Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms/afgift på import

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at starte paralelimport af elektronik; forstærkere, højtalere osv samt personligplejeprodukte;r deo+parfume mm. begge dele skal være mærkevare

Jeg vil som udgangspunkt importere fra EU lande samt USA

Er der nogen der kender moms/afgifts/toldregler på dette

Jeg antager at man får den udenlandske moms refunderet, men er der yderligere afgifter f.eks. told jeg skal være opmærksom på?

Derudover vil jeg selvfølgelig være interesseret i andre råd vedr. ovenstående almene

På forhånd tak

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Finansiering:

Er der nogen der kender moms/afgifts/toldregler på dette

Jeg antager at man får den udenlandske moms refunderet, men er der yderligere afgifter f.eks. told jeg skal være opmærksom på?

I første omgang skal du import registreres hos SKAT. Det koster så vidt jeg ved ingenting, men de kan forlange en form for sikkerhedsstillelse.

Ved køb fra andre EU-lande, skal du opgive dit firmanavn, adresse og CVR-NR. Så kan de sælge til dig uden udenlanske moms.

Ved køb fra lande uden for EU, vil de normalt fakturere dig uden moms.

Alle varer, der kommer fra lande uden for EU, skal fortoldes. Du kan finde toldsatser på http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=112508 (eVita).

Det kan anbefales, at du får skrevet toldtariffen uden på hver forsendelse, så foryoldningen sker rigtigt første gang. Tolden kan du fradrage i dit regnskab.

Når du indberetter moms, så skal du medtage både køb fra andre EU-lande og importere varer ud fra den importopgørelse, som du får fra SKAT hver måned (dog kun hvis der er importeret noget).

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)