Hej Amino'er Når jeg skal se dvd film på mit fjernsyn, så kører det over min computer, men sad og tænkte på her forleden, om det ikke ville være smart med en "jukebox" med dvd'er i? Digitalt vel at mærke? Så kunne man fx købe en boks som man tilsluttede tv'et, og så fulgte der en fjernbetjening med i købet, og man kunne således ligge film ind på denne boks? Samtidigt kunne man starte en internet side hvor man kunne "hente" filmene mod betaling selvfølgelig, og lægge dem direkte ned på sin "boks" som iso, vob eller mpeg filer? (det kommer selvfølgelig an på hvilket format den skal trække) Eller alternativt, bare en internetside til at starte med, hvor man så kunne hente film ned fra? De fleste mennesker som idag har internet, kører med en 2 mbit forbindelse, dvs de kan hente med 200 kbyte i sekundet, så det vil tage ca 5.5 timer at hente en film på 4,7 gb, hvorimod det tager 1 time og 20 minutter med en 10 mbit forbindelse, og i takt med internettets udbredelse, og billigere forbindelser, er det jo nok attraktivt at bestille en 10 mbit forbindelse eller højere... Ville det ikke være noget med penge i? Er det noget i selv ville gøre? |
Hej Equinoxe!
I praksis vil man skulle søge tilladelse hos samtlige rettighedshavere for at realisere denne idé, hvilket er et meget stort arbejde. Jeg har tidligere været den, som skulle give sådanne tilladelser og med min erfaring, er det meget lidt sandsynligt, at du vil kunne få de nødvendige tilladelser.
Bedste hilsener,
Aleksander