Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reseller af hosting, domæner osv?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

I forbindelse med et projekt en ven har gang i har jeg lovet at gå med for støtte hans projekt. Han vil gerne igang med at sælge webløsninger, altså design, hosting og salg af domæne.

Men hvad vil være mest pris effektivt. At han selv sætter et helt system op med aftaler med diverse registrars (Icann, dk-hostmaser osv) eller at han finder en reseller løsning ala det godaddy.com tilbyder?

Er der nogen der har nogen erfaringer med dette?

NIL

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 17:27

Hvis han starter fra 0 så er det bedst med aftaler hos godaddy eller andre. Der skal en hvis mængde til før det kan lønne sig at lave direkte aftaler.
Dk-hostmaster forlanger feks. at du stiller med et depositum eller en bankgaranti.

Mvh

Markus

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 17:35

Hej NIL,

Jeg vil også foreslå at du starter med en reseller løsning. En reseller løsning har den fordel at du slipper for alt bøvl med opdatering, konfiguration, hosting i datacentre osv.

Når jeres kundedatabase bliver stor, kan I altid vælge at opgradere til egen server og egne aftaler.

Til domæner vil jeg anbefale GratisDNS.dk. De tilbyder et udemærket interface til bestilling og håndtering af domænenavne.

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 17:45

Tak for svarene.  Er der nogen som kender nogle gode og billige udbydere af reseller løsninger? Både danske og udenlandske

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 18:22

Du er velkommen til at kontakte mig ;)

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 18:40
Hvad angår domæneregistrering, så vil det smarteste fra starten helt klart være at købe dem gennem en reselleraftale hos en registrator der matcher ens behov (som kan afhænge af priser, afregningsmetode, domæneudvalg, api etc.). Senere kan man så overveje selv at blive registrator hvis man mener man har volumen til det samt behovet for det, f.eks. hos DK Hostmaster for .dk som du selv nævner. En ICANN akkreditering kræver dog noget af en volume før det kan betale sig, bemærk at der i Danmark kun er to domæneudbydere som har dette - resten køber gennem resellerprogrammer (typisk hos udenlandske udbydere).

Hvad angår hostingen så afhænger det lidt af hvad han ønsker at tilbyde, hvilke forventninger han har til fremtiden og hvilke tekniske kompetencer han har. Den billigeste start vil typisk være en reseller konto hos en eksisterende webhoteludbyder og herefter kommer løsninger som virtuel server, dedikeret server eller eget hardware hosted i et datacenter.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)