Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

RSS Feed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikkert et dumt spørgsmål!

Er der nogen, der kan forklare mig, hvad RSS-feed er for noget?

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:03
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Fra wikipedia:

RSS (eng: Really Simple Syndication) betyder rigtig simpel syndikering eller let opdateringsstrøm. RSS er en betegnelse som bruges om en familie af filstandarder baseret på XML-data.

RSS-feeds kan bruges til at gøre det nemmere for de besøgende at følge med i strømmen af informationer på ofte opdaterede hjemmesider så som nyhedssider/-tjenester og weblogs.

Teknologien fungerer på den måde, at en side tilbyder en syndikation via RSS, dvs. et RSS-feed, som består af sidens indhold i en XML-version, som er specielt indrettet til at forskellige former for RSS-læsere kan læse den. Ved at sætte en RSS-læser op til med jævne mellemrum at besøge sådan et RSS-feed og scanne den for ændringer, kan man følge med i opdateringer uden at skulle besøge hjemmesiden selv. Det sætter en i stand til at følge med på et stort antal hjemmesider på en gang.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:06

Ja...lyder jo fint.

Og hvordan kan det forklares på godt dansk?

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RSS er guds gave til aminoer....

Med RSS kan du igennem et såkaldt RSS reader få alle indlæg leveret i et program hvor det er både hurtigt og nemt at læse dem. På den måde spare du en masse tid fordi du ikke skal åbne hjemme siden for at se ny indlæg. Forstil dig den tid som man ville skulle bruge for vide hvad der forgår i alle forums på Amino. Med RSS får du alle indlæg serveret på et sølvfad og du kan går direkte til et indlæg, f.eks for at besvare det,  ved at double klikke på indlæggets overskrift.

Selv bruger jeg News Crawler og er ganske godt tilfreds med den.

Der er mange og vælge fra, Google har en som er online og som er gratis.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10

Super....mange tak til jer begge!*S*

Tja...man lærer jo nyt hele tiden.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:25

Og så på dansk: RSS Feed er at du får en mail hvergang der sker noget nyt på en hjemmeside. Jeg får eks. mails fra Skatteministeriet hvergang der sker noget nyt der.

PS. Jeg tror ikke jeg ville bryde mig om at få en mail hvergang der sker noget nyt på Amino eller Facebook for den sags skyld. Big Smile Det kan bruges men det bør bruges med omtanke

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 2. Dec 06
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 01:10

Skattekonsulenterne:

Og så på dansk: RSS Feed er at du får en mail hvergang der sker noget nyt på en hjemmeside. Jeg får eks. mails fra Skatteministeriet hvergang der sker noget nyt der.

PS. Jeg tror ikke jeg ville bryde mig om at få en mail hvergang der sker noget nyt på Amino eller Facebook for den sags skyld. Big Smile Det kan bruges men det bør bruges med omtanke

Du er da helt galt på den... Læs ovenstående Smile

/Shock

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 11:24

Rent teknisk er jeg måske gal på den men vi er vel enige om at du får en mail/et feed hver gang der sker noget nyt. Jeg bliver ikke klogere aft det der står ovenfor men er heller ikke IT-nørd Big Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:30

Skattekonsulenterne:

Rent teknisk er jeg måske gal på den men vi er vel enige om at du får en mail/et feed hver gang der sker noget nyt. Jeg bliver ikke klogere aft det der står ovenfor men er heller ikke IT-nørd Big Smile

Bent, du kan godt få rss feeds sendt som mail - eller også kan du have et program som viser feeds når der er noget nyt udsendt fra de sider som du har rss-abonnement på.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 23:06

Okey - Jeg får dem bare pr. mail. Syntes jeg har rigeligt programmer i forvejen Big Smile

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)