Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internethandel i Sverige og Finland

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

 

Jeg står med en shop, som har rimelig stor succes i Danmark, derfor vil jeg gerne udvide den til også at omfatte Sverige og Finland(Har fra valgt Norge pga. af told reglerne)

Mit spørgsmål går på, om der er nogen der har erfaringer med dette marked? Hvad bruger de mest som betalingsmiddel, Vise og Mastercard, eller bruger de netbankoverførelser.

Er deres psyke nogenlunde stykket sammen på samme måde som i Danmark, således det er de samme parametre der skal satses på.

Ser frem til at hørere fra folk med lignende erfaringer. Kan jo være der er noget man slet ikke er klar over, men som er nødvendigt at være opmærksom på.

Hilsen

Michael

 

Træt af kedelig kaffe? Prøv en automatisk espressomaskine fra Rigtig Kaffe

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Ingemann:

Hej alle sammen,

Mit spørgsmål går på, om der er nogen der har erfaringer med dette marked? Hvad bruger de mest som betalingsmiddel, Vise og Mastercard, eller bruger de netbankoverførelser.

Er deres psyke nogenlunde stykket sammen på samme måde som i Danmark, således det er de samme parametre der skal satses på.

 

Hej

Umiddelbar vil jeg anbefale dig at læse" Håndbog i Høflighed!  den vil give dig indblik i den kulturelle forskellighed der er mellem os og dem.

 http://www.saxo.com/dk/item/haandbog-i-hoeflighed-haeftet.aspx

Med hensyn til betalingsmidler vil den danske ambassades hadelsafdeling i landene kunne hjælpe dig med yderlige information.

 

Mvh

Ravn

 

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været med til den tekniske side af flere shops i disse lande, og de har alle brugt VISA og Mastercard som betaling.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Rigtig interessant spørgsmål. Og der er mange andre interessante problemstillinger når man vil ud over landegrænserne og prøve kræfter af med de andre nordiske markeder. Jeg tillader mig derfor at være med på en lytter herinde, da vi også står og skal til at lancere vores site på svensk. Ligesom dig så har vi valgt Norge fra pga. toldhindringerne. Finland er lidt overraskende, men da helt sikkert også værd at overveje - men så skal man vel næsten have en finsk-talende medarbejder tilknyttet?

Ved du om der er andre herinde der er gået over landegrænserne til Sverige etc.? I så fald var det måske en idé med en ny gruppe for os der gerne vil udvide til resten af de nordiske lande.

Hilsen Morten

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Ja, det er en yderst interessant problemstilling, som indeholder en pokkers masse kompleksiteter. 

Finland er interessant for os, fordi markedet er stort på vores produktgrupper. Derud over er Finland i mine øjne interessant på nuværende tidspunkt, fordi de handler i Euro, hvilket giver en stabil valuta kurs. Det svenske marked, bliver jo også mere attraktivt "når" kursen på den svenske krone stiger.

Jeg vil rigtig gerne deltage i en Gruppe/Erfa gruppe, fordi det tit er nemmere, når man kan drage fordel af andres erfaringer. Jeg har ikke kendskab til andre, som har lave en indtrængning på de andre nordiske markeder.

 

Venlig hilsen

Michael

 

Træt af kedelig kaffe? Prøv en automatisk espressomaskine fra Rigtig Kaffe

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus,

Hvor mange shops har du været med til at etablere. Tror og håber du har ret, da det letter processen en hel del.

 

Venlig hilsen

Michael

Træt af kedelig kaffe? Prøv en automatisk espressomaskine fra Rigtig Kaffe

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Ja den devaluerende svenske krone gør det ikke lettere.... JEg har kontaktet dig privat, og håber det måske kan være starten på at vi kan hjælp hinanden med råd og erfaringer til at komme ud over landegrænsen.

Hilsen Morten

Fra Flensburg
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 414
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg vil også gerne tilmelde en ERFA gruppe, for handel til de scandinaviske lande... - så hvis vi kan få den i gang kunne det glæde mig..

Hilsen

 

Jesper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)