Jeg har en adwords kampagne hvor jeg har oprettet et par annoncevarianter. Men hvad er det vigtigste at gå efter når jeg skal aliminere nogen af annoncevarianterne? Er det CTR eller Konv. Frekvens ? Man kan sige at det er super med en høj konv. frekvens, men i og med at der reklameres for det samme i annoncevartianterne, med en minimal forskel i teksten, og sammen landingssider, er det vel egentlig tilfældigt at den ene annonce har en lidt højere konv. frekvens end den anden. Og det jeg burde interessere mig for var at få folk ind på siden, altså en høj CTR. Hvad mener i? |
HVis din klikpris er meget høj bør du gå efter en høj konverteringsrate. Det kan du fx. gøre på dyre produkter ved at skrive prisen i annonceteksten. Prisen vil gøre at få klikker igennem, men at dem der gør er forberedt på den høje pris og derfor mere tilbøjelige til at købe.
Har du en lav klikpris kan du bare forsøge at få så mange over på siden som muligt ved at kommunikere til en bredere kreds.
Mvh Jesper