Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tutorial / bøger til videoproduktion

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

I forbindelse med vores nye firma AAimport - og den dertilhørende webshop, så vil vi gerne lave små videoklip - fx videopræsentationer af vores produkter. Men det er helt ukendt territorie for os, så mon der findes nogen herinde der har gode erfaringer med online tutorials, bøger eller "how to" guides til at hjælpe en igennem processen?

På forhånd tusind tak :)

Hilsen Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 19:44

Jeg spurgte i sin tid om et program til at videoerne med, og jeg fik et rigtig godt svar af Thorborg. Læs tråden her.

Held og lykke med videoproduktionen :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 19:54

Hej Joachim

Jeg har rodet lidt med Camtasia til at optage det der sker på skærmen. Det kræver dog en utrolig stærk computer, og det havde jeg ikke dengang. Har du selv fået brugt softwaren?

Nu er jeg mere på udkig efter lidt info om hvordan man får det bedste resultat når man skal optage med et videokamera. Det er sådan set alt fra hvilke kamera, til lyssætning, til gode tips og tricks etc.

Hilsen Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 21:31

Ja okay, så misforstod jeg dig. Det beklager jeg :-)

Ja, jeg har fået rodet meget med det, superfedt program. Og jeg har ikke nogen hurtig computer skal det lige siges :-)

Tilmeldt 23. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:11

Hej Morten

jeg er selvstændig TV-tilrettelægger og har mest forstand på hvordan du skal producere dine små film - ikke hvordan du får dem implementeret på dit website.

Du kan sagtens selv, men det kræver selvfølgelig et stort arbejde. Men som hovedregel handler det om at ville og have en god idé.Det lyder som om du har både viljen og idéen på plads. Sørg for at finde en stil som går igen i alle filmklip - gerne en stil som også genkendes på websitet. Derefter filmer du med et miniDV cam eller bedre, produktet fra forskellige vinkler - gerne med noget bevægelse i kameraet (her mener jeg tilt/pan/zoom). Lyssætning kan blive nødvendig, alt efter hvilke produkter du skal filme.

Så indspiller du dit råmateriale til et redigeringssystem på din computer. Jeg er ikke bekendt med windows moviemaker , men tror at det kan klare opgaven..? Jeg bruger selv Avid Liquid, som er et profesionelt redigerings system, men jeg ved der findes mange gode systemer på markedet. det er vigtigt at tænke i enkelhed hvis du selv skal producere det hele. Ellers vil det tage dig alt for lang tid .

Vigtigt af alt vil jeg sige: husk nu ikke at bruge musik hvor du skal betale royalty. Der er meget skrappe regler for brug af andres musik og billeder. der findes gratis eller meget billig musik, hvis du skal bruge noget til underlægning.

God fornøjelse - Rikke Riis Ibsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)