Korrekt - Lageret i Danmark betragtes som et fast driftssted i hvorved Danmark har beskatningsretten. Man kan så diskutere om der også er fast driftsted i Luxembourg men hvis personen bag virksomheden her er der nok ikke meget at komme efter.
Hej jeg tror nu nok det kan lade sig gøre hvis du har dine varer på et toldlager som er godkendt af skat....
Men kan du ikke have lageret i Tyskland... jeg mener jeg har hørt om firmaer fra Luxemburg som har lager i Stuttgart, så du burde i princippet så også have mulighed for at have lager i Flensburg..
Det ændrer jo ikke ved at der er tale om et fysisk varelager i Danmark hvorved der pr. definition er tale om et fast driftssted i Danmark. Bor manden i Danmark er det ligesom ligegyldigt det hele da overskuddet så skal beskattes i DK uanset hvad (hvis vi taler om en personlig virksomhed). Så vil det at der også skal svares skat i eks. Tyskland blot medføre mere administration
VIrksomheden sælger til en dansk kunde - kunden afhenter varerne fra lageret i DK og modtager fakturaen fra hovedsædet i Luxembourg.
Hvis det setup skal have en chance for at holde vand og der ikke skal være tale om fast driftssted er muligheden at etablere et varelager i Danmark hos en uafhængig tredjemand (lagerhotel). Dine ordreoptagelse og salgsaftaler skal så finde sted gennem virksomhedens hovedsæde i Luxembourg.
Dertil kommer at hvis der er tale om et personligt firma skal du selv flytte med til Luxembourg.
Hej jeg tror nu nok det kan lade sig gøre hvis du har dine varer på et toldlager som er godkendt af skat....
Men kan du ikke have lageret i Tyskland... jeg mener jeg har hørt om firmaer fra Luxemburg som har lager i Stuttgart, så du burde i princippet så også have mulighed for at have lager i Flensburg..
Hej
Du kan jo have lager hvor som helst, så længe du observerer og følger det pågældende lands skatteregler. Jeg tror, at de fleste lande indenfor EU vil opfatte et lager som et fast driftsted, for hvorfor skal de gå glip af skat af fortjeneste på varer pga nogle smarte forsøg på omgåelse af regler?
Smarte forsøg på om omgåelse af regler for at spare skat har jeg ikke respekt for. Heldigvis oplever vi da netop i disse uger, at Danmark sammen med de andre nordiske lande er ved at få oprettet nogle aftaler med en lang af de små eksotiske skattepardiser om udveksling af oplysninger.
Derimod har jeg intet imod at virksomheder/personer inden for den gældende lovgivning prøver at optimere de økonomiske muligheder bedst muligt. Hvis man virkelig vil gøre sin virksomhed international - så vil min bedste råd være at ringe til en som eksempelvis Bent/Skattekonsulenterne for hjælp til et sådan setup.
Der er mange ting som man ikke bare lige gør, hvis man flytter et firma udenlandsk - selskabsstruktur kan være en udfordring men også flytning af medarbejdere til et nyt og måske anderledes skattesystem kan også være en udfordring.