Men, her EFTER jeg er gået live...hvor stor er den reelle værdi af sådan et katalog? :-S
Umiddelbart har jeg set det som et lidt sjovt gimmick, hvor folk kan oprette sig og gamble lidt med deres site, men giver det overhovedet noget afkast, sådan rent linkbuilding-wise?
Sider som f.eks. Pixeldonor skal mest ses for sjov. Skal du have en reel, langsigt gevinst ud af det, skal dit link være der, hver gang Googlebot kommer forbi. Og når man tager tidsforbruget med i betragtning, kan det ikke betale sig.
Men den slags sider kan tjene et formål alligevel. Hvis de bliver crawlet tit, kan de f.eks. bruges som hjælp til at få indekseret et nyt domæne hurtigt.
Som jeg lige ser dit nye katalog, lader det også til at være noget nemmere at beholde sit link på siden, så der bliver regnestykket i forhold til tidsforbrug lidt bedre end på Pixeldonor.
Ja, planen er, at man som registrant skal være eksponeret i lidt længere tid, end eks pixeldonor.dk
...kunne det være en ide at lave et katalog, der lå 2-3 klik væk fra forsiden, hvor alle registranter er synlige, eller vil der være fare for, at man bliver behandlet som de udskældte kataloger, der blev pagerank-degraderet for et stykke tid siden?
Det er lavet sådan, at der bliver skrevet en cookie på din disk, der indeholder alternative login-oplysninger. Denne cookie indeholder naturligvis kun login-oplysninger fra det sidste link du tilmelder.
Hm - jeg må lige se om ikke jeg kan komme på en nogenlunde smidig løsning, da det naturligvis skal kunne lade sig gøre, at registrere flere sites.
Jeg har forsøgt at rette op på det, så hvis du har registreret flere domæner, under samme mail-adresse, får du nu mulighed for at vælge hvilket site der skal claime pointet. Jeg har også ændret det, så man kun bliver eksponeret på HOF-listen, hvis man rent faktisk har været oppe og vende på 1. pladsen.
...det der så mangler er, hvis man har registreret flere URL'er, under forskellige mail-adresser - den skal lige simre lidt længere tid.