Hey
Har fået fortaget ændringerne på www.miragestudio.dk
Har skiftet skriftype, fjernet et par lyde og deaktiveret musikken. Loadingtiden burte også været reduceret en del nu.
I må meget gerne se siden som den ser ud nu og kommentere på det.
Mange tak på forhånd
Jens |
Hej Jens,
Her er et par kommentarer og forslag til forbedringer.
Først vil jeg sige, at jeg synes i har en fed grafisk stil. Jeg kan rigtig godt lide jeres farvevalg.
Når det er sagt må jeg indrømme, at jeg er ret kritisk i forhold til grafisk lir og flash, når det spænder ben for den samlede brugsoplevelse - og det mener jeg i høj grad det gør for jeres website.
Jeg testede lige - det tog mig over 30 sekunder før jeg var på jeres forside. Jeg tror ikke, der er mange der holder opmærksomheden i 30 sekunder, hvis de ikke virkelig gerne vil ind på jeres side. Forslag: Få jeres load tid ned! Der er ingen grund til at loade hele sitet på en gang. Start med at hente det, der er absolut nødvendigt for at kunne vise den besøgende noget.
Jeg kan ikke linke direkte til en underside, da det hele er lavet i flash. Forslag: Drop at lave et helt site i flash. Det naturlige sprog på WWW er HTML. Hvis i gerne vil slå jer op på webdesign, så vis at i kan designe til web - ikke til flash.
På "Vores profil" siden er der en mouseover effekt på de bullet points der står under "vores ydelser" - det får mig til at tænke, jeg kan klikke på dem, det kan jeg jo andre steder, hvor jeg får visuel feedback når jeg flytter musemarkøren over - men nej, det kan jeg ikke. Forslag: Få konsistens i den visuelle feedback til den besøgende.
Lydeffekter på siden er bare ikke fedt. Jeg er ked af at sige det, men hvis jeg ikke selv kan bestemme, hvorvidt jeg vil høre lyd eller ej, så bliver jeg grumme irriteret. Hvis jeg sidder i et åbent kontormiljø og browser på nettet, så vil jeg ikke overraskes med lydeffekter, der generer de mennesker, der sidder omkring mig. Forslag: Slå lydeffekterne fra og gør det op til den enkelte at slå dem til, hvis det ønskes.
I forlængelse af ovenstående er det lige gået op for mig, at jeg kan slå lydeffekterne fra. Jeg havde bare ikke opdaget det, da knappen til at gøre det gemte sig nederst på siden, og min browser var ikke høj nok til at det var til at se. Forslag: Flyt valgmuligheden, så man ser den med det samme.
Der er en animation, når man skifter fra den ene side til den anden. Hvorfor vil i spilde jeres besøgendes tid med den slags, hvorfor ikke bare vise dem den information de ønsker at se så hurtigt som muligt? Forslag: Fjern animationen.
Lad mig igen understrege, at dette er min personlige holdning. I har sikkert gode grunde til at have gjort tingene på den måde i har gjort det. Jeg håber i alligevel kan bruge mine kommentarer til lidt.