Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DVD jukebox

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Når jeg skal se dvd film på mit fjernsyn, så kører det over min computer, men sad og tænkte på her forleden, om det ikke ville være smart med en "jukebox" med dvd'er i?

Digitalt vel at mærke? Så kunne man fx købe en boks som man tilsluttede tv'et, og så fulgte der en fjernbetjening med i købet, og man kunne således ligge film ind på denne boks?

Samtidigt kunne man starte en internet side hvor man kunne "hente" filmene mod betaling selvfølgelig, og lægge dem direkte ned på sin "boks" som iso, vob eller mpeg filer? (det kommer selvfølgelig an på hvilket format den skal trække)

Eller alternativt, bare en internetside til at starte med, hvor man så kunne hente film ned fra? De fleste mennesker som idag har internet, kører med en 2 mbit forbindelse, dvs de kan hente med 200 kbyte i sekundet, så det vil tage ca 5.5 timer at hente en film på 4,7 gb, hvorimod det tager 1 time og 20 minutter med en 10 mbit forbindelse, og i takt med internettets udbredelse, og billigere forbindelser, er det jo nok attraktivt at bestille en 10 mbit forbindelse eller højere...

Ville det ikke være noget med penge i?

Er det noget i selv ville gøre?

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 08:52

Hej Equinoxe!

I praksis vil man skulle søge tilladelse hos samtlige rettighedshavere for at realisere denne idé, hvilket er et meget stort arbejde. Jeg har tidligere været den, som skulle give sådanne tilladelser og med min erfaring, er det meget lidt sandsynligt, at du vil kunne få de nødvendige tilladelser.

Bedste hilsener,
Aleksander

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 09:49

Jamen hvordan gør de hos itunes fx?

Det er vel samme princip, dog med mindre filer?

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:38

Det er samme princip hos iTunes, og Apple har først overtalt, herefter fået tilladelser fra samtlige pladeselskaber til at sælge musik via iTunes.

Bedste hilsener,
Aleksander

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42

Man kunne også forestille sig at det ikke bliver så nemt som du skriver med vob (MPEG) eller ISO-filer da de garanteret vil have en form for sikkerhed at filmene ikke bliver videredelt rundt på fildelingstjenester eller til naboen.

Der er også efterhånden en del af den slags kæmpestore internationale virksomheder (med enormt mange titler) med ekstremt lave priser afhængigt af placering af virksomheden så kunne man også tro at der var en del penge at spare i udlandet, så jeg tror at der skal en kæmpe indsats i markedsføring før du kan begynde at tjene penge, især hvis du vil til at have lavet specialsyet hardware til formålet og det er en helt anden snak også.

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Skrevet kl. 17:51

Men et selskab som lovefilm.dk har fået rettigheder, og de lejer selvfølgelig ud, her er det jo ligeså let at kopiere titlerne?

Man kunne muligvis også streame filmene?

Og den med at låne til naboen kan overhovedet ikke undgås uanset hvad, hvis man gik ned i en butik ville folk også låne den ud..

Tror det ville blive reduceret hvis man lagde den ned ...

Men nu har jeg så fundet på noget nyt, du får en kode med til filmen som skal indtastes, når denne er verificeret spilles filmen på computeren, og den er så låst til den IP adresse?

Eller man kunne anvende et program som itunes, og låse filmene til programmet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)