Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af CMS systemer?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er der nogle der kan anbefale gode CMS systemer?

Eventuelt komme med erfaringer, både gode som dårlige.

Er der nogle mangler ved de store CMS systemer man skal være opmærksom på inden man vælger?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:24
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Jeg er ked af at nævne det, men dit spørgsmål er lidt som at spørge "Er der nogen der kan anbefale mig en ny bil?" uden at komme nærmere ind på dine krav til funktionalitetskrav.

De fleste biler leveres jo med motor, rat, fire hjul og nogle sæder til folk at sidde på, men det kan jo være du skal bruge anhængertræk på bilen, eller måske en stationcar eller en lastbil?

Det samme gør sig gældende for CMS løsninger, hvor der er nogle basale fællestræk (redigering af tekst og billeder), men også rigtig mange forskellige mulige funktioner. - Nyhedsfunktioner, auktionssites, community og meget andet.

Et godt sted at starte er at gøre sig det klart hvilke funktioner der er behov eller ønske for på hjemmesiden, ofte kan man klare sig med et enklere system end de store dyre løsninger.

Så det korte svar er desværre et spørgsmål om hvad du har af ønsker og behov, og om du vil have en løsning du selv kan hoste på et webhotel, eller om du vil have en nøglefærdig pakkeløsning.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 23:25
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 4 person

Wordpress er helt klart det bedste, efter min mening! Stick out tongue og milioner andre personer!

Wordpress er super brugervenligt og kan customize'ses uendeligt! Derudover er der det fantatiske pluginsystem!

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 23:32

Tak for hurtig respons, og bliver lige specifik med det samme.

Alle billige standard løsninger på 1-40 kroners webhoteller er ikke interessante. Vi bruger en del penge på at få lavet design og layout der skal implementeres i CMS systemet. Så det vi efterspørger er selve systemet, skalerbareheden i moduler  udvidelser etc. Til start er der behov for en simpel hjemmeside, men vi ligger vægt på at teknolgien bag er god, brugervenlig og ikke kræver en programmør hver gang der skal laves noget. Der er tale og en konsulent virksomhed der skal præsentere virksomhedens services, nyhedsbrev, blog, og kontakt formular.

/M

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:00
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Erhhh - du skærer samtlige OpenSource alternativer væk, fordi du af en eller anden grund mener, at en licens giver et bedre produkt, eller hvordan skal det forståes?!??

Normalt ville jeg anbefale at kigge på Wordpress hvis man vil blogge, joomla, hvis man bare har brug for et CMS, og Drupal hvis systemet skal være en anelse mere agilt.

Både Joomla og Drupal skalere horisontalt, men spørgsmålet er, om et cluster-setup af disse systemer primært er for at få HA ind i billedet.

Mener du ikke de kan dække dine behov, tjaehh - så er både MS, Oracle og IBM mere end villige til at sælge dig et CMS-system...

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:21
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Joomla er helt klart værd at anbefale.

Med Joomla! 1.5 er det hele MVC hvilket gør det fleksibelt, modulært og dynamisk.

Vi udvikler såvel Joomla websites, som udvidelser og hoster også en række Joomla kunder så vi har en bred all around erfaring og arbejder udelukkende med Joomla - så lidt erfaring har vi da at basere det på ;)

Vi har sites der er skaleret op til over en kvart million besøgende på en 30 dages periode ganske problemfrit og især hvis vi laver template(s) og udvidelser custom så det for alvor skæres til formålet så kan man få en rigtig god performance :)

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:18
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 4 person

Hej!

Det som efter min mening er vigtigtst er at du vælger et som er open souce med mindre det du laver er virkelig big scale. Der findes mange open source, både gode og dårlige, og alle hare en subjektiv mening om det. Af gode systemer kan nævnes : Joomla, Typo3, Drupal for PHP og Dotnetnuke, Rainbow portal for .net.

Du skal dog huske på at mange af de gratis moduler du kan få til sitene er ikke 100% perfekte hvorfor du må regne med at hvis du skal have lidt udover det normale så skal der laves et nyt module af din software leverandør. Husk endelige at få souce coden hvis du får bygget et speciale modul.

Mvh

Peter

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 06:30
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Hej Martin,

Vi har igennem flere år benyttet Open Source som CMS til vores kunder. Men fandt ud af, at når kundernes behov voksede, så blev det vanskeligere og tidskrævende at benytte OpenSource CMS systemer. Dels fordi de ofte er bygget op uden en rød tråd i kode og struktur, og dels fordi mange udvikler med forskellige formål for øje.

Så min erfaring er at OpenSource er udmærkedet, hvis ikke du forventer at udvidde med forskellige speciel ydelser.Derudover kræver det tit en del timer for at tilpasse designet efter behov i OpenSource systemerne, hvis ikke man vil benytte en eksisterende skabelon.

Jeg bruger selv eks. Wordpress til mine Blogs, fordi det er stærkt til dette, men jeg ville aldrig bruge det til en hjemmeside, hvor jeg senere skulle udbygge med andre funktioner.

Vi har udviklet eget system, som er baseret på php / MySQL og dette er udviklet med mulighed for at man kan videre udvikle det netop til at dække mange forskellige behov. Ligeledes er koden kommenteret og åben,  så du ikke er låst til os som udbydere og udviklere af systemet.

Du køber for at eje og ikke leje ved os.

Jeg kan tilbyde dig et CMS inklusive individuelt design (Multimedie Designer laver det sammen med dig), Implementering i CMS, installation, og samspil med Wordpress blog.

CMS systemet kan efterfølgende udviddes med mange forskellige muligheder, og spille sammen med andre systemer. Vi har opbygget en avanceret rejseportal, der arbejder sammen med en Booking Engine. MiniShops med CMS, Feriebolig Booking sider med flere.

Tilbud
CMS
Blog (Wordpress) 
Nyhedsbreve
SEO optimering 
Kontakt formular
Design
Nyhedsmodul til CMS, der henter RSS FEED fra Wordpress
Installation
Vejledning og support i brug.
Samlet pris 7.995,-
Licens efterfølgende 0,- kroner.

Placeres på Webhotel efter eget ønske, men vi ltilbyder Webhotel med fuld telefon support, daglig backup, mail etc. for 650,- om året.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 348
Skrevet kl. 07:38
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Vi kan sagtens lave et unik Wordpress eller joomla CMS løsning.

2995 dkk inkl hosting + domæne og unik design. leo@xgn.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 08:41
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Kevin:

Wordpress er helt klart det bedste, efter min mening! Stick out tongue og milioner andre personer!

Wordpress er super brugervenligt og kan customize'ses uendeligt! Derudover er der det fantatiske pluginsystem!

Det samme kunne man så sige om Joomla.

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)