Hej Amino'ere Jeg står i den situation at jeg gerne vil lave nogle Joomla sider for private/virksomheder med evt. tilpasset grafik, hvordan kommer jeg bedst i kontakt med kunderne eller sagt på en anden måde, hvor og hvordan skal jeg opsøge dem? En anden ting er, hvordan jeg skal gøre med hosting osv. skal jeg selv stå for hostingen eller er det smartest, hvis kunden selv køber den og giver mig koder og andet nødvendigt? Hilsen Frederik |
Hejsa,
En god måde at markedsføre sig på er bl.a. ved hjælp af Google AdWords og ved at købe reklame på debatfora som Amino :)
Men inden du overvejer at starte sådant et firma, ville jeg undersøge om der overhovedet er brug for flere spillere på markedet. Der findes ufattelig mange der idag tilbyder at lave hjemmesider - så find en god positiv ting som ingen andre har, og fokuser på det!
Mht til hosting, så findes der såkaldte reseller-pakker, hvor du får et andet hostingfirma til at varetage driften af serveren, men hvor du står for faktureringen til dine kunder. (Bl.a. noget vi kan!)
Hvis du selv har forstand på servere og selv ønsker at stå for alt det tekniske, ville en VPS måske være noget for dig.