Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BIL LEJE?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen :)

Det første gang jeg anvender Amino, jeg driver et Bil firma og et IT firma.

Jeg har et spørgsmål fordi jeg havde hørt fra en kammerat at udlejningsbiler i Danmark skulle være uden Dansk afgift, men samtidige kører på Danske plader. :) Jeg ringede ind til told og skat og spurgte de sagde det ikke passede. Jeg spurgte Hertz de sagde det ikke passede. Jeg tjekkede google og fandt nogle der havde svindlet med store biler på danske nummerplade men uden afgift. :)

Nogle af jer der har hørt om det før eller ved hvad det er præsis der forgår :)

Mvh

Yas / Iværksætteren :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:44

Jeg har ikke hørt om det men kan blot bekræfte det som alle, bortset fra din kammerat har sagt til dig; at der skal svares dansk afgift af udlejningsbiler der kører i Danmark.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 01:24

Uden at være sikker, mener jeg at det er muligt at undgå afgiften på udlejningsbiler, men at de kun må benyttes af udenlandske statsborgere samt udlandsdanskere. Det kan være dette, din kammerat har hørt?

Mvh,
Michael

Fra København
Tilmeldt 16. Mar 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:59

Ja det ved jeg godt man kan :)

Man kan også få en anden nummerplade hvis man har forretning i danmark og fx. bor i sverig så betaler man et x antal afgift.
Men der ligger en eller anden form for limousine service ude ved mig som kører med de nyeste Mercedes S Klasser. Har hørt de ikke betaler afgiften jeg vil lige også spørge dem. :) Men det ku være nogle kendte fidusen bag i dette da jeg har hørt mange gør det med Ferrarierne :)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 00:09

Det hedder flex leasing, og er fuldstændig lovligt. Men er altså ikke en udlejningsbil!

Ideen er, at du leaser afgiften (og eventuelt bilens værdi, efter behov) af et udenlandsk leasingselskab, som efter en EU-dom har lov til at operere på det danske marked på den måde, at de skal betale 1% af bilens afgift til staten per måned, den er på plader, plus 0,5% af den resterende afgift. (plus en lille kage til leasingselskabet selvfølgelig)

På den måde kan du køre i Porsche på danske plader for 3000 kr i måneden - smart ikk? ;-)

Kig her: http://www.nfl-ab.se/ (de snakker dansk, no worries - ingen fulde svenskere! :-))

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 00:11

(P.s. I nogle tilfælde kan du også få bilen forsikret i udlandet. Der er jo ingen grund til at forsikre ved et dansk selskab der tror at bilens værdi er lig bilens værdi INCL afgift! Her er rigtig mange penge at spare, især hvis det er en lidt rap maskine og du feks som jeg ikke er så gammel :))

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:41

Mattias Skovhøj:

Det hedder flex leasing, og er fuldstændig lovligt. Men er altså ikke en udlejningsbil!

Det er rigtigt at der er noget der hedder flex-leasing (periodisk løbende registreringsafgift) men det er næppe det der tænkes på her: Bor man i Danmark kan man køre lovligt på udenlandske plader i DK hvis man enten via en dansk personlig virksomhed kører i overvejende grad i udlandet, eller er ansat i et udenlandsk selskab og i overvejende grad kører i udlandet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)