Hej Amino Jeg er i den heldige situation og sat håndværkere til at lave en ombygning af mit hus, så dette indlæg er af helt privat karakter. Vi har fået en overslagspris som vi nu er nået, og der er stadig lang vej hjem, derfor har jeg nu skrevet til ham at jeg vil tilbageholde nogle penge indtil arbejdet er udført, da vi rammer langt over overslagsprisen hvis de skal lave arbejdet færdigt, og synes der er begyndt og lugte lidt af at når de har fået deres penge at de så stopper arbejdet, hvor de reelt skulle lave det sidste uden beregning i forhold til aftalen. Nu begynder de så at snakke om advokater mm. - er det mig der er helt blæst, eller skal de ikke normalt først sende rykkere ud? i sp fald hvor mange er normal procedure før inkasso. Jeg har ligget i åben dialog med dem i 14 dage nu, hvor jeg meget tydeligt har gjort opmærksom på manglerne i forhold til forhåndsaftalen, og det har de overhovedet ikke kommenteret på, ikke et ord er blevet nævnt andet end, vi vil have vores penge - hvis det var mig havde jeg da straks ringet til kunden og fået et møde i stand på adressen for at besigtige tingene og fundet en fair løsning. Jeg mener bare, normalt betaler jeg altid til tiden og fulde beløb hvis ellers jeg har fået hvad jeg skal betale for, her synes jeg situationen er sat på spidsen, så ville blot høre om der er nogen der kan give mig gode råd - såvidt jeg kan se så har jeg retten på min side rent købelovs mæssigt. Altså lavet en aftale som ikke er sket fyldest men hvor de kræver betaling for hele opgaven?? Hvad mener i?? Bendtsen |
Umiddelbart står du ikke synderligt godt i den sag : http://www.forbrug.dk/raad/rbbolig/haandvaerkere/foerarbejdet/tilbud/overslag/
Men du kan naturligvis stadigvæk gøre din reklamationsret gældende overfor de fejl der er i det udførte arbejde.