Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i privat bil i enkeltmandsfirma

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved siden af mit daglige arbejde som lønmodtager har jeg et enkeltmandsfirma, som udfører konsulentopgaver. I 2008 kørte jeg et par tusinde kilometer for at udføre disse opgaver. Jeg har læst et sted, at det kunne være problematisk at trække kørsel fra uden at have nogen indtægter i sin virksomhed, og da jeg ikke kunne fakturere før i år har jeg ikke haft nogen indtægt i 2008.

Mit spørgsmål går på, om jeg alligvel kan gøre dette og i så fald, hvordan jeg angiver det på selvangivelsen.

På forhånd tak.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:46

Det kan, eller rettere sagt er problematisk. Men der er vel en grund til at du ikke kunne fakturere i 2008. Kan du ikke opgøre dit arbejde som igangværende arbejder.: Arbejder der er igangværende og ikke er faktureret endnu. Du skal lave et regnskab uanset hvad og have en udvidet selvangivelse.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 15. Mar 09
Skrevet kl. 16:49

OK, det var selvfølgelig en måde at synliggøre arbejdet på.

Jeg går ud fra at fradraget beregnes som antal km * 3,56 kr, men i hvilken rubrik på den udvidede selvangivelse skal det angives?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:02

Det skal ikke angives på selvangivelsen. Det er en del af det overskud/underskud du opgører for din virksomhed. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 15. Mar 09
Skrevet kl. 17:36

Ah, OK. Tak for de hurtige svar!

Fra Kastrup
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:10

Hej! Jeg står lidt med det samme spørgsmål om fradrag man har med kørsel i privat bil i sin selvstændige virksomhed om det skal oplyses nogle steder på den udvidet selvangivelse?

Har fundet en side hvor der står man skal sætte ind i rubrik 29, hvor du skriver at man ikke skal angive det!!

Se link: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=133146

Hvad skal jeg forholde mig til?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:12

Hej!

Nej...det skal ikke angives, idet du trækker kørslen fra som en udgift i din virksomhed, og kan hæve

denne kørsel skattefrit.

/peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30

Hej

Kørsel i selvstændig virksomhed fratrækkes overskud i virksomheden, som selvangives under virksomhedens overskud i selvagnivelsen, ikke rubrik 29.

Hilsen

Tonny

Fra Kastrup
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:49

Hej! 

Tak for de hurtige svar!

Nu sidder jeg og skal udfylde den udvidet selvangivelse! I virksomhedsoplysninger indtaster jeg "Nettoomsætning", "Vareforbrug" og "Fremmed arbejde". 

Men den beder mig også om at udfylde rubrik 325 "Ordinære resultat"! Jeg er lidt i tvivl om hvad det er jeg skal indtaste der i forhold til rubrik 111 "Overskud af selvstændig virksomhed".

Jeg tænker at rubrik 111 er: Nettoomsætning - Varebrug - Fremme arbejde - kørselsfradrag. (Er dette korrekt?)

Hvad er det ordinære resultat så? Har kun haft straksafskrivninger!

På forhånd tak!

/PC

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:29

Hej

Du har helt ret. Det ordinære resultat er resultatet før renter.

Jeg går ud fra, at din omsætning overstiger kr. 300.000, siden du udfylder regnskabsoplysningerne, i modsat fald skal du kun udfylde rubrikken om revisorassistance.

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)