Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt inspiration til jer

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 02:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sjovt at læse hvor mange herinde der enten sidder med guldægget og ikke tør vise det frem, eller ikke kan finde på en forretningside.

Jeg har det på den måde at ideen er sekundær med udførelsen betyder alt. Når det er sagt er jeg dog lidt af en idemand og får flere ideer end jeg kan sætte i søen. Så derfor vil jeg dele dem med jer :o)

Her er to til at starte med:

Chill
Chill, er en ny café/night bar der tilbyder underholdning for drengerøve og barnlige sjæle. I dag kan man nyde en øl over et slag fussball eller pool, men endnu kan man ikke tage et spil wii eller ps3 over nogle drinks.

Jeg forestiller mig en eksklusiv café med en masse sofa områder og flatscreens der kan sænkes ned i gulvet når der er diskotek om aftenen. Spil og controlers lejer man i baren, ligesom man gør det pool borde på andre cafér.

DanceHouse
Et nyt diskotek koncept der om dagen fungerer som en danseskole for hiphop, funk og alt det jazz. De sidste hold om aftenen giver liv til stedet idet træning i løbet af aftenen bliver starten på en traditionel diskoteksaften. På den måde sikre man sig at der er gang i festen når de første kunder dukker op til en aften i byen. Elever på danseskolen får selvfølgelig medlemsfordele så det bliver deres fortrukne gå i byen sted.

Stedet vil øjensynligvis være for det yngre publikum.

Hvis i kan bruge inspirationen, vil jeg poste flere af mine mange ideer.

/Tue

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 03:41

Old chap,

Jeg var ikke klar over, at du rodede dig ud i egne projekter, men har flere gange overvejet at kontakte dig angående diverse projekter.

Giv endelig lyd, når du er i København, så giver jeg den øl, vi ikke nåede i Århus. :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:00

Hej Tue

Jeg har til daglig et regnskabskontor, hvor jeg bruger ca. 30 timer pr. uge af min tid. Resten kunne jeg godt tænke mig at bruge på noget, der også kan give lidt håndører på bankbogen. Mit problem er, at ideerne såmænd er der (har allerede et udkast til en brochure med et projekt, som jeg vil lave) men ikke tiden. I skuffen ligegr der 5-6 i mine øjne levedygtige eller interessante og "skæve" ideer. Derfor har jeg overvejet at lave en hjemmeside hvor man kan sælge forretnigsideer. Så kan folk, der har lyst til at sætte noget iværk men som ikke selv kan finde på noget købe en forretningsplan for ex. kr. 500,-. Den skal indeholde et minimumskrav af info til køberen. Konceptet skal tænkes lidt mere igennem, men jeg tror, at der er mange der har ideerne og mange, som efterlyser ideer. Den samme idé kan jo sagtens sælges til flere for der skal nok være nogle, som ikke kommer igang alligevel.

Jeg holder til på Esbjerg/varde-egnen, men kontakt mig alle, der kunne være interesseret i dette koncept både som køber og leverandør.

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 12:09

Hehehe.. gode ideer!

Jeg masseproducerer også selv en skrækkelig masse forretningsideer konstant, men har ikke tiden og kapitalen til at skyde dem igang.. så nu har jeg fokuseret mig ned på en enkelt - og glemt de andre :-)

Tue: Skyd du da bare flere af - det kan være det ender med at blive et helt paradigmeskifte for amino, at ideerne flyder mere frit herinde :-)

Med venlig hilsen
Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 12:19

Hej

Jeg har netop lavet en gruppe til iderige aminoer, som kunne tænke sig at sætte dem til salg på en fremtidig idébørs. Gruppen hedder "forretningsideer til salg"

Fra Århus
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:47

Hej Fokus

For at en ide har en værdi vil det kræve en forretningsplan som du også er inde på, og den skal helst være af en hvis standard hvis ideen skal være salgsbart.

Bøffer man prisen op til en DKK 2-3000,- i stil med whitepapers, vil man som kunde også forvente at forretningsplanen har været forbi et ekspertpanel og dermed holder vand. Sælges en ide til DKK 500,- skal der sælges mange før det er ens tid værd.

Fælles for vores ideer er at de er blevet sluppet igen, og derfor ikke er særlig gennemarbejdede. De vil derfor kun kunne sælges som en inspirationskilde. Måske lave en form for ide dating hvor brugeren kan søger ideer der matcher med egne kompetencer og interesser.

Jeg ved at der allerede findes sådanne sites, men kan ikke huske hvad de hedder.

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Fra  Tame Skrevet kl. 13:00

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Fra  Tame Skrevet kl. 13:03

Tue:

Godt indspark!
Ved 500 kroners ligaen: Spørgsmålet er vel bare hvordan man sælger en vare (ideen) uden at afsløre indholdet :-)..
Ved 2-3000 kroners ligaen: Hvis der er lavet en konkret forretningsplan, så er det selvfølgelig en værdi, og her bliver forretningsplanen ikke afsløret før end købet er gennemført.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:13

Takker for medlemskabet Christian.

Til Tue: Du har fuldstændig ret. Som jeg skriver er det slet ikke færdigudviklet, men har blot cirklet rundt i hovedet et stykke tid. Kunne man forestille sig at man kunne tegne et medlemskab på ex. kr. 1.000,- med fuld læseret til samtlige ideer. Idéyderne kan så deles om en fortjeneste alt efter hvor mange gode koncepter man får med?

Jeg er klart med på at deles om sådan et koncept, da jeg ikke ene mand kan få det op at stå. Jeg er regnskabsmand og kan stå for det. Er der noget, andre kan byde ind med, har man måske en fod indenfor dér.

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Fra  Tame Skrevet kl. 13:19

Fokus: You're welcome :-)

Medlemskab lyder som en god idé - meget nemmere at håndtere, og ligger også mere i tråd med de services, der er ved at blive udbredt på nettet.
Jeg er salg & marketingsmand, så count me in! Jeg synes ideen er god!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)