Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan reklamere man bedst.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg har lavet en hjemmeside for ludomaner(Har tidligere nævnt den herinde) og sidder nu og tænker lidt over hvordan jeg bedst muligt reklamere for den.

Det jeg selv tænker er bold.dk, onside.dk, poker sider osv. Men flere af disse slags sider er rimelig dyre. Nogle gode ideer???

Mvh Kasper

www.ludomaniforum.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amino er da en begyndelse.

Kommunernes hjemmeside.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 19:26

Er det ikke dyrt tror du?

Det er jo vigtigt at prisen passer med målgruppen.

For selvom bold.dk er dyr er måske 80% af de besøgende potientielle emner.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ksper,

Lad os antage et øjeblik, at jeg var ludoman.

Hvis jeg zappede rundt på bold.dk eller onside.dk for at gamble på spil, så ville jeg ikke reagere på en annonce, hvor der står noget som: "søg hjælp nu, du spiller jo dine penge op" eller "Få hjælp til at blive helbredt for ludomani".

Når folk sidder lige midt i det, så får du ikke reaktioner på den slags. Du skal snarere sørge for, at du får knyttet nogle kontakter med institutioner, hvor du kan hænge opslag op - eller virkeligt gøre noget for at blive fundet på Google. Altså SEO-optimere din side.

Sagens kerne er jo, at folk skal allerede have indset at de er ludomaner og selv aktivt søger hjælp for at komme ud af det. Det virker ikke per impuls, ligesom når man ser en Cola reklame.

Mit råd er: Spar pengene til reklamer og få istedet dialog med institutioner indenfor det offentlige, læger, sundhedssektoren generelt, kommuner og andet godt. Samtidig gør du dig synlig på nettet, så folk nemt kan finde dig, når de har indset deres problem.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 19:30

Er sikker på der er lidt hjælp at hente i form af sponsor eller gratisydelser.

Der er jo ingen der ønsker ulykker for nogen

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 19:30

Hej Flemming1970.

Det er faktisk rigtig godt tænkt:)

Tak:)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Skrevet kl. 19:33

Hej RevisorOlsen.

Det der med sponsor og gratis ydelser er ikke sådan lige at skaffe:(

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 19:36

Lige en ting til:

Hvad med at alliere dig på en eller anden måde med hjemmesider som netdoktor.dk og hvad de ellers hedder - med noget linkbytte, sådan at I sender noget trafik til hinanden?

Eller andre sider på nettet, som ligger i samme boldgade - det kunne også være, at du havde psykologer som kunne linke til dig eller omvendt.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Vejen
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 219
Skrevet kl. 00:13

Der er også www.hope.dk ve ik om det kun er alkohol og stofmisbrug...men tjek dem da?

Og så tænker jeg Hjemmet, Femina, og andre blade i den dur.

Det er vist ifølge tallene mest mænd der er ludomaner. Kommer du i disse blade, fanger du disse mænds koner, kærester eller mødre.....kunne være go "reklame"?

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 00:52

Interessante svar.

Nogle mennesker tricker på negativt salg, andre på postivt salg! hvornår bliver vi påvirket og hvilke påvirkninger virker, hvornår er vi modtagelige,hvornår er vi såbare for budskaber og hvornår er vi åbne for budskaber.

Skal vi sende en brev til fartbilisten når han er kommet hjem, skal vi fortælle spritbilisten at han skal lade bilen stå når han vågner med tømmermænd dagen efter en druktur, eller når han er på vej ind i bilen og stang bacardi? hvornår er det for sent.

Jeg mener det er farligt og sige det er "forkert" at påvirke ludomanen på bold.dk, eller andre medier hvor ludomanerne koncentrerers. Det er jo netop her de kan være nemme at påvike! Kunsten er jo så blot at udnytte mediet, situationen og budskabet der skal fange interessen! For det er langt fra forkert at annoncerer på bold.dk med dit budskab og din service.

Det er her din målgruppe også er, og det er meget vel her den er koncentreret.

At isolerer dit budskab her vil heller ikke være den korrekte strategi. SEO er en del af at promovere dit site, men de skønsmæssigt over 100.000 ludomaner i Danmark, har jo et problem, og problemet består jo også i de ikke selvkan styre det, og at de ikke selv er i stand til at gøre noget ved det. Hvordan kan vi så forvente de alle selv opsøger det og googler dig?

Så tror ikke du primørt skal regne med de søger dig, du skal påvirke dem på mange måder, bruge medierne korrekt, og tilpasset til de omgivelser du vælger at teste. Det er jo ikke alle påvirkningsmuligheder der skal koste dyre annoncekroner. 

Det skal også pointeres at vi ikke modsiger de andre indlæg og de tanker der er bragt på bane, for dem skal der også lyttes til. bestemt.

De eneste der kan vurdere det er ludomanen, tag en snak med de ludomaner der er i behenadling og lyt til dem.

Jeg vil vove at påstå, at de har en lang bedre viden end rekalmefolk som mig, men havde vi en kunde som jer, er det vigtigt vi først forstår målgruppen, og ikke kun den der vil kommunikerer budskabet.

Reklame og påvirkning har ingen facitliste. Heller ikke for os der sidder med det til hverdag!

/Mollerup

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)