Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor søges, gerne på Fyn, men ikke en nødvendighed

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har postet et dette indlæg i en anden kategori, men jeg tror det burde høre til her, så her kommer den igen:

Hej Aminoer,

Jeg er pt. en lille enkeltmandsvirksomhed hvor jeg selv har stået for simpelt regnskab siden 2007. Jeg overvejer nu meget af stifte et Aps, da jeg ser flere fordele i det. Det er en bi-beskæftigelse, hvor jeg har fuldtidsjob ved siden af.

Derfor søger jeg nu en revisor der kan hjælpe mig i gang med regnskabet, opsætning af program osv.

Når det hele er sat op og klar til brug, vil jeg selv stå for det meste af det ift. bogføring af bilag og faktura, efter en how-to-do forklaring af revisor.

Ting som jeg forestiller mig en revisor skal hjælpe med:

- Oprette/ændre virksomhed og overfører de nuværende formue/gæld

- Sætte mig ind i regnskabsprogram, så jeg selv kan bogføre simple bilag og faktura.

- Momsafregning og kontrol af regnskab hver gang.

- Årsregnskab

- Besvarelse af pludselig opstået spørgsmål, samt tips og tricks til fradrag osv.

Jeg er på ingen måder pc-dum, så jeg kan forholdsvis hutigt sætte mig ind i tingene. Jeg vil bare gerne have en revisor til at klare det det regnskabsmæssige, da jeg ved det er det som vil knække mig/min virksomhed.

Så kommer det gyldne spørgsmål: Hva' koster det? Hvad skal jeg regne med for opstart, ændring igangsættelse osv.? Og hvad kommer det til at koste årligt fremover?

Jeg har pt. omkring 100-200 bilag/faktura, samt en omsætning på kr. <250.000/år hvis det skulle have indflydelse.

Yderligere er jeg ikke rigtig indstillet på at ofre store summer i regnskabsprogram, men har mere kigget på e-conomic som en mulighed. Men jeg kender det ikke.

Skriv gerne en PM, samt hvis der skulle være flere spørgsmål.

Mvh Per Aaskov

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 17:52

Hej Per

Det er mange dyre krav du har til en revisor. Honorar for den type ydelse du gerne vil

ligger omkring 35-40 t.kr. Inden alt er på plads.

Hvis du skal bruge en revisor rigtigt. Kan han lave omdannelse af din virksomhed til

ApS. Så langt så godt.

Opsætning og førstehjælp til bogføring kan du hente meget billigere andre steder.

Du kan gå regnskabskursus i den program du vælger f. eks eller du kan betale en

bogholder for at lære dig op.

Prisen for en "godkendt" registreret eller autoriseret ligger fra kr. 750 og opefter alt efter

hvad der skal laves.

Revisor Olsen

Det kan din forretning jo ikke bære

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:03

Jeg vil give Olsen ret.

Det er den dyre løsning du efterspørger. Brug en revisor til virksomhedsomdannelsen og få en bogholder til at stå for opsætning af regnskabet og introduktion til dette.

Der er flere på Amino som udbyder kursus i regnskab og samtidig bogfører - et godt bud kunne være http://anettesand.dk/

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:23

Det ved jeg da ikke om jeg er enig i. Afhængig af virksomhedens omfang og arten af de spørgsmål og, ikke mindst, de tiltag som revisor kan tænkes at komme kan han meget vel få noget som er mere værd end de måske 40.000 kr. han skal betale til revisoren (hvis det er hvad vi taler om). Revisoren har formentlig en elev som kan forestå bogføringen men ellers kunne det som Henrik sige være en ekstern bogholder.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 21:21

Jeg vil også mene at du kun behøver revisoren til at stifte APS og lave det endelig regnskab, men at oprettelse af kontoplan samt oplæring i bogføring der er det billigere at hyre en freelance bogholder.

De større revisionsfirmaer tager ml 400-500 kr i timen for en elev, mens en freelance bogholder kan koste ml 300-400 kr i timen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 21:44

Jeg mener at eleverne typisk ligger på 2-300 kr. i timen hos de mindre statsaut. revisionsfirmaer og hos de registrerede revisorer men skal ikke kunne sige det 100%. En god erfaren freelancebogholder kan dog typisk mere og de fleste revisionsfirmaer er gerne fri for bogføringen hvis ellers kunden/bogholderen har et system som er kompatibelt med deres systemer.  Men jeg tænker mere på den løbende rådgivning som efterspørges.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:53

Bent,

vi er ikke uenige om at "kagen" kan skæres på flere måder. Men hvis udgangspunktet er at Herr Olsens bud ikke er helt skævt så er det en meget stor del af omsætningen der ædes af dette.

Henrik

Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 21:58

Hej Per,

Godt nok ikke på FYN... men jeg kan anbefale www.heca-regnskab.dk, super rar og personlig revisor - som man virkelig føler er på ens side :)

De bedste hilsner    Emil

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:47

Okey Klovn. Jeg havde ikke lige set den med en skønnet omsætning på under 250.000 kr. Spørgsmålet er så om Olsen har taget højde for dette i sit overslag. Medmindre det er knappenåle han sælger taler vi vel alt andet lige om en begrænset bilagsmængde/bogføring.   

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)