Interessante svar.
Nogle mennesker tricker på negativt salg, andre på postivt salg! hvornår bliver vi påvirket og hvilke påvirkninger virker, hvornår er vi modtagelige,hvornår er vi såbare for budskaber og hvornår er vi åbne for budskaber.
Skal vi sende en brev til fartbilisten når han er kommet hjem, skal vi fortælle spritbilisten at han skal lade bilen stå når han vågner med tømmermænd dagen efter en druktur, eller når han er på vej ind i bilen og stang bacardi? hvornår er det for sent.
Jeg mener det er farligt og sige det er "forkert" at påvirke ludomanen på bold.dk, eller andre medier hvor ludomanerne koncentrerers. Det er jo netop her de kan være nemme at påvike! Kunsten er jo så blot at udnytte mediet, situationen og budskabet der skal fange interessen! For det er langt fra forkert at annoncerer på bold.dk med dit budskab og din service.
Det er her din målgruppe også er, og det er meget vel her den er koncentreret.
At isolerer dit budskab her vil heller ikke være den korrekte strategi. SEO er en del af at promovere dit site, men de skønsmæssigt over 100.000 ludomaner i Danmark, har jo et problem, og problemet består jo også i de ikke selvkan styre det, og at de ikke selv er i stand til at gøre noget ved det. Hvordan kan vi så forvente de alle selv opsøger det og googler dig?
Så tror ikke du primørt skal regne med de søger dig, du skal påvirke dem på mange måder, bruge medierne korrekt, og tilpasset til de omgivelser du vælger at teste. Det er jo ikke alle påvirkningsmuligheder der skal koste dyre annoncekroner.
Det skal også pointeres at vi ikke modsiger de andre indlæg og de tanker der er bragt på bane, for dem skal der også lyttes til. bestemt.
De eneste der kan vurdere det er ludomanen, tag en snak med de ludomaner der er i behenadling og lyt til dem.
Jeg vil vove at påstå, at de har en lang bedre viden end rekalmefolk som mig, men havde vi en kunde som jer, er det vigtigt vi først forstår målgruppen, og ikke kun den der vil kommunikerer budskabet.
Reklame og påvirkning har ingen facitliste. Heller ikke for os der sidder med det til hverdag!
/Mollerup