Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan han pudse en advokat på mig???

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er i den heldige situation og sat håndværkere til at lave en ombygning af mit hus, så dette indlæg er af helt privat karakter.

Vi har fået en overslagspris som vi nu er nået, og der er stadig lang vej hjem, derfor har jeg nu skrevet til ham at jeg vil tilbageholde nogle penge indtil arbejdet er udført, da vi rammer langt over overslagsprisen hvis de skal lave arbejdet færdigt, og synes der er begyndt og lugte lidt af at når de har fået deres penge at de så stopper arbejdet, hvor de reelt skulle lave det sidste uden beregning i forhold til aftalen.

Nu begynder de så at snakke om advokater mm. - er det mig der er helt blæst, eller skal de ikke normalt først sende rykkere ud? i sp fald hvor mange er normal procedure før inkasso.

Jeg har ligget i åben dialog med dem i 14 dage nu, hvor jeg meget tydeligt har gjort opmærksom på manglerne i forhold til forhåndsaftalen, og det har de overhovedet ikke kommenteret på, ikke et ord er blevet nævnt andet end, vi vil have vores penge - hvis det var mig havde jeg da straks ringet til kunden og fået et møde i stand på adressen for at besigtige tingene og fundet en fair løsning.

Jeg mener bare, normalt betaler jeg altid til tiden og fulde beløb hvis ellers jeg har fået hvad jeg skal betale for, her synes jeg situationen er sat på spidsen, så ville blot høre om der er nogen der kan give mig gode råd - såvidt jeg kan se så har jeg retten på min side rent købelovs mæssigt. Altså lavet en aftale som ikke er sket fyldest men hvor de kræver betaling for hele opgaven??

Hvad mener i??

Bendtsen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:30

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:36

Hej anders

Tak for linket - jeg poster lige lidt af det her med kommentarer:

"Et overslag er ikke bindende. Et overslag er en anslået cirkapris. Man må dog forvente, at håndværkeren som kyndig fagmand rammer nogenlunde tæt på den endelige pris.

Når man accepterer et overslag, bliver der reelt arbejdet efter regning. Skulle arbejdet uventet vise sig vanskeligere end først antaget og dermed dyrere, er det forbrugeren, der bærer risikoen for den ekstra udgift. Håndværksmesteren bør dog altid informere forbrugeren, hvis det undervejs i arbejdet står klart, at den endelige pris vil afvige meget fra overslaget."

Jeg har både mundtlig og skriftlig fået bekræftet at vi ikke kommer langt over overslagsprisen - samtidig er beløbet også sikret på skrift. Gør det situationen bedre eller værre??

Bendtsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:39

Er overslag er desværre kun et overslag.

Er der ikke i det skriftligt overslag indskrevet af den pris ikke må overskrides uden din accept, er der desværre ikke meget at gøre.

Men hvis prisen er helt i vejret i forhold til det udførte arbejde, ville jeg da forsøge at få den til at rette op på tingene, også finde en løsning med dem.

Du har desværre ved ikke at vælge fasttilbud, eller skrevet en kontrakt / aftale seddel med,
ikke rigtigt nogen muligheder for ikke at betale dem nu,

Timeløns afregnet arbejdet er desværre en tillids sag, og disse håndværkere var desværre ikke værd at have tillid til...:(

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 20:40

Uden jeg skal gøre mig ekspert for det er jeg slet ikke, så har du valgt at arbejde ud fra et overslag dvs. der kan komme ekstra udgifter til hvis de løber ind i problemer mm. under vejs, men de kan jo nok vise dig hvad det er som har gjort budgettet er skredet.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:42

Hvis der står oversalg på den skriftligt bekræftelse, så står du stadig dårligt.

For lang over overslagsprisen er jo en vuderingssag, og ikke noget fast.

Havde der dog står oversalg med + - 10% var sagen en anden...

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 20:48

Hej koludabyg

Jeg forstår hvor du vil hen, men jeg står i en situation hvor dels der er lavet nogle fejl som de skal udbedre, og dels opgave som slet ikke er løst og de er allerede over overslagsprisen med 10% - så i sidste ende rammer de langt over 20-25% af overslaget. Det må man vel kalde et væsentlig skred - især da ingen uforudsete ting er dukket op...

Jeg mener blot, hvis man har aftalt en overslagspris på f.eks. 50.000 kr. og så man står med regninger for 55.000 kr. hvor de stadig mangler 2-3 dages arbejde + at udbedre fejl og mangler - så må man da som forbruger kunne gøre et eller andet??

Bendtsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:19

Bendtsen:

Hej koludabyg

Jeg forstår hvor du vil hen, men jeg står i en situation hvor dels der er lavet nogle fejl som de skal udbedre, og dels opgave som slet ikke er løst og de er allerede over overslagsprisen med 10% - så i sidste ende rammer de langt over 20-25% af overslaget. Det må man vel kalde et væsentlig skred - især da ingen uforudsete ting er dukket op...

Det vil jeg kalde en væsentlig overskridelse ja, og er slet ikke acceptabelt uden kunden er informeret om det.
Hvis intet uforudset er dukket op, burde hans pris jo eller holde.

Bendtsen:

Jeg mener blot, hvis man har aftalt en overslagspris på f.eks. 50.000 kr. og så man står med regninger for 55.000 kr. hvor de stadig mangler 2-3 dages arbejde + at udbedre fejl og mangler - så må man da som forbruger kunne gøre et eller andet??

Jeg tror desværre ikke der er så meget at gøre, men måske ved andre det herinde fra.

Ellers kan et opkald til ret og råd evt. afklare det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 21:30

Tak for dit input - så vi er enige om at det ikke er rimeligt, men er så ikke sikker på at rimeligt er = rigtig hvis man går rettens vej.

Bendtsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:37

Ja, det er ikke rimeligt med den overskridelse uden kundens samtykke.

Men desværre, har ordet overslag givet dem lidt frit spil.

Men vil mene dog at alle de fejl skal udbedres for egen regning,
hvis det er håndværker med en smule faglig stolthed,
så burde de selv rette de fejl de har lavet uden at tage betaling for det.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)