Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

at sælge sin ide til en virksomhed

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

kijo:
Problemet er at han ingen rettigheder har til produktet.

Er det rettighederne til et produkt han forsøger at sælge eller en idé til en forretningsmulighed?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 13:46

Kjaerbo:

kijo:
Problemet er at han ingen rettigheder har til produktet.

Er det rettighederne til et produkt han forsøger at sælge eller en idé til en forretningsmulighed?

Det er jo en og samme ting, forretnings ideen eksisterer jo ikke uden produktet.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 14:13

kijo:
Det er jo en og samme ting, forretnings ideen eksisterer jo ikke uden produktet

Naturligvis eksisterer idéen uden rettighederne til produktet :-)

Han forsøger ikke at sælge en underskrevet forhandleraftale, men blot en idé om en potentiel lukrativ forhandleraftale.

Modparten kan eksempelvis få lavet en klausul om at de kun betaler spørger x antal kroner, såfremt det er muligt at gennemføre idéen eller lignende.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:54

Leo:

Kun hvis du har rettigheder til at sælge produktet i DK... ellers glemt alt om det :)

Må give Leo og Kijo ret. Det første må være at sikre sig forhandlerretten for DK først.

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 16:05

Klovn:
Må give Leo og Kijo ret. Det første må være at sikre sig forhandlerretten for DK først.

Så hvis jeg har en idé om hvordan man kan lave et flyvende tæppe, så eksisterer idéen ikke før jeg præsenterer jer for et flyvende tæppe eller rettighederne til at producere tæppet?

Eller er det bare ikke muligt at sælge en idé om et forretningskoncept, med mindre man er i besiddelse af visse rettigheder i forbindelse med idéen?

Jeg forstår stadigvæk ikke hvad problemet skulle være for spørger. Naturligvis må han sælge en god idé om et forretningskoncept videre. (tilføjet: også uden at være i besiddelse af nogle rettigheder)

Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:50

I har bekræftet mine bange anelser... nu må jeg se hvordan jeg kan dreje den. Jeg bliver sku nok nødt til at kaste nogle penge i ideen

tak for svarene

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:18

Kjaerbo,

Hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg tro, at jeg var endt i en MLM-tråd.

Udganspunktet  for tråden var

"Har hverken egenret på salg af "dimsen" eller penge til selv at importere produktet."

Altså tale om en fysisk produkt som en anden virksomhed har retten til. "Ideen" for trådstarter består i at ville sælge et produkt som en anden allerede har udvikle. Hvis han går ud til en virksomhed og siger: Prøv og se hvilken "dims" jeg har fundet -  det ville lige været noget for jeres virksomhed. Så er der stor chance for at den pågældende virksomhed straks tager kontakt til producenten af dimsen og handler direkte.

Hvis trådstarter ikke vil være importør - kunne man måske overveje om et agentur kunne være interessant.

Jeg kan godt følge din tanke om det flyvende tæppe - det er en ide - hvor denne tråd er om et eksisterende fysisk produkt.

Tilmeldt 7. Jan 06
Skrevet kl. 17:24

Klovn,

Her er hvad jeg anser for at være trådens udgangspunkt, og det spørger egentlig stiller et spørgsmål om!

"Jeg kunne godt tænke mig at sælge ideen, om at sælge det produkt i DK"

Og jeg kan stadigvæk ikke se noget galt i det at sælge en idé. Hvis vi følger din hypotese, så viser han naturligvis ikke den anden part produktet, før de har skrevet under...

Fra Ejby
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 16:20

Han vil vel også bare have lidt mønt, for ideen. Jeg kan ikke se hvorfor, en kontrakt ikke kan gøre det.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 21:27

I den virkelighed jeg lever i kan man ikke profitere på at se et produkt og derefter foreslå andre at sælge produktet. Det liggelidt for langt fra den virkelighed jeg har oplevet gennem mine år i erhvervslivet. Istedet skal man forsøge at få agenturretten og sælge det i DK.

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)