Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KONOKER Jobs & Twitter integration m.m.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Vi har lige lavet en hurtig integration mellem KONOKER Jobs & Twitter. Det virker på den måde at twitter bliver opdateret 1 gang i døgnet med antal ny job opslagt samt hvor mange ny CV'er der er lagt ind.

Så har vi lavet en side hvor vi opfordre bruger til komme med ideer til KONOKER Jobs forbedringer. Siden har man adgang til ved klikke på Sig Noget inde i KONOKER Jobs. Man kan også give karakter til de forslag som er stillet.

Twitter integration er der ikke mange ben i, nu skal det blive spændende og se om det bruges :-) Du kan følge det her: http://twitter.com/konoker

Mvh

Peter

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 07:58

Hej Peter

Nej der er ikke mange ben i en twitter integration, men pas på! Folk på twitter gider ikke følge en autogenereret twitter stream hvor der stort set bliver skrevet det samme hver dag. Det er ikke den "rigtige" måde at bruge twitter på.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:23

Hej Niklas,

Nej, det kan jeg godt følge dig i. Forskellen er at dette "twit" kommer fra et program og det ved folk som signer up.

Selv er jeg ikke meget for twit's a la... nu er det aften, jeg gaar i seng, nu er det morgen jeg er glad og den slags.

Let's see how it goes :-)

Mvh

Peter

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 08:32

Hej Peter

Nej jeg er bestemt heller ikke til den slags tweets, men se fx. en twittere som http://twitter.com/mikker, det er sådan jeg mener man skal bruge twitter;)

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 00:33

Hej Peter,

Hvis i vil bruge det som "marketing" mod jobsøgende, så vil jeg råde dig til at poste til twitter hver gang du får et nyt job ind med relevant info om jobbet. Jeg følger selv et par twitter "folk", der poster på denne måde og det virker rigtig godt i min optik.

For at sætte det lidt på spidsen: Når jeg føler dig er jeg ikke interesseret i at vide, hvor mange nye job du har fået i din jobdatabase - jeg er meget mere interesseret i at vide, om der lige er kommet mit drømmejob.

Håber du kan bruge det til noget.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:01

Hej Jacob,

Du har ret, problemstillingen er at vi skal have folk ind på konoker jobs således der er gang i FB applikationen fordi:

1. Vi kan sælge et par annoncer til at dække udgifterne. Hvis vi på Twitter fortæller alle at nu er der kommet et job fra Børge's IT firma i Valby så hopper folk ikke på FB for at kikke.
2 Jo flere vi får på FB desto flere annoncer og CV'er bliver slået op.
3. Jo flere som kommer på FB desto bedre er vores installations statistik.
4. Jo bedrer vores installations statistisk, desto flere annoncer...

Spørgsmål tilbage: Hvis vi skriver på Twitter hver gang der kommer et job, f. eks det sidste job:

TEST ENGINEER, Reliance One, Inc. Ann Arbor, Michigan, United States http://apps.facebook.com/konoker//jobads_details.php?act=view&job_ad_id=352

p.s. har lige gjort det, se twitter.com/konoker

og så fremdeles, vil det være OK, du skal huske på om et par måneder, eller før, vil du få 50 - 100 om dagen...jeg vil snart blive træt af det.

Jeg er åben for alle forslag :-)

Mvh,

Peter

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:26

Hej Jacob,

Prøv og spring ind på www.konoker.com så kan du se en løsnings model vi lige har lavet idag. På den måde kan man vælge hvad man vil se og vi får folk ind på FB til KONOKER.

Hvad syntes du?

Mvh

Peter

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 09:25

Hej Peter,

Eftersom servicen udelukkende ligger på FB er den ikke relevant for mig. Jeres twitter feed ser dog interessant ud, beklageligt, at man skal være på Facebook for at se jeres annoncer. Har i overvejet at lave en "åben" udgave af Konoker for folk der ikke er på FB eller ikke ønsker at tilføje Konoker som applikation? Personligt skelner jeg meget mellem mine private og min professionelle sfære. Jeg bruger derfor ikke FB i professionel sammenhæng. Ligesom jeg ikke ønsker at give et værktøj som Konoker adgang til al min FB information.

Du har nok ret i, at feedet hurtigt kan blive meget overvældende, hvis i får nye jobs 10 gange i timen. Jeg tror dog stadig, at i nok skal få god værdi af det. Personligt gør jeg det, at jeg har sat et par søgerobotter op på Tweetbeep, der sender mig en mail engang i timen med de nyeste jobs baseret på nogle søgeord jeg har defineret.

Held og lykke med projektet.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:02

Hej Jacob,

Jacob Atzen:
Har i overvejet at lave en "åben" udgave af Konoker for folk der ikke er på FB eller ikke ønsker at tilføje Konoker som applikation?

Der kommer noget idag som viser de sidste 50 annoncer på konoker.com, men man skal ind i KONOKER Jobs for at læse den.

Jacob Atzen:
Ligesom jeg ikke ønsker at give et værktøj som Konoker adgang til al min FB information.

Det forstår jeg, omend jeg ikke er enig, personlig er jeg sku lige glad. Tænk på hvad firmaer ved om dig alene gennem den måde du bruger dit kredit kort på eller din færden (mobil telefonen ved lige hvor du er) ...

Med tiden findes der et fornuftigt leje hvad det angår og dem som har dumme billeder på Facebook/myspace/twitter etc. ja de har sku været uheldige sådan er det bare (man skulle lige havde tænkt sig lidt om før man forsøgte at pare sig med storke springvandet klokken 6 om morgenen...)

Mvh

Peter

Fra Århus
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:26

Hej Peter - ved ikke om du stadig leder efter svar på dette spg.? - jeg er ny på Amino og faldt lige over det.

Jeg har arbejdet prof. som headhunter gennem en del år og er nu i gang med at etablere mig som selvstændig, dels m. traditionel headhunting på palletten, men også med noget, man i mangel af bedre kunne kalde elementer af  "recruitment 2.0". Har tidl. arbejdet i web-verdenen, og har en stor interesse i Social Media - på trods af jeg ikke er så vild med at eksponere mig selv...

I DK er Twitter i en startfase (est. omk. 10500 brugere), mens vi er et af de store (det største?) Facebook-land i verden forhold til str. Jeg oplever dog, at mange af mine venner/bekendte, der er first mover typer - ikke som mig selv ;-) - er stået af Facebook, men nu Twitter på livet løs.

Som jeg oplever Twitter er der større rum for det professionelle end på Facebook - du behøver ikke kun følge din moster, men kan også følge mennesker/firmaer/organisationer, der har din interesse.

Som jeg ser det, er der to væsentlige elementer for at I får få succes med Konoker - på Twitter:

1. Der skal være et reelt, og løbende nyt indhold - dvs. I skal have nogen til at snakke (twitte) 

2. I skal løbende have jobåbninger - dvs. i skal have fat på virksomheder, der vil annoncere

Derudover vil jeg - på linie m. Jacob sige -  at jeg aldrig (som rekrutterende eller som søgende) har brugt FB, og tvivler på jeg kommer til det. Twitter derimod tror jeg kommer stærkt, ex stormer Twitjobs frem i UK og US.

Jeg ville overveje, at lave en ren Twitter-model - den ville sandsynligvis under alle omstændigheder øge jeres trafik på FB - men unden "tvang". Jeg beta-tester gerne.

Et par links til inspiration:

http://www.clickz.com/3633174 - Businesses Turn to Twitter to Cut Recruitment Costs 

http://lncorporaterecruiting.blogspot.com/2009/05/wave-of-future-social-media.html - The Wave of the Future-Social Media  

Bedste hilsner
Eva

http://www.linkedin.com/in/evajonassen
http://twitter.com/evajonassen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)