Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har vi fat i det rigtige til børn – kan vi brænde igennem?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Vi gik i luften med en webshop sidste år. Det er et projekt, som vi køre sideløbende med anden virksomhed.

Vi har dog taget opgaven meget seriøst og bestræbt os på at lave en flot design på siden samt at de produkter, som vi sælger, skal være lidt anderledes end ”alle de andre”- altså mærker, som kun vi eller få andre har.

 

Vi har ikke et stort markedsføringsbudget og før vi kaster penge efter det kunne vi tænke os at høre kommentarer om hvordan webshoppen opleves.

Vores målgruppe er børnefamilier og produkterne er pt til børn fra 0-6 år, men der er nyheder på vej hvor vi udvider op til 12 år. Produkterne overholder et eller flere kriterier under økologi, bæredygtighed og fairtrade.

 

Tjek venligst www.fairbaby.dk og tænk over følgende

 

  1. Hvad forventer du af en shop af det navn?

(tror du feks at det kun er til baby’er?)

  1. Signalerer vi det rigtige når man kommer ind på hjemmesiden – er det troværdigt?
  2. Burde vi overveje navnet fairkids.dk i stedet for fairbaby.dk?(nu hvor vi udvider programmet til større børn)

 

 

Vi er klar over, at netop denne branche er hård, men vi tror på vores produkter og så snart vi kommer ud over kanten med vores koncept så burde vi kunne få fat i flere kunder.

Vi har få besøgende, men til gengæld har vi fået positiv respons fra kunder, der indtil videre har handlet hos os.

 

Vi er naturligvis meget modtagelige overfor gode råd om hvordan vi får markedsført os på den gode måde uden at det koster kassen (men det er alle vel ;))

 

På forhånd tak for din kommentar

 

Venligst

Heine

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heine

Indledningsvis tror jeg, at I rammer rigtigt ved at satse på tøj, som har nogle særlige værdier tilknyttet (fairtrade) og som ikke findes alle andre steder.

Jeg er meget enig i din egen tvivl vedrørende navnet www.fairbaby.dk. Særligt i betragtning af, at I ønsker at udvide sortimentet til de indtil 12-årige, altså tweens. Min helt personlige erfaring fra min egen søn har været, at han allerede fra 10-års alderen tog afstand fra butikker, der signalerede baby eller "små børn". Min datter på ni år opfatter heller ikke sig selv som "lille" mere. Ifølge andre forældre med børn i den alder, har de haft samme erfaringer.  Hvis jeg sad som forældre og ledte efter webshops med tøj til børn i den alder, ville jeg umiddelbart springe over jeres og videre til andre, der i navnet signalerede "børn" eller "tweens" i stedet for "baby".

Vedrørende jeres hjemmeside: Jeg bryder mig ikke om jeres billede på forsiden. At I anvender et sort/hvidt billede er fint - det udstråler autencitet. Men det konkrete billede er for dårligt. Der er for mange forstyrrende elementer (huse, døre, beskidte fliser mv.) og for lidt fokus på barnet og tøjet. Barnet skal se ind i kameraet og tøjet skal ikke ligge i skygge. Jeg får ikke nogen fornemmelse af tøjet - der er for lidt "stoflighed" .-)

Jeg mener desuden, at I med det samme skal gøre det helt klart, hvilke værdier og dermed produkter, der er specielle for jeres webshop - nemlig fairtrade. Når jeg kommer ind på siden får jeg ikke umiddelbart nogen fornemmelse af, at I adskiller jer fra alle de andre webshops og at I har særligt fokus på fairtrade.
Hvis I vælger et navn, der begynder med "fair" - så skal I efter min mening gå linen ud og kommunikere det på startsiden. Der skal ikke gå pædagogisk rundsiddefortælling i det, men I skal efter min vurdering gøre opmærksom på både jeres særlige produktsortiment og så naturligvis, at jeres produktere ikke kan købes i alle de andre webshops.

Jeg synes at jeres forside er grafisk kedelig. Der sker for lidt. Udover jeres fine topgrafik og billedet af pigen er forsiden alt for domineret af rammer og kasser. Det kan I sagtens ændre på - lad mig se nogle af jeres lækre varer, så jeg får lyst til at se mere og købe .

Under børnetøj nævner I flere gange mærkets navn, men ikke designerens, for eksempel "Oeuf de Neuf, af en fransk designer bosat i New York". Hvorfor må vi ikke kende designerens navn - namedropping er godt, særligt hvis I kan tilknytte en god historie og et godt billede til designeren. For eksempel hendes/hans baggrund fra et kendt brand eller en særlig tilgang til det at designe børnetøj. 

Det var mine input.

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bertil

Tak for gode inputs, som vi absolut vil tage til os. Det skal lige siges at vores forside skifter med jævne mellemrum, så den ikke er så statisk, men du har ret i at der nok skal mere fart på.

:)
H

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

flere billeder og tilbud på siden, noget som fanger mig inden jeg har trykket luk som jeg gjorde :D

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Mine betragtninger blev skrevet på baggrund af det øjebliksbillede, som jeg fik på nethinden, da jeg besøgte jeres hjemmeside efter at have læst dit første indlæg. Så det er altså ikke en gennemgribende "evaluering". Men under alle omstændigheder synes jeg, at I ser ud til at have fat i nogle rigtig gode produkter med nogle gode værdier  :-)

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, sådan er vi jo så forskellige ;o)))

Jeg trode at det handlede om babyer, man kunne leje til en messe.....som modeller eller noget i den stil ;o) Når det så handler om tøj, så ville jeg forvente at det var til babyer.

Fair trade.........tjah................jeg ville ikke bruge fair i navnet, men det er jo en smagssag.

Jack

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heine,

Jeg er ikke itvivl om at i kan lykkedes med projektet.

Forsiden bliver dog alt for hellig! - den sort/hvide forside med den søde pige i bare tæer på murstenene og en afghanistans lignende by-baggrundSmile

Jeg mener det er for meget for køberen selvom han/hun er "blød om hjertet"! ,

Alle (forhåbelig) vil gerne støtte en god sag men forsiden ligner mere noget med velgørenhed.

Jeg kan ellers godt lide det simple design og farver, men gør det nu lidt  mere hyggeligt for køberen at "træde ind i butikken" - så skal budskabet nok trænge igennem.

Vil give Bertil 100 % ret i navneændringen.

 

 

 

 

 

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

..superfedt med kritikken Smile

I har ret - vi skal tænke grundigt over hvad vi placere på forsiden.
Jeg forstår kommentarerne med billedet selvom der ikke er velgørenheds-hensigt i selve det foto. Det er blot en pige vi kender, som har en af "vores" kjoler på under en tur i sydspanien,  men den kan gæsten på hjemmesiden naturligvis ikke regne ud med det første.

Jeg er enig I, at billedet ikke virker efter hensigten, så det bliver erstattet.

Gode argumenter for navneskifte. Absolut værd at overveje inden vi får slået navnet fast.

tak!

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)