Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger hjælp til opstart af e-shop!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har i længere tid fulgt godt med på forummet, og har nu endelig fået taget mig sammen til at oprette en bruger :-)

I noget tid har jeg gået med en lille plan inde i mit hovede om at starte min egen e-shop op. Jeg har tænkt lidt frem og tilbage. Og er kommet frem til, at jeg godt kunne tænke at sælge "Casual tøj", da der faktisk ikke er så mange e-shops inde for dette område. Når jeg mener Casual tøj, er det specielle mærker som Hackett London, Stone Island, C.P. Company, Pringle of Scotland, Hugo Boss, Armani osv.. Indenfor dette område kender jeg faktisk kun en stor e-shop her i danmark og det er www.casualclothing.dk. Det ser lidt ud som om de er ene mand på dette område, men kan også være at jeg bare tager fejl?.

Det jeg faktisk søger hjælp til er at komme igang med selve projektet. Jeg kan sagtens selv udarbejde en forretningsplan, da jeg har haft om dette på Handelsskolen. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad jeg skal gøre for at komme igang? - Hvad jeg skal sætte mig ind i? Jeg har tænkt mig i første omgang at drive virksomheden lidt som en hobby, da jeg i øjeblikket går på handelsskole. Altså med at pakke og sende de forskellige ordere afsted når jeg har fri fra skole. Men kan godt se, hvis det bliver en stor succes så skal der nok gøres noget ekstra ved det. Hvad med lager? - I første omgang skal jeg vel ikke købe så mange forskellige mærker hjem? Eller skal jeg bare klø på og lægge hård koncurrence mod casualclothing? Sådan som jeg står nu er jeg jo bare en lille snot unge på 18 år og jeg har ikke rigtigt noget kapital jeg kan smide i virksomheden. Så jeg bliver jo nødt til at fremlægge min forretningsplan for banken, når den er lavet færdig? Og udarbejde et budget, så er det også nemmere for banken og tage stilling til om mit projekt er fornuftigt?. Skal jeg prøve at tænke lidt frem ad, eller skal jeg bare tage en ting af gangen? Altså mht. til at udvide butikken til forretnings lokaler, hvis det går godt eller skal jeg helt lade det ligge og vente? Og tilsidst, hvad gør jeg med leverandører? Aner overhovedet ikke hvordan man får fat på sådan nogle?

Det kunne være rigtig dejligt, hvis der sad en mand eller kvinde i aalborg området der har haft samme tanker som mig en gang og faktisk har opnået success ved først at gå via e-shop, og som gerne kunne tænke sig at se min forretningsplan og mit budget når jeg får lavet sådan noget. Og så kunne rådgive mig videre om hvad der er godt og hvad der er skidt osv..

Har også lidt tænkt mig at opsøge en revisore, for så at fremlægge det hele for ham. Er dette nogle god idé? :-)

God weekend.

Mvh.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 91
Fra  Casa Mundo Skrevet kl. 05:51

Der er kommet en ny rigtig god bog om emnet af Lea Skov Lindbæk:

e-iværksætteren

Din guide til den professionelle netbutik

forlaget Booked.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:28

Som udgangs punkt er det klogt at læse en masse inden man kaster sig ud i det.

e-værksætteren <- hardcopy

webshop-hvordan <- ebog

e-pusher  <- ebog

Der er sikkert råd og vejledning som du med sikkerhed kan bruge.

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:50

Hej .. 

Det kan blive et stort problem at få fat i disse mærker, da de ikke sælger til hvem som helst, så skal du skaffe et melemled, der kan køge det ind for dig .. 

- håber da din ide kommer til live (: 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)