

Martin Mollerup:

Vi stiller store krav til sikkerhed, og har hørt der kan være nogle brister på flere åbne systemer?

Dette er også korrekt, men de er rettet meget hurtigere end på lukkede systemer.

Har i ca. 1 års tid siddet som administrator på Microsoft CRM, ved godt at det intet har med det du skal bruge at gøre, men det beskriver meget godt situationen, der gik lang tid før end der kom opdateringer, hvilket ikke er min oplevelse af Open Source.

Men når dette er sagt, så ligemeget hvilket system du vælger, vil der med tiden komme sikkerhedsmæssige huller i det system man kører med, sådan er det og det kan man ikke rigtigt ændre på, kun forebygge ved at være på forkant med sine sikkerhedsopdateringer.

Martin Mollerup:

Der er sikkert mange kunder der har en billig pris som første prioritet, men vi vægter bl.a. brugervenlighed højt, og igen skal det være til at forstå for en helt almindelig person, inkl. undertegnede. :)

De mange svar er gode, men det skal også være til at forstå for brugeren, flere af de sikkert relevante ord er sort nak, og skal jo så alligevel over og have fat i vores udvikler for at forstå det.

Ikke nødvendigvis, bl.a mener jeg at det lidt kræver en form for pædagogisk arbejde at sælge en løsning til kunden, lave undervisning og dokumentation så kunden forstår det der er leveret.

Med flere års baggrund i IT-verdenen og undervisnings-verdenen, synes jeg selv mine erfaringer har vist mig, at ofte har man en dygtig sælger ansat, som sælger en løsning og når så kunden har taget systemet i brug, står kunden tilbage og føler sig en smule dum, da man ikke får den nødvendige backup fra firmaet som solgte løsningen.

Martin Mollerup:

Kravende er sikkerhed, brugervenlighed (også til den helt almindelig bruger uden forstand på kodning og programmering).

Kunne godt tænke mig en snak med dig om dette pr. tlf, (har i snart 2½ år siddet som ansvarlig for IBM LMS, (som er et system til styring af intern elæring i virksomheden), på Bispebjerg Hospital. Forestil dig  3.000 brugere og ca. 100 superbrugere, som skal supporteres af 1½ person, som skal stå for uddannelse, dokumentation, support i marken, helpdesk og ikke mindst uddannelse af normale brugere.), da dette tager meget lang tid at få ned på skrift.

Martin Mollerup:

Høre gerne mere fra alle der har erfaringer, også gerne manglerne. Vi har flere af de licensbaserede og større CMS systemer i kiggerten. Vi har jo læst alle de god salgs ord de hver især kommer med. Manglerne opdager man jo først når man er igang og sidder med det.

Mine forslag til dig :

1) Det vigtigste - en meget udførlig kravspecifikation

2) Du undgår ikke at bruge tid og dermed også penge på et CMS system, hvis I i firmaet ikke har den nødvendige viden i virksomheden, når medarbejderne skal til at bruge systemet.

3) Find nogen som også har praktisk erfaring med professionel IT undervisning, da dette bliver nødvendigt, hvis tingene er som du reelt beskriver imellem linierne. Hvor mange af de firmaer som foreslår noget her har undervisere med 6-10 års IT undervisning erfaring på bagen ?

4) Tag nogle møder med dem som i har udset jer til at levere løsningen eller som i har kig på, kræv at disse møder er gratis, ofte vil frimaet forsøge at sælge dig et kundemøde til x-antal kroner i timen, sig nej til disse firmaer, de er for useriøse.

5) Forlang et ca. overslag fra firmaet som vil sælge jer en løsning med de forventede omkostninger og forlang, at denne udspecificeres så i har overblive over de enkelte poster.

6) Stil spørgsmål, hele tiden, til alt som i IKKE forstår.

Stadigvæk interesseret ?

Kontakt mig da tlf.: 61 79 51 18

email : easywebhost@easywebhost.dk

Venlig Hilsen

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)