Jeg bakser med at få lavet de indledende øvelser, med at få lavet et nyhedssite, a la fx. business.dk, epn.dk eller lignende.
Jeg overvejer at lave det i Joomla, da jeg efterhånden har fået lært systemet at kende. Der findes adskillige templates udbydere, fx. joomlart.com, hvor designet er lavet i forvejen for en lille skilling. Er der nogen der har spottet en template, som egner sig til nyhedspublicering?
Jeg har også overvejet om jeg skulle lave siden i Wordpress MU, http://mu.wordpress.org/, men jeg ved ikke hvor meget jeg kan ændre opsætning osv. i det, så jeg kan få det til at ligge i stil med business.dk eller lignende..
Er der en grund til at du overvejer MU versionen?. Joomla er nok at foretrække hvis du skal lave en seriøs nyhedside med flere advancerede funktioner. Wordpress er super, og har da efterhånden også et par CMS funktioner, men er stadigvæk meget langt væk fra et traditionelt CMS system.
Jeg vil have flere (mange) skribenter på siden, men dem kan jeg selvfølgelig bare tildele adgang inde i en almindelig Wordpress udgave.. det er selvfølgelig rigtigt :)
Kan man smide Google Adsense ind i Wordpress, så jeg også kan få lidt indtægter? Eller skal der da ligge i et Joomla site, og så noget modul med wordpress tilknyttet...? Jeg vil gerne have at siden pinger alle de relevante blog-sider (overskrift.dk osv.), så indholdet kommer UD :-)!
Skal du have andre forfattere ind over, vil jeg til en hver tid benytte mig af Wordpress... det er væsentlig mere brugervenligt og intuitivt i forhold til Joomla...
Du skal ikke bruge Wordpress MU med mindre du vil have at folk skal få deres egen blog... men jeg tror du har mere held ved bare at tildele forfatterne nogle kategorier de kan skrive i...
Wordpress har jo også en flot rigtig fede magazine looks themes.... prøv denne søgning -
hmm... de ting som er standard i wp skal der et modul til for i joomla :-).... ej - joomla kan sikkert alt - den diskussion gider jeg ikke ud i igen...
personligt synes jeg bare WP er mere brugervenligt... og det er ikke dig jeg er bekymret for skulle håndtere brugeradgang etc.. det er de brugere du gerne vil give adgang som skal kunne bruge systemet...
Enig - WP ER mere brugervenligt.. men jeg kan styre brugerrettighederne ganske ok inde i Joomla.. ikke optimalt, men indenfor rimelighedens grænser. Mange temaer til WP er Magasine eller Blog style, og det er ikke det jeg vil have :-)! Jeg vil have en klon af cnn.com, business.dk, epn eller lignende :-).. så formatet er meget afgørende for mig :-)!
Men jeg kigger lidt videre.. hvis der nu dukker et WP CNN-style tema op :-)..
Hvordan designet / strukturen ser ud, er da udelukkende et spørgsmål om hvordan du designer det... det har ikke noget med backend / administrationen at gøre...
Jeg vil sagtens kunne lave en business.dk klon på en Wordpress blog...det er bare et spørgsmål om at opsætte sin struktur og så hive data ud fra dine kategorier...
lidt forskelligt der bruger WP som newsportal..
http://www.expressandstar.com/
http://www.wpnewspaper.com/
jeg ved også der er et par større nyhedsportaler der bruger WP, men kan ikke lige huske hvem...