Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb fra Kina?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Min forretningspartner og jeg har tanker om et lille fjernøsten eventyr:)

Det som er vores plan er at blive momsregistrerede, og så rejse til Kina som forretningsdrivende med tanke på at opkøbe varer som vi påtænker at sælge dyrere i Danmark. Vi ved jo at priserne er meget billigere i Kina, og samtidig er der erhvervsdrivende i Danmark som ikke selv har midlerne til at rejse til Kina for at handle ind, og det er dem vi har i sinde at sælge til.

Det er jo sådan at mange små erhvervsdrivende handlere igennem større danske grossister, som jo selv har været i Kina og indkøbe varer. Vi vil så gå ind og prøve at matche deres tilbud, og sælge det endnu billigere, idet det kun er os to som er på lønningslisten, og vi regner med at benytte os af en form for simpel just in time, altså at vi får sendt indkøbene direkte til Danmark og så direkte videre de forhandlere vi har aftaler med.

Inden vi går i gang med det større arbejde, at etablere et netværk, ville vi høre om nogen her har nogen erfaring med denne branche, og eventuelt på forhånd kan aflyse det som ikke værende profitabelt, eller om det faktisk er muligt at tjene på et sådan projekt?

Grunden til vi rejser til Kina og ikke bare bestiller herhjemme fra, er jo for at komme direkte i kontakt med dem som producerer, og dermed spare mellemmanden væk, samtidig med at vi vil have produkterne i hånden inden vi køber dem, for at se om kvalitet og pris passer sammen. De penge vi skal bruge på rejseomkostninger kan dermed hurtigt være tjent hjem med renter er vores ide.

Hvilke produkter vi gerne vil indkøbe kommer jo an på hvad vi finder frem til, måske kommer i kontakt med nogle som sælger billige solbriller, som vi så kan sælge videre i Danmark til alle disse 10’er butikker som forhandler billige solbriller, koster jo omkring 20-50 kr. i sådanne butikker, men kan købes i Kina for omkring 2-3 kr. har jeg hørt! Allerede her skulle der jo være noget at tjene, men i teorien er det vel alt man kan købe i Kina?

Er der allerede nogle her som ville være interesserede i et sådant samarbejde om at have nogle som lavede alle rejserne til Kina og stod for indkøb? Vores mål er ikke at blive betalt for det, men kun at skaffe indkøb så billigt hjem fra Kina som muligt, måden vi tjener på er så at vi selvfølge vil skulle have lidt mere for indkøbene end vi har givet, men på et sådant plan at både du og os tjener på det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 11:25

Hej enmillion,

idéen lyder som sådan udmærket, men tror I skal være klar over at det er svært at blive rig på denne måde. Det I påtænker at starter kan vel kaldes "trading" af standardvarer.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres overvejelser og viden omkring kinesisk forretningskultur da dette er helt essentielt ift. at skabe relationer med jeres leverandører. Jeg ser umiddelbart stor værdi i at møde jeres leverandører face-to-face, da det kan være svært at skabe et tillid og et frugtbart samarbejde på anden måde, men har I noget erfaring?

I bliver også nødt til at lave et regnestykke for hvor mange penge I vil have ude. Hvis I vil konkurrere på prisen bliver I nødt til at købe meget store partier, for at få en pris som kan outmatche jeres konkurrenter.

C

Fra Randers
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:55

Hej, enmillion:

Man kan lade sig gøre det, som I har skrivet.

Hvis man slet ikke har business forbindelsen i Kina, bare slev går ind i dette land og gerne vil købe billigere varer, tror jeg, at det vil blive meget svært.

Det er meget bedre og meget letter for jer, at et trading firma, som har et stor forretnings netværk i Kina kan hjælpe jer at bestille jeres varer, kontrollere jeres varers kvaliteter og sende jeres varer til Danmark.

Selvfølgelig vil det koste lidt for jer, men det vil koste mange flere penge og en masse energi, hvis producenten i Kina har afleveret forkert varer eller dårlige kvalitets varer.

Vi Tumei DK -  Tumei Shanghai har hjulpet mange forskellige firmaer både stor og små at exportere deres varer til deres lande. Vi har et stor netvært i Kina og en masse erfaringer, hvordan vi kan gøre de bedste for vores kunder.

Vi Tumei DK - Tumei Shanghai er meget gerne være jeres samarbejdspartner, hvis I også synes, at det er helt i orden.

Jeg kan altid kontaktes på bms4343@elromail.dk  / bms4242@elrotel.dk  tlf. 86435242 / 23804757

Med venlig hilsen

Wei-shi Shen

Tumei DK

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)