Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan og hvor meget skal jeg teste adsense?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej gode Aminoer

Jeg læser i mange indlæg omkring at tjene på adsense at jeg skal teste, teste og teste... og så teste noget mere... aldrig stoppe med at teste...

Jeg tror den er ved at fise ind, men jeg synes at jeg mangler noget.

Lad mig uddybe mine spørgsmål efter bedste evne:

1. hvor mange besøgende skal igennem min test førend jeg kan stole på resultatet? Eller tæller vi i sidevisninger?

2. hvordan tester du?

3. Hvad er god adsense ctr? Jeg synes det svinger fra under 1 pct, og helt op til de vilde 100% på de gode dage, men hver god ctr i det lange løb?

4. Hvad kan du ellers bidrage med omkring testing?

Jeg ejer, og har læst adsense secrets af Joel Comm. jeg ejer adsense-videos... Så det er ikke anbefalinger af bøger jeg søger...Det jeg gerne vil vide er hvordan gør DU?

dbh
Janno

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm... bumper lige denne tråd lidt, da jeg gerne ser et svar eller flere...

er der virkeligt ingen der tester her i dag?

dbh
Janno

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janno,

Når du nu blogger om at tjene penge på nettet, burde det da  være dig, der lærte os om adsensetest og den slags.  Smile

Oh well, jeg bidrager gerne med en smule input. Ikke matematisk/statistisk baseret, men bare lidt af den mavefornemmelse, jeg selv arbejder udfra.

Jeg tester selv ved at ændre på en parameter ad gangen. Hvis jeg f.eks. gerne vil teste både forskellige placeringer og farver af en blok, så ændrer jeg i første omgang kun placeringen. Når jeg har en konklusion mht. placeringen, så tester jeg på farver.

Jeg lader testen køre så længe, at det giver mig en fornemmelse for, om det virker bedre eller værre. Hvis resultaterne er meget signifikante, kører jeg kortere tests end ellers. Hvis jeg f.eks. går fra 10 gennemsnitlige klik om dagen på en blok til ingen klik, får testen ikke lov til at leve længe. Er resultaterne knap så entydige, lader jeg testen køre videre. Min tommelfingerregel er, at en test helst skal køre mindst en hel uge, så den bliver afprøvet både på hverdags og weekendbesøgende. For sider med meget sparsomme besøgstal kan den godt køre længere.

For at holde overblik over dine tests, så kan du gøre to ting. 1) brug kanaler i Adsense. (helt essentielt, hvis du skal teste i detaljen). 2) Opret et Excel-ark, hvor du lige skriver de normale gennemsnitsstats ned for den blok og hjemmeside, som du vil teste på. Efterfølgende kan du opdatere arket med en linie for hver test. Så får du lidt empiri, du kan falde tilbage på ved senere lejligheder.

Mht. CTR, så svinger det enormt fra den ene type hjemmeside til den næste. Min personlige tommelfingerregel siger mig, at ctr under 5 procent ikke er godt, hvis det er en side, hvor Adsense er den primære reklametype.

Husk nu også at bruge Analytics-data til at tjekke for de søgeord, som er mest profitable på netop din side.

God fornøjelse med testeriet.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Først tak for svaret, havde næsten opgivet håbet Smile

Ja, jeg tester selv, og benytter også min mavefornemmelse en hel del...

Grunden til at jeg vil høre andre, er at jeg et par gange nu har tænkt at der ramte jeg noget godt, for så dagen efter ikke at modtage et eneste klik...

Men den med ad size først, og så farvetests bagefter havde jeg ikke lige tænkt på... den skal prøves!
Skifter du blot annoncefarverne, eller prøver du farver på designet også?

Oplever du virkeligt at weekends er meget anderledes end hverdage?
Det har jeg heller ikke tænkt på før... så der er masser at lære endnu...

Jeg bruger channels til den store guldmedalje... og det er rart, giver mange fine informationer...

Når du skriver en hel uge, tar du så slet ikke hensyn til antal besøgende eller sidevisninger?

Tak for et fint svar
Janno

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Janno Damgaard Lassen:

Men den med ad size først, og så farvetests bagefter havde jeg ikke lige tænkt på... den skal prøves!
Skifter du blot annoncefarverne, eller prøver du farver på designet også?

Oplever du virkeligt at weekends er meget anderledes end hverdage?
Det har jeg heller ikke tænkt på før... så der er masser at lære endnu...

 

Når du skriver en hel uge, tar du så slet ikke hensyn til antal besøgende eller sidevisninger?


Der skal godt nok noget ekstraordinært til, før jeg skifter grundlæggende design på en side, så det er som udgangspunkt kun annoncefarverne, jeg tester på.

Med nogle sider kan der være forskel på hverdag og weekend, så der foretrækker jeg at have begge dele med i tests. Hvis du kan se på historikken, at der ingen forskel er, så lad være med at tage hensyn til det.

Jeg skrev "mindst en hel uge", for jeg tager hensyn til antal besøgende. På helt små sider med få besøgende, kan der være brug for noget længere testtid, før jeg tør konkludere noget.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)