Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

betaling af skatten 2008

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminobrugere....

Jeg vil betale min skat for 2008, har en enkeltmandsvirksomhed og har udregnet min skat. Problemet opstår fordi når jeg så beregner min skat inde i tast selv, så bliver det beløb jeg skal betale i skat større fordi jeg får en strafprocent på 7%...........men jeg kan jo indbetale min skat senest d. 01.07.09 fordi den er under 40000 kr.......men betyder det at jeg blot skal betale min skat først? og når jeg så udfylder min selvangivelse så skriver jeg, at jeg har betalt dette beløb.

Der står mange steder, at i sin egen tast selv side, der er der et "gironummer, link" til indbetaling af sin skat, men jeg kan altså ikke finde det nogen steder............og jeg vil jo gerne indbetale min skat for 2008 på behøring vis, altså et gironummer der er korrekt :-) Og ja ved godt jeg kan vente til juli med at betale men vil gerne have det overstået så jeg kan få styr på min selvangivelse.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:08
Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 09:14

Kanon!!! tak skal du have.......men er det ikke korrekt først at betale dette, og så derefter lave selvangivelsen??

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55

Du laver din selvangivelse nu, hvorefter du får en årsopgørelse.

I din skattemappe under betaling er der et betalings ID for skatten under 40tkr.

Du betaler din skat, og får automatisk herefter en ny årsopgørelse, som er korrigeret for

den indbetalte skat.

Tilmeldt 10. Apr 07
Skrevet kl. 09:59

Nåååå.............på denne måde, rigtig fint :-) mange tak!!!!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:44

Henriette:

Jeg vil betale min skat for 2008, har en enkeltmandsvirksomhed og har udregnet min skat. Problemet opstår fordi når jeg så beregner min skat inde i tast selv, så bliver det beløb jeg skal betale i skat større fordi jeg får en strafprocent på 7%

Nu har jeg ikke lige checket om svaret står i det link som Henrik Klovn har serveret ovenfor men det du gør at du tager restskattebeløb fra beregningen, før de 7% og indbetaler det.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:03

Hvis du mener at have regnet rigtigt, så indbetaler du bare skatten (før rentetillæg) umiddelbart før 1. juli 09. Har du samtidig rest am-bidrag, så indberetter du først selvangivelse ultimo juni og kan derfor rentefrit vente med at foretage betalingen af rest am-bidrag til august måned, hvor den vil blive opkrævet sammen med b-skatten for august.

Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:29

Det her er ikke et svar, men et spørgsmål til uddybelse i forlængelse af dette spørgsmål.

Jeg har i 2008 betalt x antal kroner i forskudsskat. Jeg ved, at jeg vil skylde omkring 30.000 i  restskat. Kan jeg godt gå ind og betale dem sådan uden videre? Altså uden at have modtaget girokort eller noget? Og ville man kunne gøre det i løbet af året også, hvis man kan se, at forskudsskatten ikke er nok i nogle måneder?

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 16:59

Du kan gå ind på skat.dk og logge på med dit personnummer og tast selv kode (eller digital signatur) og finde en indbetalingskode til indbetaling af restskat. (som på et girokort)

Under din skattemappe er der et punkt der hedder betalingsinformation og her finder du oplysningerne.

Hilsen

Lone 

www.netaccounting.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)