Min intention med at blande mig er helt klart beskrevet.
Mit råd gælder, uanset hvorfra og hvordan man får et tilbud på en hjemmeside: Om webdesigneren er på Amino eller ej er uden betydning.
Uprofessionelle tilbud på websites er særdeles udbredte. Og min erfaring er, at dem, der skal have lavet et website, meget gerne vil have råd om, hvordan man skelner mellem skidt og kanel i branchen.
Kan man IKKE bruge mine råd, lader man dem ligge. De er gratis og uforpligtende.
Det var godt nok et lidt tyndt grundlag at bede om et tilbud på...
Du kunne lige så godt have skrevet:
Søger bil:
Krav: Skal være mulig at parkere Hjul, gerne 4 styk Døre som kan åbnes Mulighed for påfyldning af brændstof
Undskyld ironien, men kvaliteten af tilbud kommer til at svare til kvaliteten af udbudsmaterialet... Hvis ikke du vil blive uvenner med din leverandør, så gør dig selv og ham den tjeneste at være meget specifik med hvad I gerne vil have.
vi kan da alle blive enige om, at det kræver lidt mere end "Jeg søger et tilbud på et website - send en pris" for at give et godt tilbud...
Men jeg forstår stadigvæk ikke hvorfor du blander dig i debatten... du besvarer et spørgsmål som han ikke har stillet... han søgte et tilbud ud fra de kriterier han har sat op... og så er det så webdesignerens job enten at forholde sig til det, eller spørge ind...
Så det er ikke et spørgsmål om man kan bruge dine råd eller ej - det er et spørgsmål om at du enten skriver en PM til manden eller opretter en ny amino tråd, hvor du kan klage over en generel manglende sans for at lave en kravspecifikation - eller hvad du ellers har at brokke dig over - og så blander dig uden om denne debat-tråd, med mindre du selv vil afgive et tilbud..... (ja, jeg har selv afgivet et tilbud)
Der er vel heller ikke noget i vejen for et tilbud som
"Ud fra din beskrivelse kan vi levere en webløsning fra kr. 100.000. Kontakt os gerne på kontakt@scamweb.dk for en dialog omkring dine ønsker"
Det er et løst tilbud fra en løs beskrivelse, og kan jeg ærlig talt ikke se nogen problemer i, seriøst firma eller ej.
Hvis det er hvad du tolker ud fra hans beskrivelse, så er der vel ikke noget i vejen for det... :-) - men mon ikke han lige griber fat i dig og hører hvad han lige får for pengene... ;-) !
Jeg har forstået, hvad du ikke forstår - og hvad du ikke bryder dig om.
Jeg synes i øvrigt det er fint, at du tilkendegiver din mening om at give tilbud på websites her i dette forum - i stedet for eksempelvis at oprette en ny tråd eller sende mig en PM.
Og jeg mener det faktisk helt alvorligt, når jeg skriver, at man ikke kan give et seriøst tilbud på grundlag af de sparsomme oplysninger, der er givet i denne tråd.
Tak for dine meninger og anbefalinger om hvor og hvordan jeg skal deltage. De er både forstået og overvejet!