Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scrum projektledelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folkens

Jeg er ikke helt siker på at det er den rigtige kategori, men ville lige høre om der er nogle af jer der har praktisk erfaring med Scrum? Jeg overvejer at implementere det i et stort udviklingsprojekt vi nettop er i gang med at starte.

Til dem der ikke ved hvad Scrum er så tjek http://www.softhouse.se/Uploades/Scrum_eng_webb.pdf og

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas,

Jeg arbejdede i mit tidligere job i en scrum organisation, hvor vi havde en dygtig fyr til at lede vores projekter. Det var en rigtig god hjælp for os, at få kørt scrum ind i vores daglige arbejde. I forhold til den meget mere ustrukturerede arbejdsform der var inden vi implementerede scrum oplevede vi, at teamet blev meget mere integreret, der kom mere ro i dagligdagen, vi begyndte at mærke en rytme som igen betød, at vi følte, at vi fik produceret mere. Desværre valgte vores scrum mand at søge videre og så blev det svært for os at holde fast i scrum ideerne. Derfor tror jeg det er rigtig værdifuldt, at få uddannet folk i scrum, især nøglepersonerne.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Atzen:

Hej Niklas,

Jeg arbejdede i mit tidligere job i en scrum organisation, hvor vi havde en dygtig fyr til at lede vores projekter. Det var en rigtig god hjælp for os, at få kørt scrum ind i vores daglige arbejde. I forhold til den meget mere ustrukturerede arbejdsform der var inden vi implementerede scrum oplevede vi, at teamet blev meget mere integreret, der kom mere ro i dagligdagen, vi begyndte at mærke en rytme som igen betød, at vi følte, at vi fik produceret mere. Desværre valgte vores scrum mand at søge videre og så blev det svært for os at holde fast i scrum ideerne. Derfor tror jeg det er rigtig værdifuldt, at få uddannet folk i scrum, især nøglepersonerne.

Hej Jacob

Tak for din tilbagemelding. Det glæder mig at Scrum bliver brugt "i den virkelige verden" og at folk har været glade for det, det gør at jeg tør prøve mig lidt mere frem med det end et par film på YouTube og en PDF fil.

Ja jeg tror det er vigtigt at få uddannet ens Scrum Master (hvilket vil blive mig), men jeg tror også det er vigtigt at tilpasse Scrum så det passer 100% ind i ens team, ens udviklere skal heller ikke føle at de får presset Scrum ned over sig.

Kender du til nogle gode kurser i Scrum?

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Klean.dk blogger om Scrum i praksis og der er et podcast om Scrum på builder.dk. Måske du kan bruge det til noget. Vi bruger i øvrigt Scrum-principper med succes i interne projekter.

Hilsen Louise E

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas

Thumbs up for Scrum.
Jeg er i (mit fuldtidsjob) SM (uddannet af Jeff Sutherland) og har kørt scrum i et par år efterhånden. Kan anbefales.

Men som Jacob skriver, er det vigtigt at have en SM, som brænder for det. Ellers kan det være svært at holde fast i drivet og metodikken.

Det er smag og behag om man syntes om det, men det fungerer for os.

Alt om både i Danmark

Fra København
Tilmeldt 4. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas

Er selv uddannet SM (Scrum Master) og har arbejdet som dette i ½ års tid, og har kun virkelige gode ting at sige om det...

Helt sikkert, som de andre fortæller, hjælper det at SM og derved resten af teamet brænder for det. Men har man arbejdet med software udvikling før også kommer over til scrum vil man blive bænde for... Smile

Den største ulempe jeg har fundet er i forhold til tilbud/estimater ved projekt opstart. Da scrum som udgangspunkt lægger op til at krav ikke er faste, men noget der kommer hen af vejen kan det være rigtigt svært, at både give et tilbud, samt arbejde 100% på scrum/agile måden.

Men min anbefaling vil stadig være go for it... Jeg vil ikke med mine gode villige vende tilbage til en vandfaldsmodel.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)