Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i Amino banner?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have kigget lidt på Amino'banneret syntes jeg mere og mere jeg blev opmærksom på det.

Det drejer sig om teksten ved siden af logoet "Mødestedet for iværksættere og selvstændige erhvervsdrivende".

Jeg vil mene den formulering er forkert og egentligt burde hedde:

"Mødestedet for iværksættere og selvstændigt erhvervsdrivende", med mindre personerne selvfølgelig er "selvstændige" i en anden forstand.

Min påstand og argument:

Selvstændige erhvervsdrivende betyder at de erhvervsdrivende er selvstændige som en personlig egenskab. Altså at de er i stand til at agere og opføre sig selvstændigt.

Selvstændigt erhvervsdrivende betyder at de er selvstændigt erhvervsdrivende. At man driver et erhverv selvstændigt, egen virksomhed etc.

Er der nogen der kan be- eller afkræfte mig på dette?

Dbh. Yngvi

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 12:45

Nu har jeg også kigget rundt på nettet. Hjemmesider som SKAT.dk bruger også formuleringen selvstændigt erhvervsdrivende. Dette gør mig endnu mere sikker i min påstand.

Dbh. Yngvi

Fra Malmö
Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 04:07

Jeg betragter mig som sprognørd, men det danske sprog er ikke mit modersmål, så jeg er nok udelukket fra at ytre mig omkring dette. Umiddelbart vil jeg dog synes at din begrundelse lyder indlysende, men går imod nutidens sprogbrug.

Mvh Claus // Amino

-- Mine debatindlæg er udtryk for min egen holdning og har ikke noget med Amino eller andre at gøre.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:38

Claus Conrad:
Jeg betragter mig som sprognørd, men det danske sprog er ikke mit modersmål, så jeg er nok udelukket fra at ytre mig omkring dette. Umiddelbart vil jeg dog synes at din begrundelse lyder indlysende, men går imod nutidens sprogbrug.

Det er et faktum at formuleringen er forkert. Det rigtige term er selvstændigt erhvervsdrivende. Men fuck det! Jeg har mailet lidt frem og tilbage med Martin, og han forklarede det godt for mig, og bevidste hvorfor det var som det var.

Jeg har skrevet et indlæg i min blog om det, for det han sagde kan bruges som en generalisering! Og det fik mig til at åbne øjnene. Det viser sig nemlig at ved at skrive det "forkert", får Amnio 3x så mange besøgende, end ved at skrive det "rigtigt".

Læs det på min blog her

Dbh. Yngvi

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 11:38

Yngvi K.:

Det er et faktum at formuleringen er forkert. Det rigtige term er selvstændigt erhvervsdrivende.

Jeg er ikke enig med dig. I hvert fald er det mest almindeligt at skrive ""selvstændige erhvervsdrivende". Jeg ville også skrive det andet, men har erkendt at det nok er mig der tager fejl. Jeg mener faktisk at jeg så det svar i en sprogbrevkasse engang at man kan skrive begge dele, men nu kan jeg desværre ikke finde den. Men det er ikke samme fejl som når folk skriver "offentlige ansatte" i stedet for "offentligt ansatte", og jeg tror det er den der driller os.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:47

Anja Lysholm:
Jeg er ikke enig med dig. I hvert fald er det mest almindeligt at skrive ""selvstændige erhvervsdrivende". Jeg ville også skrive det andet, men har erkendt at det nok er mig der tager fejl. Jeg mener faktisk at jeg så det svar i en sprogbrevkasse engang at man kan skrive begge dele, men nu kan jeg desværre ikke finde den. Men det er ikke samme fejl som når folk skriver "offentlige ansatte" i stedet for "offentligt ansatte", og jeg tror det er den der driller os.

Martin har vist mig, at på søgeordet "selvstændige erhvervsdrivende" får I 3 gange så mange hits på amino, end ved søgeordet "selvstændigt erhvervsdrivende". Så på den måde er det jo fint nok.

Formuleringen irriterede mig en smule i starten fordi jeg ikke var sikker i min sag om det var rigtigt eller ej. Jeg vendte den med en masse forskellige personer, og de bekræftede det for mig, og lod mærke til at sider om SKAT.dk benyttede sig af den formulering, selvstændigt erhvervsdrivende, så derfor min påstand.

Men efter Martin viste det til mig, har jeg set det som at være smart. For det virker bedre. Jeg skal ikke kunne sige på stående fod, om det er muligt at skrive begge formuleringer, som du påstår, det er muligt du har ret :-)

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)