Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Malmø, Sverige
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 60
Fra  SecPoint ApS Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har læst en masse om  SEO og har søgt herinde på en masse områder.

Jeg har et par SEO spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med:

1: I min Title på hele hjemme siden hvor jeg har et par keyord er det smart at have selve url.com der?

Så som:

Key ord 1 | Key ord 2 | Key Ord 3 | key ord 4 | key ord 5 - firmanavn.com

2: Generelt når jeg har links foreksempelt about,  presse, produkter osv.. er det smart at have selve firma navnet med i urlen altså  /firmanavn-about.html  /firmanavn-products.html  /firmanavn-contact.html /firmanavn-news.html osv.. ?

3: Vi har også et forum og foreksempel når vi laver en nyhed eller en teknologisk tekst ligger vi det også på forumet da der kan komme disskution om området. Men er det smart at præcis den samme nyhed ligger både på forumet og på selve hovedsiden. Det ser ud til at vi får mere trafik når det ligger begge steder.

Med venlig hilsen,

Victor Christiansenn

Join SecPoint Facebook Group Today!

http://www.facebook.com/pages/SecPoint/20116234981

Join SecPoint Linkedin Group Today!

http://www.linkedin.com/groups?gid=47609&trk=hb_side_g

For the latest Information Follow us on Twitter!

http://twitter.com/secpoint

Få et gratis Online Sårbarheds Scan - Scanner for XSS, Cross Site Scripting, SQL Injection, Wordpress, Joomla.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 16:59

Med hensyn til spørgsmål 1-2 og 2 kommer det an på om jeres firmanavn også er et af jeres keywords? Altså for i trafik af at folk søger på jeres firmanavn? Hvis i ikke gør vil jeg værfald undlade det i navnene på jeres sider alt firnavn-product.html bliver meget lange o irreterende specielt fordi firmanavnet allerede er en gang i url'en. At have det til sidst i sin title kan ikke skade så meget hvis i alligevel ikke ville have brugt alle tegnende.

Spørgsmål  3 er lidt mere tricky. Det der kommer til er opstå er det der hedder dubplicate content. Når google ser det vil den vælge den ene af jeres sider og vise og den anden vil den slet ikke vise. Hvis det ikke er noget problem for jer at det kun er den ene side der dukker op på google så bare gør sådan, men i tilfælde af at det fx er meget vigtigt for jer at jeres forum side også dukker op så lad vær og link evt til artiklen i stedet og få en god ancher tekst. :)

Håber det kunne hjælpe.

Mvh

Philip Brechmann

Fra Malmø, Sverige
Tilmeldt 13. Jan 10
Fra  SecPoint ApS Skrevet kl. 19:08

Hej Philip,

God pointe.

Et andet irriterende problem er at når folk ikke kan gå til den rigtige link foreksempel de skriver /produkt.html eller /produk.html osv.. må man så lave redirect af alle de ord til hoved siden eller bliver det tagget som spam?

Få et gratis Online Sårbarheds Scan - Scanner for XSS, Cross Site Scripting, SQL Injection, Wordpress, Joomla.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 19:24
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Rosenstand naevner problemet vedroerende dublicate content i kapitel 12. Dette kunne afhjaelpe dit 3. problem.

Laes hans light-version til at starte med. Den er hurtigt laest igennem, og giver et rigtig godt billede hvor vigtigt det er at holde oeje med detaljerne.

www.seo-lex.dk

Simon S Larsen Purchasing analyst

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:37

Hej Victor,

Her er lidt mere input som svar på dine spørgsmål.

Victor Christiansenn:

1: I min Title på hele hjemme siden hvor jeg har et par keyord er det smart at have selve url.com der?

Så som:

Key ord 1 | Key ord 2 | Key Ord 3 | key ord 4 | key ord 5 - firmanavn.com

Som det allerede er nævnt, er der ikke den store grund til at skrive url.com i jeres title, med mindre I er i den mærkelige situation, at der måtte være konkurrence på jeres firmanavn.

Derudover bør du overveje om en title bestående af opremsning af keywords på den måde er det rigtige. Du bør overveje, om du kan skrive lidt mere sammenhængende tekst og øge sandsynligheden for, at folk vil klikke på netop din side i søgeresultaterne. (selvfølgelig i kombi med en god beskrivelsestekst).

Victor Christiansenn:

2: Generelt når jeg har links foreksempelt about,  presse, produkter osv.. er det smart at have selve firma navnet med i urlen altså  /firmanavn-about.html  /firmanavn-products.html  /firmanavn-contact.html /firmanavn-news.html osv.. ?

Nej, det er der absolut ingen grund til. Det er bare unødig støj.

Victor Christiansenn:

3: Vi har også et forum og foreksempel når vi laver en nyhed eller en teknologisk tekst ligger vi det også på forumet da der kan komme disskution om området. Men er det smart at præcis den samme nyhed ligger både på forumet og på selve hovedsiden. Det ser ud til at vi får mere trafik når det ligger begge steder.

Der er ingen grund til at generere duplicate content med vilje. Skriv en fængende indledningstekst i forummet og link over til den fulde nyhed på hovedsiden.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 20:39

Victor Christiansenn:

Et andet irriterende problem er at når folk ikke kan gå til den rigtige link foreksempel de skriver /produkt.html eller /produk.html osv.. må man så lave redirect af alle de ord til hoved siden eller bliver det tagget som spam?

Du kan redirecte alt det, du har lyst til på din egen side uden større problemer. Men jeg forstår ikke helt problematikken. Oplever du ofte brugere, der sidder og taster dine URL'er direkte og laver tastefejl?

Ellers bør du fint kunne afhælpe problemet med en fornuftig 404-fejlside. Gerne en med søgefunktion og/eller links til de mest populære dele af dit website.

Fra Malmø, Sverige
Tilmeldt 13. Jan 10
Fra  SecPoint ApS Skrevet kl. 20:49

Mange tak for alle svarene.

Så foreksempelt på forumet hvis vi har en nyhed der hedder.

Nyt Produkt Release version 6.0 med ny funktionalitet

Så skal der være noget af overskiften så som

Nyt Produkt Release version.....

For mere information læs på også linken

Eller må overskiften være 100% den samme begge steder?

Problemet er at hvis linkene er blevet ændret også der er gamle websites der linker til de gamle sider.

Fx hvis jeg fjerne /firmanavn-  så kan det give 404.

Men så kunne man løse det ved at have klar information i 404 erroren.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 20:53

Victor Christiansenn:

Problemet er at hvis linkene er blevet ændret også der er gamle websites der linker til de gamle sider.

Fx hvis jeg fjerne /firmanavn-  så kan det give 404.

Uh, hvis der er andre websites, som linker til gamle sider, skal du endelige redirecte med en 301 redirect. Det sikrer, at du fortsat får glæde af den værdi, som de indgående links giver. Sørg for at redirecte til den side på dit website, som er mest relevant, og forsiden, hvis du ikke kan komme på relevante sider.

Fra Malmø, Sverige
Tilmeldt 13. Jan 10
Fra  SecPoint ApS Skrevet kl. 21:06

Ja det er også redirect jeg laver i htaccess altså selve indholdet ligge kun fysisk 1 sted men så linker alle sidernerne til hoved siden.

Fx hvis det er /produkter.html   så redirecter products.html producter.html /produkt.html etc.. til den så det er vel ikke double kontent?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 21:14

Nej, det er helt fint. En 301 redirect via .htaccess er noget nær best practice, så det skal du bare blive ved med. Det er ikke duplicate content, fordi der kun er en URL, som viser indholdet. Alle de andre omstiller blot til den relevante URL.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)