Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg købe madvarer til mig og mine ansatte, som blvier trukket fra i firmaet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er interesseret i at vide om det er lovligt for mig at købe mad ind til mine ansatte og mig selv, igennem firmaet, således at firmaet giver maden i middagspausen osv? Mener at have hørt at det er muligt med sådan en ordning, mod at der trækkes en smule i løn

Nogen der kender reglerne for dette?

Mvh

Kim Sand Sørensen

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 19:33
Hi!

Vi har sådan en ordning på min arbejdsplads, det er virkelig rart at man slipper for de sure madpakker og alle virker meget tilfredse med ordningen. Som du selv også er opmærksom på, så skal der trækkes en smule for en madordning. Hvis du selv har tænkt dig at svinge grydelapperne eller få en kantinedame el. lign. til det, så er der nok også nogle hygiejne regler du skal være opmærksom på og du skal være forberedt på at få levnedsmiddelkontrollen på besøg.

Jeg tror måske du kan bruge dette link til noget: http://www.altomkost.dk/madtilmange/fagligviden/loveogregler/forside.htm

mvh. RENEGADE
KRAAB CLOTHING // STREETWEAR

Med venlig hilsen
René Nielsen

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 22:53
I henhold til praksis skal de ansatte selv dække udgifterne til indkøb af mad m.m., medens skattemyndighederne accepterer, at arbejdsgiveren betaler for madens tilberedelse. Der med andre ord alene en "fidus" ved det, hvis man har arbejdsgiveren har anset en, der kan "trylle" lidt i køkkenet.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:40
Den praksis holder bare ikke hvis vi taler om mad som købes ude i byen. Så hedder det arbejdsgiverens kostpris og betaler medarbejderne ikke det, er vi inde i en beskatningssituation. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)