Må give Leo og Kijo ret. Det første må være at sikre sig forhandlerretten for DK først.
Så hvis jeg har en idé om hvordan man kan lave et flyvende tæppe, så eksisterer idéen ikke før jeg præsenterer jer for et flyvende tæppe eller rettighederne til at producere tæppet?
Eller er det bare ikke muligt at sælge en idé om et forretningskoncept, med mindre man er i besiddelse af visse rettigheder i forbindelse med idéen?
Jeg forstår stadigvæk ikke hvad problemet skulle være for spørger. Naturligvis må han sælge en god idé om et forretningskoncept videre. (tilføjet: også uden at være i besiddelse af nogle rettigheder)
Hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg tro, at jeg var endt i en MLM-tråd.
Udganspunktet for tråden var
"Har hverken egenret på salg af "dimsen" eller penge til selv at importere produktet."
Altså tale om en fysisk produkt som en anden virksomhed har retten til. "Ideen" for trådstarter består i at ville sælge et produkt som en anden allerede har udvikle. Hvis han går ud til en virksomhed og siger: Prøv og se hvilken "dims" jeg har fundet - det ville lige været noget for jeres virksomhed. Så er der stor chance for at den pågældende virksomhed straks tager kontakt til producenten af dimsen og handler direkte.
Hvis trådstarter ikke vil være importør - kunne man måske overveje om et agentur kunne være interessant.
Jeg kan godt følge din tanke om det flyvende tæppe - det er en ide - hvor denne tråd er om et eksisterende fysisk produkt.
Her er hvad jeg anser for at være trådens udgangspunkt, og det spørger egentlig stiller et spørgsmål om!
"Jeg kunne godt tænke mig at sælge ideen, om at sælge det produkt i DK"
Og jeg kan stadigvæk ikke se noget galt i det at sælge en idé. Hvis vi følger din hypotese, så viser han naturligvis ikke den anden part produktet, før de har skrevet under...
I den virkelighed jeg lever i kan man ikke profitere på at se et produkt og derefter foreslå andre at sælge produktet. Det liggelidt for langt fra den virkelighed jeg har oplevet gennem mine år i erhvervslivet. Istedet skal man forsøge at få agenturretten og sælge det i DK.
René C. Larsen
tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV