Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den reelle forskel på A/S og ApS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg forsøger at finde den reelle forskel på et A/S og et ApS, kender til kapitalkrav osv. men  tænker.. er den eneste forskel størrelsen på kapitalkravet, signalværdien i et A/S og at et A/S skal have en bestyrelse, er der så nogen REEL forskel?

Hæfter ejerne for mere end den indskudte kapital? er der noget særligt at være opmærksom på? kan I give nogle eksempler på nogle scenarioer med hhv et A/S og et ApS?

Takker :-)
Christina
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

den store forskel er i grove træk at det krævet mere kapital at lave et A/S (500t kr) i forhold til Aps (125t kr )

Du kan læse mere om dette på http://www.startogvaekst.dk/sw354.asp

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 16:32

Man indsætter en bestyrelse i et A/S og så er der selvfølgelig kapitalen. 3 .stk medlemmer, hvoraf

den ene godt kan være direktør.

Et ApS kan nøjes med en direktion. Bestyrelsen er frivilligt.

Et A/S giver et bedre indtryk, når der handles. Grundet kapitalens størrelse. Så

er de der nok også imorgen.

Revisor Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28

Hej!

Enig med Olsen!

Især når man handler med udlandet, kunne et A/S virke mere seriøst, idet denne selskabsform

nok er mere kendt i udlandet.

Tilmeldt 3. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:31

Hej,

Tak for svar. det er også det info jeg selv sidder med, jeg kan se at alt jeg skrev i spørgsmålet ikke kom med. Det jeg rigtig gerne vil vide er om man hæfter med mere end den kapital man har tilført, er der forskel på det i A/S vs. Aps?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:41

Nej det er præcist det samme og uanset om du driver et ApS eller et A/S vil et pengeinstitut kunne stille krav om personlig kaution for selskabets bankengagement hvad de ofte også gør.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)