Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger grafiker/PowerPoint-kyndig til lækker præsentation

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kammerkoret Hymnia planlægger i øjeblikket at lave en række klimakoncerter til efteråret, sammenfaldende med COP15, som jo afholdes i København. Hymnia er et semi-professionelt kor, som arbejder seriøst med musikken, og repertoiret til disse koncerter vil være noget, som langt fra alle kan lave, og som sjældent opføres.

Tanken er, at vi synger "klima-relateret" musik og har kontakt til en kendt klima-person, som imellem de musikalske satser vil tale mere konkret om problemstillinger etc. Personen er fundet, men kortene holdes tæt til kroppen indtil videre.

Vores ide er, at der - mens koret synger - bagved kører en præsentation med fotos, evt. levende billeder, suppleret af faktabokse og tekst, der "animeres" ind over på steder, der er logiske i forhold til musikken. Det kan times, så det hele er programmeret på forhånd, eller der kan sidde en og styre slides undervejs - det er knap så vigtigt.

Det vigtige er, at det helst ikke må være for dyrt, samt at vedkommende finder det en interessant opgave at skulle arbejde med at koble levende lyd og slides på denne måde. Musikalsk forståelse/interesse i en vis grad er nok et must Koncerternes varighed vil være ca. en time hver.

Prisoverslag, spørgsmål og ideer modtages gerne :-) Læs mere om Hymnia på www.hymnia.dk.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:37

Har I billed- og tekstmateriale, eller skal der sættes tid af til at producere dette også?

Jeg er både grafisk, tekstligt og musikalsk velbevandret og vil gerne høre mere om, hvad I forestiller jer.

mvh Hans

Tilmeldt 22. Mar 09
Skrevet kl. 19:22

Tekstmateriale kan vi selv fremskaffe, selv om det skal sættes op. Billedmateriale har vi intet af, så der skal laves billedresearch. Jeg kan evt. emaile dig et par af de tekster, vi regner med at skulle bruge i musikken.

Det er meningen, at de bagomløbende billeder skal komplementere teksten og musikken - og da det ikke altid er lige let at høre, hvad et kor synger, så kan det f.eks. nogle gange være oversættelser eller direkte sangtekst, der kører - især, hvis noget skal fremhæves. Alternativt kunne man forestille sig, at den sungne tekst underbygges af små "faktabokse". Så hvis vi f.eks. synger om tørke og/eller, at der står fire linjer om, hvordan nedbørsmønstrene ændres og ørkenen breder sig.

Giver det mening? Billedmaterialet skal så vidt muligt supplere musikken. Det ene stykke er f.eks. en musikalsk udgave af et skybrud, med torden, regnvejr og det hele. Og det skal naturligvis reflekteres af billedsiden.

Vh Kathrina, Hymnia

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 21:04

Hej Kathrina,

Jeg syntes det lyder som et spændende projekt. Jeg har kontakt til nogle rigtig dygtige folk, som kan hjælpe jer inden for et fornuftigt budget. Tilmed tror jeg jeg har den helt rigtige person på hånden til at styre projektet, som netop har en fod i både musikkens og det visuelles verden. Det eneste jeg umiddelbart er lidt i tvivl om, er tidshorisonten. Hvornår skal den første koncert opføres? Det kræver jo nok lidt tid at få stykket noget flot sammen, tilpasset med korret, osv. Korret skulle jo også gerne have en chance for at øve og blive fortrolige med det, så det ikke stresser.

Jeg hører meget gerne fra dig. Send mig en mail på mv (snabela) mediatown.dk, så kan du lige høre hvad jeg har af idéer, og om du syntes det kunne være spændende.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 11:30

Hej,

Har du en direkte mailadresse jeg må sende dig forslag og evt. et tilbud på?

Fra Holte
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:44

Hej,

Jeg har også nogle forslag til jer samt en del spørgsmål for at få en mere præcis projektbeskrivelse og dermed kunne give en pris. Så send mig venligst jeres mailadresse og/eller telefonnr., så jeg kan kontakte jer direkte.

Med venlig hilsen

Bibbi Bryld
Mob. 2546 4260
bibbi@abmano.dk
AbMano - marketing- & websupport
www.AbMano.dk

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 15:41

Den opgave vil jeg gerne byde indpå, jeg arbejder med motion grafik, til dagligt, og synes at det er spændene!

Imellemtiden kan i se en anderledes opgave/ presentation... som jeg var med til at lave, (jeg lavede alt video/ animation)Det var til HK's grafiske fightnight projekt, hvor der skulle udvikles en identiet til den "alternative klimakampange"

http://kettner.nu/movie/letsdoit.mov er på 288 mb men kan streames.  tid 14.44 min

kontakt mig på kristian@kettner.nu

Filmproduktion    Reklamefilm    Viral film   Web film    www.kettner.nu

Tilmeldt 22. Mar 09
Skrevet kl. 06:52

Dejligt at se, at så mange kunne være interesserede...

Jeg kan kontaktes direkte på musikat@gmail.com - hvis I sender mig en mail, sender jeg gerne en fil med de tekster, der indtil videre ligger fast.

Lidt generelle ting: Tidshorisonten hedder, at koncerterne kommer til at ligge november/december i år. Da vi lige skal have finansieringen på plads, kan vi tidligst give grønt lys til projektet ca. 1. juli i år.

vh Kathrina Martinsen, Hymnia

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)