Jeg har postet et dette indlæg i en anden kategori, men jeg tror det burde høre til her, så her kommer den igen: Hej Aminoer, Jeg er pt. en lille enkeltmandsvirksomhed hvor jeg selv har stået for simpelt regnskab siden 2007. Jeg overvejer nu meget af stifte et Aps, da jeg ser flere fordele i det. Det er en bi-beskæftigelse, hvor jeg har fuldtidsjob ved siden af. Derfor søger jeg nu en revisor der kan hjælpe mig i gang med regnskabet, opsætning af program osv. Når det hele er sat op og klar til brug, vil jeg selv stå for det meste af det ift. bogføring af bilag og faktura, efter en how-to-do forklaring af revisor. Ting som jeg forestiller mig en revisor skal hjælpe med: - Oprette/ændre virksomhed og overfører de nuværende formue/gæld - Sætte mig ind i regnskabsprogram, så jeg selv kan bogføre simple bilag og faktura. - Momsafregning og kontrol af regnskab hver gang. - Besvarelse af pludselig opstået spørgsmål, samt tips og tricks til fradrag osv. Jeg er på ingen måder pc-dum, så jeg kan forholdsvis hutigt sætte mig ind i tingene. Jeg vil bare gerne have en revisor til at klare det det regnskabsmæssige, da jeg ved det er det som vil knække mig/min virksomhed. Så kommer det gyldne spørgsmål: Hva' koster det? Hvad skal jeg regne med for opstart, ændring igangsættelse osv.? Og hvad kommer det til at koste årligt fremover? Jeg har pt. omkring 100-200 bilag/faktura, samt en omsætning på kr. <250.000/år hvis det skulle have indflydelse. Yderligere er jeg ikke rigtig indstillet på at ofre store summer i regnskabsprogram, men har mere kigget på e-conomic som en mulighed. Men jeg kender det ikke. Skriv gerne en PM, samt hvis der skulle være flere spørgsmål. Mvh Per Aaskov |
Hej Per
Det er mange dyre krav du har til en revisor. Honorar for den type ydelse du gerne vil
ligger omkring 35-40 t.kr. Inden alt er på plads.
Hvis du skal bruge en revisor rigtigt. Kan han lave omdannelse af din virksomhed til
ApS. Så langt så godt.
Opsætning og førstehjælp til bogføring kan du hente meget billigere andre steder.
Du kan gå regnskabskursus i den program du vælger f. eks eller du kan betale en
bogholder for at lære dig op.
Prisen for en "godkendt" registreret eller autoriseret ligger fra kr. 750 og opefter alt efter
hvad der skal laves.
Revisor Olsen
Det kan din forretning jo ikke bære