Hej Morten
jeg er selvstændig TV-tilrettelægger og har mest forstand på hvordan du skal producere dine små film - ikke hvordan du får dem implementeret på dit website.
Du kan sagtens selv, men det kræver selvfølgelig et stort arbejde. Men som hovedregel handler det om at ville og have en god idé.Det lyder som om du har både viljen og idéen på plads. Sørg for at finde en stil som går igen i alle filmklip - gerne en stil som også genkendes på websitet. Derefter filmer du med et miniDV cam eller bedre, produktet fra forskellige vinkler - gerne med noget bevægelse i kameraet (her mener jeg tilt/pan/zoom). Lyssætning kan blive nødvendig, alt efter hvilke produkter du skal filme.
Så indspiller du dit råmateriale til et redigeringssystem på din computer. Jeg er ikke bekendt med windows moviemaker , men tror at det kan klare opgaven..? Jeg bruger selv Avid Liquid, som er et profesionelt redigerings system, men jeg ved der findes mange gode systemer på markedet. det er vigtigt at tænke i enkelhed hvis du selv skal producere det hele. Ellers vil det tage dig alt for lang tid .
Vigtigt af alt vil jeg sige: husk nu ikke at bruge musik hvor du skal betale royalty. Der er meget skrappe regler for brug af andres musik og billeder. der findes gratis eller meget billig musik, hvis du skal bruge noget til underlægning.
God fornøjelse - Rikke Riis Ibsen