Hvis ikke du har eneretten på salget af produktet, hvorfor skulle de så købe af dig og ikke direkte.
Nu kan det være mig der har misforstået spørgsmålet. Men er det ikke lige det spørger vil forsikre sig, at de ikke går direkte til leverandøren uden at betale for "idéen", efter at han har gjort dem opmærksomme på fidusen?
Hvis "de" ikke kender til fidusen, så kan de vel ikke gå direkte...
Hvis du mener at der er penge i det, så kontakt en advokat for at få lavet sådan en kontrakt. Man kan jo lave kontrakter om nærmest alt mellem himmel og jord, og det kunne måske være en kontrakt om at de forpligter sig til at betale x antal kroner til dig, hvis de beslutter sig for at gøre brug af idéen. Jeg kan i hvert fald ikke se noget problem i det. Men nu er jeg heller ikke advokat eller ekspert i kontrakter :-)
Hvis ikke du har eneretten på salget af produktet, hvorfor skulle de så købe af dig og ikke direkte.
Nu kan det være mig der har misforstået spørgsmålet. Men er det ikke lige det spørger vil forsikre sig, at de ikke går direkte til leverandøren uden at betale for "idéen", efter at han har gjort dem opmærksomme på fidusen?
Hvis "de" ikke kender til fidusen, så kan de vel ikke gå direkte...
Han taler om at sælge ideen, bliver man tilbudt at købe en ide laver man selv research for at være sikker på at andre ikke kommer med samme produkt. Med internettet i dag er det jo meget nemt at finde en producent af et given produkt når man har set produktet.
Hvis du mener at der er penge i det, så kontakt en advokat for at få lavet sådan en kontrakt. Man kan jo lave kontrakter om nærmest alt mellem himmel og jord, og det kunne måske være en kontrakt om at de forpligter sig til at betale x antal kroner til dig, hvis de beslutter sig for at gøre brug af idéen. Jeg kan i hvert fald ikke se noget problem i det. Men nu er jeg heller ikke advokat eller ekspert i kontrakter :-)
Man kan da ikke forpligtige en virksomhed til ikke at købe et produkt via en kontrakt, et produkt som man ikke engang selv har retten til at sælge. Vi snakker jo ikke om en ny opfindelse, men et produkt som er i produktion i andre lande.
Kan du ikke i stedet lukrere på et samarbejde med virksomheden i DK?
Tilbyd dem, at du laver en e-shop, hvor du sælger deres produkt, og når ordrerne går ind hos dig, tjener du nogle procenter, og virksomheden, du samarbejder med står for lager og forsendelse mv...
Så istedet for fra start at modarbejde producenten i DK, så samarbejde med dem, men stadig så du får noget ud af det... :)
Jeg er som nævnt ikke nogen ekspert i kontrakter eller lignende. Det er du måske?
Som jeg ser det, så har spørger en forretnings idé, som man vel burde være i stand til at sælge. Og det må da være op til modparten, om de vil skrive under på en form for en klausul, mod at de får nogle oplysninger om et forretningskoncept.
Jeg er som nævnt ikke nogen ekspert i kontrakter eller lignende. Det er du måske?
Som jeg ser det, så har spørger en forretnings idé, som man vel burde være i stand til at sælge. Og det må da være op til modparten, om de vil skrive under på en form for en klausul, mod at de får nogle oplysninger om et forretningskoncept.
Hvad skulle problemet være?
Problemet er at han ingen rettigheder har til produktet.